Toon posts:

[Volcano]7 cooling foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn pc opstart, begint er een loeihard alarm te loeien, en hij geeft dan de melding dat de processor cooler niet is aangesloten, terwijl deze gewoon draait! Deze foutmelding heb ik opeens sidns gisteren.
hij vraagt of je verder wilt gaan zonder dat de processor cooler draait... dit heb ik gedaan en het systeem draait gewoon stabiel.
Het is een AMD XP 1700+ @ 2000+
MSI Kt7 A266Pro2
512 mb intern
etc......

is er iemand bekend met dit probleem? ik vind het erg storend om telkens dat alarm aan te horen als ik mijn pc boot....

Verwijderd

Moet je het alarm uitschakelen..

Heb ik ook gedaan..

Bios Update werkt ook wel eens

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Heeft die volcano niet een temp sensor/verstelbaar voltage?? Je moederboard herkent geen toerental onder de 1700rpm geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
cyberbetica schreef op 12 June 2003 @ 09:32:
Heeft die volcano niet een temp sensor/verstelbaar voltage?? Je moederboard herkent geen toerental onder de 1700rpm geloof ik.
hij heeft altijd gewoon gewerkt :? en nu opeens geeft ie een alarm :(

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als eens gekeken hoe warm die wordt?
Koeler zit nog steeds stevig op de proc?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 20:46
je RPM meter van je m/b werkt dus niet zo lekker denk ik. Hij meet bij het opstarten of de fan draait door te kijken naar het aantal RPM. als dit niet meetbaar is dan denkt ie dat er geen cooler is aangesloten. In je bios zit een optie onder 'PC Health' meestal heet het iets in de trant van 'fan monitoring at startup'. die kun je dus disablen.

Is het niet zo dat je de stekker van je fan op de verkeerde aansluiting hebt gedaan? kijk even in je boekje welke voor de CPU fan is...

Verwijderd

Topicstarter
BuG2FiX schreef op 12 June 2003 @ 09:40:
Is het niet zo dat je de stekker van je fan op de verkeerde aansluiting hebt gedaan? kijk even in je boekje welke voor de CPU fan is...
/me studeert ICT-beheer ;)

maar als de fan dus straks echt niet meer draait.......dan is ie dus echt kapot.... dit zou dan dus alleen maar de temperatuurmeter van de cooler zijn :?

het systeem heeft trouwens al een half jaar perfect gelopen....

procc temp= 42 stressed

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 20:46
he ICT-beheer, heb jij een temp. meter in je koeler zitten? heb ik nog niet meegemaakt maar het zal wel. Waarom probeer je niet gewoon even een andere fan of een andere poort.

NOFI, maar als je het zelf zo goed weet waarom open je dan een topic?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 09:45:
[...]

/me studeert ICT-beheer ;)

maar als de fan dus straks echt niet meer draait.......dan is ie dus echt kapot.... dit zou dan dus alleen maar de temperatuurmeter van de cooler zijn :?

het systeem heeft trouwens al een half jaar perfect gelopen....

procc temp= 42 stressed
dat zegt niet veel hoor :X
de helft van mijn klas weet nog maar net hoe hij een cpu moet onderschijden van een geheugen reepje _/-\o_

mare het kan natuurlijk ook zijn dat door slijtage de fan langzamer gaat draaien en daar om problemen geeft ;)
ik zou in ieders geval even iets als mbm 5 op je pc zetten en laten draaien en die op when cpu fan fail reboot of shutdown zetten en dan in de bios dat alarm af zetten
dan weet je zeker dat als je fan er echt mee kapt je niet zo 123 een gesmolten core hebt :D
BuG2FiX schreef op 12 June 2003 @ 09:58:
he ICT-beheer, heb jij een temp. meter in je koeler zitten? heb ik nog niet meegemaakt maar het zal wel. Waarom probeer je niet gewoon even een andere fan of een andere poort.

NOFI, maar als je het zelf zo goed weet waarom open je dan een topic?
erm die bestaan zeker wel ;)
zo veel zijn er niet omdat ze nogal duur zijn

mare een beetje minder mag ook wel
jij stelt een vraag die nogal aan het tweaker gehalte van de ts twijfeld (terwijl de vraag echt niet dom is hoor :X)
en als je gelezen had dan zag je dat de fan zo als hij nu zit altijd gewerkt heeft :>

[ Voor 30% gewijzigd door Shunt op 12-06-2003 10:06 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 18:42
Ik denk ook dat de oorzaak een te langzaam draaiende fan is. Wellicht door slijtage zoals Shunt zegt, maar wellicht ook door vervuiling met stof e.d. Kijk even hoeveel toeren je fan maakt.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Shunt schreef op 12 June 2003 @ 10:01:
[...]

dat zegt niet veel hoor :X
de helft van mijn klas weet nog maar net hoe hij een cpu moet onderschijden van een geheugen reepje _/-\o_

mare het kan natuurlijk ook zijn dat door slijtage de fan langzamer gaat draaien en daar om problemen geeft ;)
ik zou in ieders geval even iets als mbm 5 op je pc zetten en laten draaien en die op when cpu fan fail reboot of shutdown zetten en dan in de bios dat alarm af zetten
dan weet je zeker dat als je fan er echt mee kapt je niet zo 123 een gesmolten core hebt :D

[quote]
probeer ik straks als ik thuisben :)
kzit nu op mijn stageplek... :P

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

1) Zet je pc uit. Trek die connector van je fan even los en plug het terug in, kans dat het misschien een slecht contact is.
2) zet de pc aan, indien alarm afgaan (en je zeker weet dat de koeler goed draait, én goed gemonteerd is) laat ff loeien, en kijk in de bios wat er bij je tempinstellingen staat.
Veel kans dat er een beveiliging staat dat je koeler niet onder de x toeren mag gaan, probeer dat toerental te verlagen...

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Pagina: 1