Weet iemand wat dit voor speaker is?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:24
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/anechronic.jpg

het gaat om deze speaker ik kan er absoluut geen info over vinden op internet ik heb echt al lang gezocht. ik weet alleen dat het philips speakers zijn :P en dat ze nog erg goed klinken in mijn oren.

en misschien dat iemand me kan uitleggen hoeveel waarde ik aan die tabel van die frequenties kan hechten? ik had het idee om er een andere kast omheen te bouwen nu is de kast qua volume 33.5 breed 23.5 diep en 54 cm hoog, het is een basreflex. misschien dat er iemand nog een idee heeft voor de maten ik wil er het liefst een zuil van maken. de woofer is 8 inch ongeveer :).

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/speakershelemaal.jpg
dit is een plaatje van allebei de speakers.
ps let niet op de zooi was bezig met opruimen

[ Voor 12% gewijzigd door Mirage op 12-06-2003 00:06 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Is een vrij knullige amplitudekarakteristiek. Bij een goed afleesbare kun je het frequentiebereik bepalen tussen de -3dB punten, maar dat gaat je hiermee niet lukken denk ik. Andere kast bouwen moet je wel helemaal berekenen dan. Laat de huidige kast helemaal heel, zodat je altijs nog terug kan. Ik zou zeggen bouw er eerst één, dan kun je ze naast elkaar vergelijken.

Verwijderd

Brochure uit 1974:
Afbeeldingslocatie: http://www.mfbfreaks.com/1979nl/images/pag076.jpg

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

No shit, hoe snel kun je een antwoord hebben ! :D Hoe kom je hieraan als ik het vragen mag ? Wist je dit en herkende je het toevallig, ken je gewoon HEEL veel verschillende boxen of ben je g00gle-m4st3r ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Ik herkende ze uit de folders die ik laatst gezien had. (zoektocht naar m'n N4520 en MFB)
Vergeef me, maar m'n hele huis staat zo'n beetje vol met Philips.
Van wc-bril via boormachine tot matras en bruingoed/witgoed.
(en zelfs het t-shirt wat ik nu aan heb: Philips components....)

• Mirage
wow vet die brochure :D dat had ik nooit verwacht :) ik heb echt al dagen gezocht namelijk op internet. mijn kleur was iig wel de mooste van de 2. nu weet ik iig al uit welk jaar ze komen :) dan klinken ze echt nog goed voor hun leeftijd.

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Weet je misschien ook welke deze zijn:

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/39785.jpg

En wat zijn die ongeveer waard?

iRacing Profiel

Verwijderd

Type FB671/00B
6 Ohm
Pmus = 120 W
Pnom = 70 W
Bouwjaar 1996
Nieuwprijs per set HFl. 500,=
Tweedehands categorie "doe eens een bod"

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 00:49:
Type FB671/00B
6 Ohm
Pmus = 120 W
Pnom = 70 W
Bouwjaar 1996
Nieuwprijs per set HFl. 500,=
Tweedehands categorie "doe eens een bod"
WTF :? hoe weet je dit allemaal ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Omdat ik Philips-bloed heb.
Zo vader zo zoon, en tussen werkplek en uitgang zat de personeelswinkel. :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

die speakers heb ik ook trouwens! maar ik heb er andere woofers ingezet.

ik heb ze van mn oma gekregen maar de woofers waren uitgedroogd.. ik vind ze trouwens ook altijd heel redelijk klinken! ben er zeer tevreden mee. Heel helder strak geluid.

Ik had ze hier effe neergezet op een lanparty bij me thuis. Dan kwam t geluid van de films op de muur wat dichterbij :) (de onderste welteverstaan).

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/mylanparty/jullan2002/images/speakers.jpg

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

StarTAC schreef op 12 juni 2003 @ 14:35:

[afbeelding]

Ik zou hier persoonlijk niet meer dan 50 euro voor geven. Ik vond dit setje de meest sneue Philips speakers toen ze nieuw in de winkel stonden.

Siditamentis astuentis pactum.

• Mirage
Pixal schreef op 13 June 2003 @ 08:35:
die speakers heb ik ook trouwens! maar ik heb er andere woofers ingezet.

ik heb ze van mn oma gekregen maar de woofers waren uitgedroogd.. ik vind ze trouwens ook altijd heel redelijk klinken! ben er zeer tevreden mee. Heel helder strak geluid.

Ik had ze hier effe neergezet op een lanparty bij me thuis. Dan kwam t geluid van de films op de muur wat dichterbij :) (de onderste welteverstaan).
wat was er bij jou uitgedroogd dan? ze hebben een rubberen ophanging tenminste de mijne wel. of kan hij dan alsnog zo erg uitdrogen?

ik heb trouwens een beetje rond zitten lezen omdat ik er een andere kast omheen wil maken een soort zuil, de kast is nu 30 liter als ik hem iets zou vergroten dus 40 liter? zou er dan een strakkere bas uitkomen want het is nu een bas reflex en die hadden soms wel baat bij grotere kasten geloof ik (kwam de bass er nog iets strakker uit)? het is een 8 inch woofer geloof ik. ik ben nog in de leer ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

He... die speakers heb ik ook... (ik denk 14 jaar geleden gekregen..) en ze zijn dus ouder dan ikzelf!.. Ik heb er alleen andere tweeters ingezet destijds, omdat de originele opgeblazen waren (dus als iemand die nog heeft liggen :) )
Afbeeldingslocatie: http://teacher.oncpd.nl/489.jpg

@TS; een andere kast om speakers heenbouwen kan je niet zomaar doen.
De kans is heel groot dat je de basweergave uit zijn verband trekt. En je zal ook de poort aan moeten passen. Om dit goed te doen heb je de thiele/small parameters van de woofer nodig. Gewoon zo laten dus..

Wil je je eigen speaker bouwen, doe dan mee aan de DIY contest :)

Wise enough to play the fool

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

bij mij was de rand eerder van karton dan van rubber.. ik heb er nu woofers in zitten die hetzelfde zijn als die erboven staat op mijn plaatje.. die had ik als het ware over..

wel moest ik het gat iets groter vijlen en nu kloppen de parameters en berekeningen niet meer en weet je wat?

de speakers zijn in principe ook wel goedkoop in elkaar gezet als ik dat zo zie van binnen.. maar ze zijn hun geld waard.. beter dan die bose troep ofzo.. zei ik troep?? ohja.. speakers luisteren is erg relatief

dat sneue setje speakers klinkt perfect.. mn oma heeft nu dikke b&w speakers die (duh) nog helderder klinken maar die mag ik pas hebben als ze sterft.. die hoef ik voorlopig nog niet

offtopic: ej Varienaja Pietje...

hoe de fuck kon je ze nieuw in de winkel zien staan en sneu vinden terwijl je toen ongeveer MIN 3 jaar oud was

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

StarTAC schreef op 12 juni 2003 @ 14:35:

[afbeelding]

is iets fout gegaan met de resolutie want t lijkt net of ze in de hens hebben gestaan ofzo

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Pixal schreef op 13 June 2003 @ 16:31:
[...]

is iets fout gegaan met de resolutie want t lijkt net of ze in de hens hebben gestaan ofzo
Hahaha meester!! Melted coils })

Dacht idd eerste keer dat ik het plaatje zag, wat the fuck zijn dat voor brakke dingen ?? :)

Divide and conquer.

• Mirage
Pixal schreef op 13 June 2003 @ 16:25:
bij mij was de rand eerder van karton dan van rubber.. ik heb er nu woofers in zitten die hetzelfde zijn als die erboven staat op mijn plaatje.. die had ik als het ware over..

wel moest ik het gat iets groter vijlen en nu kloppen de parameters en berekeningen niet meer en weet je wat?

de speakers zijn in principe ook wel goedkoop in elkaar gezet als ik dat zo zie van binnen.. maar ze zijn hun geld waard.. beter dan die bose troep ofzo.. zei ik troep?? ohja.. speakers luisteren is erg relatief

dat sneue setje speakers klinkt perfect.. mn oma heeft nu dikke b&w speakers die (duh) nog helderder klinken maar die mag ik pas hebben als ze sterft.. die hoef ik voorlopig nog niet

offtopic: ej Varienaja Pietje...

hoe de fuck kon je ze nieuw in de winkel zien staan en sneu vinden terwijl je toen ongeveer MIN 3 jaar oud was
hmm misschien dat er meerde serie's van die 489 geweest zijn dan, degene die hier een paar posts boven staan hebben namelijk wel duidelijk een rubberen rand die je ook op het plaatje kan zien. ze zien er van binnen idd erg goedkoop uit maar misschien is dat ook de tijd geweest?
daarom had ik het idee dat ze er alleen maar op vooruit konden gaan al bouw ik zelf een kast eromheen als eerste projectje je moet toch ergens beginnen met zelfbouw, dan heb ik ook meteen goed vergelijkingsmateriaal. ik maak een kast zelf en laat de ander nog intakt en dan gaan vergelijken welke beter klinkt.
ook al zou hij bagger klinken leren doe je er iig van.

en ooit doe ik vast wel mee aan de DIY contest maar dan wel als ik ook wat te bieden heb :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mirage op 13-06-2003 17:27 ]

Verwijderd

Mocht je een eigen speakerbox willen maken dan is dit wel een heel handig programma om je box voordat je hem bouwt door te laten rekenen:

http://www.ht-audio.com/bassbox.htm

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Pixal schreef op 13 juni 2003 @ 16:25:
Je kijkt bij de verkeerde speakers: die grote komen inderdaad uit 1974. Er werd later in dat topic nog gevraagd naar een ander type speakers waar ook antwoord op gegeven werd. Deze tweede set speakers kwamen dan dus uit 1996.

[edit]
Het zijn de speakers waar jij over begint dat ze iets te warm geworden zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door DUX op 13-06-2003 17:47 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

DUX schreef op 13 June 2003 @ 17:45:
[...]

Je kijkt bij de verkeerde speakers: die grote komen inderdaad uit 1974. Er werd later in dat topic nog gevraagd naar een ander type speakers waar ook antwoord op gegeven werd. Deze tweede set speakers kwamen dan dus uit 1996.

[edit]
Het zijn de speakers waar jij over begint dat ze iets te warm geworden zijn :)
krijg nou wat. inderdaad }:O
Pagina: 1