Toon posts:

Laptop ShiTec

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

IK heb net een oude laptop gekregen een PI 133 Mhz,
hij is van mijn vader vroeger geweest (er zat toen altijd geluid op) later is hij een paar jaar uitgeleend aan een oom, ik heb hem nu weer terug en ik mag hem hebben van mijn vader alleen het geluid werkt niet.. en nu wil ik wel de drivers (downloaden/installeren) alleen ik weet niet wat voor een geluidskaart erin zit het is het type laptop: ShiTec Orchestra...

Wie o wie kan mij helpen.. _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je eens met aida32 of met sandra kijkt wat voor geluidschip erin zit.
De kans dat iemand hier precies dezelfde notebook heeft is redelijk klein dus wordt het moeilijk om te zeggen wat voor geluidschip erin zit, zeker als we geen specs van het ding hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de site v/d fabrikant ( ShiTec) niet vinden anders had je wel de specs gekregen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 10:56:
ik kan de site v/d fabrikant ( ShiTec) niet vinden anders had je wel de specs gekregen ;)
ja maar hij vraagt of je aida of sysoft sandra even wilt draaien

Verwijderd

Topicstarter
ja, waar kan ik dat vandaan halen?

Edit: heb ut al, ff installeren :7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 11:11 ]

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 16:06

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

www.aida32.hu
www.sisoftware.net

www.download.com en www.google.nl doen het natuurlijk ook nog steeds

en ik was weer eens te laat

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 11:14 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jeej 8)7 Laat dit niet meer gebeuren hé ..

Gewoon even www.google.com openen en dan beetje creatief zijn met zoektermen:
[google=download sisoft sandra]
[google=download aida32]

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij geeft dit aan:

Class: MIDI Output Devices (Playback)

Device: YAHAMA OPL2/OPL3 Synthese

..

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Was Shitec niet het huismerk van Dynabyte?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 11:28:
Ok hij geeft dit aan:

Class: MIDI Output Devices (Playback)

Device: YAHAMA OPL2/OPL3 Synthese

..
op www.driverguide.com kun je een paar honderd drivers vinden die het zouden kunnen zijn. ben je wel ff zoet mee

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 11:33 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Okey het geluid is opgelost bedankt allemaal :) ... NU heb ik nog 1 probleem de Touchpad werkt niet... en als ik een losse muis aansluiten ( al 2 geprobeerd) werken die ook niet... wat zou daarmee kunnen zijn?

Verwijderd

ook een driverprobleem? je kunt touchpad en ps/2 vaak ook in- en uitschakelen in de bios

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd in de bios maar ook al zet ik hem aan / uit hij werkt niet

Verwijderd

Topicstarter
de driver voor geluid is toch van AdLib Multimedia zie ik nu daarom doet hij het dus niet...

ik wil wel de nieuwe downloaden maar de site van AdLib werkt niet ? www.adlib-multimedia.com

Ik moet de drivers voor deze kaart hebben: Ad Lib Compatible (OPL2)

Kheb al een uur gezocht kan nix vinden :(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op driverguide staan toch echt meerdere drivers voor je Yamaha hoor. Als ik zoek op 'Ad Lib OPL2' heb ik al direct wat goede resultaten voor m'n neus.
Heb je al die results al geprobeerd? En ook alle results van 'Yamaha OPL2"? Ik vind daar n.l. wel gewoon wat drivers bij.

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker heb ik die geprobeerd van Ad Lid, ik krijg er 3 maar als ik ze wil downloaden wordt ik doorgestuurd naar => www.adlib-multimedia.com :S en die Yahama was toch de verkeerde :o

Edit: Die Yahama werkt alleen voor MIDI sounds

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand anders nog een site voor de Adlib Multimedia drivers ? Ik ga donderdag op vakantie en wil graag de laptop meenemen voor muziek, mijn discman en walkmann zijn allebij kapot :( en om nou gelijk een nieuw ding van 50 euro te kopen terwijl je gratis een laptop kan meenemen vind ik toch wel een beetje te veel geld:P en op mun laptop kan ook nog eens meer muziek ;)

Verwijderd

Topicstarter
iemand :D (ik wil hem graag donderdag mee naar spanje voor muziek :/

Verwijderd

Ik heb een oude toshiba met dezelfde chipset voor geluid. Dus ik denk dat je het daar wel mee voor elkaar krijgt. Het zijn nl generieke drivers:

http://www.tue.nl/icts/nsc/Downloads/drivers/480snd98.exe

Verwijderd

Topicstarter
hmm bedankt maar die driver werkt alleen voor MIDI files, ik wil natuurlijk ook Mp3 afspelen ..

Verwijderd

Hmm dat is vreemd, midi wel en wave niet.... Je zou misschien bij yamaha op de site kunnen kijken voor andere drivers voor de opl3 chip.

Staan er nog uitroeptekens bij de eigenschappen van de hardware?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

OPL3 is een midi-synthese chip... En 99% van de geluidskaarten voldoen aan die standaard, vandaar dat een standaard driver daarmee werkt. Geeft AIDA / SiSoft geen enkele andere informatie over de geluidskaart ?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
helaas niet .. (Is er nergens meer een sitetje met Driver van de originele sound card: Adlib Multimedia)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 23:08:
Hmm dat is vreemd, midi wel en wave niet.... Je zou misschien bij yamaha op de site kunnen kijken voor andere drivers voor de opl3 chip.

Staan er nog uitroeptekens bij de eigenschappen van de hardware?
Nee geen uitroeptekens of vraagtekens... maar als ik bij WInamp iets wil afspelen (alleen MIDI lukt) en de rest zo'n fout: M0022 ofzow iets :X en bij MediaPlayer geeft hij ook een fout aan.. :/

Ik moet denk ik de gewone Adlib Multimedia drivers....

Weet iemand waar de site van ShiTec is ik heb google al gebruikt 8)7

Verwijderd

Oke dan. Nog een poging. Wat google-iaans gebrabbel en wat denkwerk gaf mij nog de volgende link:
http://www.yamaha.co.jp/e...us/support/downloads.html
Probeer het eens zou ik zeggen en laat even horen of je er iets aan hebt.

update: Hmm ik lees net dat yamaha alleen de midi fixed, nou ja het is het proberen waard.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 23:24 ]

Verwijderd

Je moet in SiSoft Sandra zoeken bij AGP/PCI Cardbusses, daar moet wel staan wat voor kaart erin zit

Verwijderd

Topicstarter
nopé hij geeft de audio card niet aan:(

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
wat je misschien kan proberen, is een nieuwe/verbeterde MP3 codec te downloaden. Lame, Fraunhoffer of 'Radium bijvoorbeeld. Kijk ook eens op www.doom9.org voor andere codecs.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ook niet... is er geen manier op de cd-rom speler direct aan te sluiten op de geluidskaart en dan die dan afspeeld als er een cd inzit?

Verwijderd

als je het helemaal niet aan de praat kunt krijgen maar toch per se geluid wil... zou je eventueel een PCMCIA soundcard kunnen overwegen.

ff googelen : http://www.google.nl/sear...-8&q=pcmcia+soundcard&lr=

:)

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ik vind niet eens wat over jouw laptop :?
of ik nou op shitec of shi-tec zoek..niks nuttig met betrekking tot laptops ...
weet je trouwens zeker dat het adlib is voort geluid ?

Verwijderd

Topicstarter
dat is het nou juist ik kan ook niets vinden van 'shi-tec' maar ik heb er zelf ooit ook een P2 van gehad én nu dus ook die laptop
Pagina: 1