Toon posts:

dual monitor problemen met maya

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het verdelen van maya (4.5 en 5) over mijn 2 schermen die allebei op 1280 x 1024 draaien op een geforce fx 5600 met 256 MB geheugen.
dit probleem beperkt zich tot maya want alle andere applicaties stretchen zonder problemen uit over de hele desktop, maya blijft echter beperkt tot 1 scherm, is er iemand die weet wat hier misgaat??
een vriend van me heeft hetzelfde probleem, alleen met een heel andere configuratie..
mis ik een instelling??

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Ondersteund maya wel 2 schermen?

Zoja dan is het eerder een software probleem lijkt me.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Voor zover je dit nog niet had gedaan zou je kunnen proberen je overlay-instellingen aan te passen, maar ik ben bang dat het gewoon een softwarematige beperking van Maya is :|

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:15

KneoK

Not in a million lightyears

Je kunt wel je viewports van het mainpanel afkoppelen, zodat je deze naar de andere monitor kunt slepen. Dan kun je bijvoorbeeld op de ene monitor boven- en zijaanzicht zetten en op je tweede het vooraanzicht en de perspective view oid.

Maar waarom wil je in godsnaam stretchen ? Dat is toch zwaar kut ? Dan heb je een model verspreid over 2 monitoren met een groot rechthoekig gat (ruimte tussen de monitoren voor de mensen die net wakker zijn ;) ) in het midden...

Maar om een panel los te koppelen dan ga je gewoon naar PANELS -> TEAR OFF (of tear off copy, dan wordt het scherm dus gewoon gekopieerd). Dan gewoon slepen naar de tweede monitor en klaar is worrier.

Verwijderd

Topicstarter
deze worrier is blij met het laatste antwoord, works like a charme!!
en ja maya ondersteund wel 2 schermen (wel met mijn vorige TI 4200)
en met stretchen bedoelde ik zodanig dat de hele interface over de 2 schermen verdeeld was, maar met het tearen van de viewports ben ik er ook, helemaal top, bedankt voor je antwoord!
(trouwens stom dat ik dat knopje zelf niet had gezien, maar dat is degene die ik zoek!!)
klaar is worrier indeed
... close wat mij betreft..