• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik zit vast! Ik twijfel tussen ofwel een PDA (Dell Axim 400Mhz) ofwel een nieuwe videokaart (Radeon 9800 Pro 256Mb of GeForce FX 5900 Ultra). Of niets natuurlijk... :P

Ik heb nu geen PDA en een GeForce 2 GTS waarop ik nu prima alle spellen (bijv. GTA3:VC) nog kan draaien. In overweging te nemen is het feit Half-Life 2 eind september zou uitkomen, en Doom III midden november. Deze spellen wil ik iig wel kunnen spelen. Ten tijde van Doom III kan ik wel weer een videokaart kopen als ik nu een PDA koop, maar ik wil eigenlijk ook Half-Life 2 een beetje fatsoenlijk kunnen spelen. Daarentegen valt mij de huidige generatie kaarten een beetje tegen (9800 is niet aanzienlijk sneller dan 9700 en mbt de FX5900 hoor je zoveel over cheaten dat ik daar ook twijfelachtig tegenover sta). Als ik zou wachten op Doom III dan zit ik waarschijnlijk net in de nieuwe generatie Loci (R390 / R420) of NV40. Wellicht dat die grotere verbeteringen tonen qua snelheid, en bovendien is er dan waarschijnlijk ook meer duidelijkheid over hoe de kaarten draaien met Doom III (want zoals het nu is ligt de R350 ver achter op de NV35 - anders dan in 3DMark).

Voor wat betreft de PDA, twijfel ik een beetje of ik dat ding wel echt zal gebruiken of dat het puur een hele dure gameboy wordt 8). Mn huidige papieren agenda gebruik ik ook niet echt namelijk, maar helaas is mn leven dan ook wel wat ongeordend. Ik denk dat een PDA hierin verandering kan brengen, maar voor 400 euro wil ik eigenlijk liever zeker weten. Maar ik wil dan ook weer niet een goedkope kopen, en het risico lopen dat ik hem wel veel ga gebruiken en hij te beperkt blijkt te zijn. Als MP3-speler hoef ik hem niet te gebruiken, daar heb ik mn iRiver iFP180 wel voor. Van de dell ben ik eigenlijk wel zeker dat daar een update van PocketPC 2003 voor komt, dus daar hoef ik niet op te wachten. Komt bij dat Dell op het moment tot 16-06 een korting heeft op de Axim.

Mijn vraag: wat is jullie mening (wat zouden jullie doen) en ben ik nog dingen vergeten in ogenschouw te nemen?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
alleen dingen vervangen als ze echt verouderd raken en je bespaart je al snel 50% op je pc onderhoudskosten heb ik gemerkt... ik zou dan ook lekker wachten tot na doom3, geen pda kopen en de rest van je geld lekker wat anders voor gaan doen :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

koop een ipaq voor €200 en een goeie gf4 voor €200 ben je er ook vanaf... ik wil mijn bankrekening uiteraard ook wel geven....

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01-2025
Ik zou in jouw geval de PDA nemen, het is een prima agenda die je kan synchroniseren met je PC (in combinatie met MS Outlook). Dus alle afspraken/contacten/taken wordt steeds gesynct wanneer je hem in je houder doet. Of het waard is om hem te nemen, dat ligt aan jezelf je moet het wel handig vinden en de dicipline hebben om het bij te houden. Enig puntje misschien is dat je met een papieren agenda dingen sneller kan noteren (dat is het enige wat ik me zo kan bedenken). Alhoewel er ook al proggies zijn die je handschrift kunnen herkennen.

Videokaart zou ik idd nog even mee wachten tot een nieuwere generatie. Je huidige moet het nog wel een tijd uithouden en zal denk halflife 2 goed aankunnen. Dat ligt ook een beetje aan je processor en geheugen.

IK zou in dit geval voor de PDA gaan.

• Marten
Roeligan schreef op 12 June 2003 @ 10:30:
koop een ipaq voor €200 en een goeie gf4 voor €200 ben je er ook vanaf... ik wil mijn bankrekening uiteraard ook wel geven....
Welke iPaq is dat die je voor 200 euro kunt krijgen dan? De goedkoopste editie de H1915 is in de PW nogaltijd €339,- :?

• P5ycho
als je nou wacht tot de nieuwe generatie en dan alsnog een radeon 9700 koopt ben je helemaal cheap uit. zoals je zelf al zegt, het scheelt weinig tussen een 9700 en 9800. een 9800 met 256MB kopen is al helemaal nutteloos.

Verwijderd

Op een gegeven moment kom je er achter dat je PC een bodemloze put is. Er blijft geld in verdwijnen. Ik heb zelf vorig jaar al mijn CPU, HD, geheugen en videokaart geupgrade en nou loop ik al weer achter. Toen dacht ik ammehoela en kocht ik een spelcomputer. Waarom zou je elk jaar 500 Pleuro aan een videokaart uitgeven als je voor 200 Euro al bijvoorbeeld een spelcomputer met spel hebt (en die hoef je nooit te upgraden/installeren).
Als ik kijk naar wat voor ellende mijn broer had om Metal Gear 2 op de PC aan de praat te krijgen :) hij moest bovendien ook nog eens een nieuwe videokaart kopen om het met een beetje redelijke FPS te laten lopen.
Ik lach hem uit met mijn console :)
Koop gewoon een PDA zou ik zeggen.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-02 14:57

Pubbert

random gestoord

HL2 gaat wel draaien op je GeForce2 Pro, verwacht echter geen hoge resoluties etc.

Koop idd bijvoorbeeld de iPaq voor 330 euro en een Radeon 9100 ofzo? :)

[ Voor 46% gewijzigd door Pubbert op 12-06-2003 10:41 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Marten
P5ycho schreef op 12 June 2003 @ 10:36:
als je nou wacht tot de nieuwe generatie en dan alsnog een radeon 9700 koopt ben je helemaal cheap uit. zoals je zelf al zegt, het scheelt weinig tussen een 9700 en 9800. een 9800 met 256MB kopen is al helemaal nutteloos.
Die 256Mb is op het moment idd nutteloos. Dat ben ik met je eens. Maar mijn GF2GTS is ook al weer 2 jaar oud, en zolang wil ik ook kunnen doen met een nieuwe kaart. En ik denk dat Doom III pas optimaal draait met 256Mb, gezien het feit dat voor high-quality textures in UT2003 al 128Mb wordt aangeraden.

Edit: maar wat is dat nou dan voor een iPaq die maar 200 euro kost? Ik zie hem niet in de PW, linkje is appreciated :)

[ Voor 9% gewijzigd door Marten op 12-06-2003 10:42 . Reden: Weer die iPaq a 200 euro ]

• P5ycho
hogere textures betekent ook meer bandbreedtegebruik en lagere performance, dus tegen die tijd is het nog steeds redelijk nutteloos omdat al die geheugenbandbreedte over een jaar of 2 mooi opgeslokt worden door intensieve shaders, grote bulten poly's, etc. ookal zou je 3 jaar met de kaart doen, dat geheugen is denk ik overbodig.

edit: ik heb 3 jaar met een G400max gedaan, en had er 64mb opgezeten dan had dat echt overkill geweest tegenover de rest van de kaart. 32MB was toen gewoon genoeg, en mooi afgewogen tegen de rest van de kaart. Tegenwoordig wordt geheugen vooral gebruikt als marketingtruukje, Elke leek die de winkel in loopt wil gewoon een kaart met veel 'MB's'. of het nou een gf4mx4200 met 128MB is of een 9800 met dezelfde 128mb... dat verschil ziet hij toch niet.

[ Voor 42% gewijzigd door P5ycho op 12-06-2003 10:47 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

De topicstarter kan beter 2 topics starten. 1 over videokaart. 1 over PDA (zoek wel eerst op). waarom ie ze bij elkaar propt is me een raadsel.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.