Toon posts:

Acces XP Naar office 97

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een systeem gebouwd in Access XP. Nu kom ik er (ik weet dat t stom is) echter dat de klant Access 97 heeft en voorlopig niet zal upgraden. Ik heb de database dus geconverteerd naar 97 en opgezocht wat je moet doen.
In de help van XP stond dat je in je modules Access DAO 3.51 object library aan moet zetten en de "selectievakjes naast ontbrekende verwijzingen moet verwijderen".

Nou kan ik dao aanzetten, maar wat die ontbrekende verwijzingen nou voorstellen?

Gevolg is dta hij een error geeft. (bij een recordset command om precies te zijn.)

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn vba applicatie draaiend krijg in office 97?

Bedankt,
Johannes

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-08 09:54
Opnieuw maken in Acces 97})

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Verwijderd

Topicstarter
K denk dat converteren toch relatief sneller moet zijn dan alles opnieuw inkloppen... gokje hoor.

Verwijderd

Ik neem aan dat je het bestandsformaat standaard op Access2000 hebt gelaten toen je in XP aan het werk ging, anders moet je eerst terug naar 2000 en dan naar 97. Dit scheelt je een hoop dom uitzoekwerk want van XP naar 97 gaat niet goed.
Wanneer je nou converteert naar Access97 en je start de applicatie op in Access97 dan zal je zien dat een aantal referenties/verwijzingen niet bekend zijn.
Die kun je opnieuw leggen door of een lagere versie van het component te selecteren of door uit te vinken. Ik weet alleen niet of je er gebruik van maakt.
Standaard staat in XP de referentie/verwijzing naar ADO aan. Als het een puur Access applicatie is maak je daar 90% zeker geen gebruik van en kan deze dus weg.
Verder zou ik HEEEEEEEEL goed gaan testen omdat 2000/XP toch significant anders is dan 97 en het heel waarschijnlijk is dat je VBA gebruikt hebt die 97 niet ondersteunt. Die zul je opnieuw moeten maken maar dan volgens 97 normeringen.
Vergeet niet heel vaak tussendoor te saven en vooral vaak op die compileknop te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, even voor mijzelf samengevat, zo veel mogelijk reverenties uitvinken in XP. Ik heb geen instellingen veranderd, dus als hij stndaard op 200 staat moet ik gewoon gaan debuggen in 97.
Zo zag ik inderdaad dat me.recordset.clone niet werkt maar dat hij het dna wel doet als je me.RecordsetClone doet.

Oke, bedankt,

Johannes

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie trouwens of t simpel is om een applicatie op meerdere pc´s te zetten en via t netwerk elkaar up to date te houden=

Bedankt,
johannes
Pagina: 1