[MSN & SITE] msn valt weg door forum

Pagina: 1
Acties:

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 10:48
Sinds een tijdje hebben wij met een groep vrienden een internetsite, om dingen met elkaar te kunnen overleggen. Deze site is helemaal zelf geschreven in PHP door 2 jongens uit de groep, HIO studenten aan de Fontys.
Met de oude site waren nooit problemen.

Nu zijn wij sinds een paar weken geleden een nieuw forum gaan gebruijken. Namelijk phpBB (www.phpbb.com). Dit omdat het een stuk functioneler en makkelijker is dan een zelf geschreven forum.

Daar begonnen de problemen. De databases van de site en het forum zijn aan elkaar gekoppeld en als je op de site inlogt, log je meteen mee in op het forum.

Op het moment dat ik inlog gaat alles prima. Ik kan een tijdje in het forum zitten en werken tot een bepaald moment, bepaald aantal minuten. In het begin was dit slechts 5 minuten, later door wat maatregelen hieronder +/- 15 minuten.

Dan stopt het forum ermee. "Deze pagina kan niet worden weergegeven." Hetzelfde gebeurd dan op de site (die ik in een ander venster open heb staan). Tevens gaat mijn MSN Messenger Offline (dat zien anderen) terwijl hij bij mij nog online staat, tot ik mijn status wijzig. Hierover heb ik in de search veel gevonden, maar niets dat het combineerde met een site of forum. Op andere momenten heb ik er ook geen problemen mee, blijft mijn messenger stabiel en werkt alles naar behoren.

Na een reboot werkt alles weer perfect. Ik kan dan gewoon gebruik maken van andere sites, zonder problemen.

Ik heb ondertussen gedaan:
- het algehele beveiligingsniveau 1 stap lager gezet
- zowel de site (bron) als de link (.tk) toegevoegd bij mijn vertrouwde sites
- de site altijd cookies toestaan.

Toch blijf ik deze problemen hebben. Andere mensen van mijn groep hebben deze problemen niet, en bijvoorbeeld op school werkt ook alles naar behoren. Verschillende vrienden brachten ook geen uitkomst.

Wie geeft mij de oplossing?

Info:

AMD Atlon TB 1,4 GHz
512 SD RAM
GF4 Ti4200
edimax netwerk kaart

gebruik @home via een edimax router

• Dirtbiter
*kick*

weet niemand een oplossing?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:07

McMiGHtY

- burp -

Kun je als je het forum dus niet meer kan bekijken wel andere sites bekijken?

• Dirtbiter
ja, zonder problemen!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

misschien kan je pc op een of andere manier niet met cookies / sessies om gaan..
die tijd lijkt mij namelijk logisch voor een session/cookie expire

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Dirt... Doe niet zo goedkoop en haal een vb licentie...

Vb zit toch net iets beter in elkaar dan phpBB

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 15:08
Hazzz-E schreef op 18 juni 2003 @ 10:31:

phpBB is GRATIS! _/-\o_ wij zijn Nederlanders! :X
Lijkt me duidelijk 8)

- Ruud

• Dirtbiter
maar ondertussen ben ik de enige van de groep die er niet mee om kan gaan, en ik heb alle beveiligings niveau's e.d. voor die site al op het laagste staan.

Iemand???

• Dirtbiter
Het is zelfs zo erg dat ik nu inlog op de site, en dat meteen bij het klikken op het forum, het ding helemaal wegvalt. Het is dus de laatste tijd weer wat erger.

Ik wordt er doodziek van. Heb dit nergens anders, en snap er dus geen hol van. Ik kan gewoon heel die site niet gebruiken.

het moet wel iets met cookies te maken hebben, maar die staan helemaal open, wie heeft de oplossing?

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

al je cookies ff dellen

[ Voor 10% gewijzigd door Hazzz-E op 18-06-2003 19:05 ]

Verwijderd

@ Dirbiter : Heb je chello verbinding en een motorola modem ?
Zo ja ff bellen met de helpdesk voor een firmware upgrade.

Zijn laatste tijd erg veel spooky dingen mee aan de hand namelijk.

De firmware upgrade verhelpt dit soort gevallen bijna altijd.

• Dirtbiter
gebruik @home via een edimax router

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even andere browser proberen? Mozilla of Opera?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• servies
  • Laatst online: 20:20

servies

Veni Vidi Servici

AMD Atlon TB 1,4 GHz
512 SD RAM
GF4 Ti4200
edimax netwerk kaart
En wat moeten we hier nu mee?... Als je nou gegevens had gegeven over het OS en de webserver....
Overigens voor diegene met de opmerking

Kun je dit nog onderbouwen of zit je gewoon te blaten. phpBB is een goed werkend bb wat ik behoorlijk veel gebruikt zie worden... ook bij professionele grote en dan bedoel ik ook grote sites... Waar 'vb' voor staat ontgaat mij even, de afkorting ken ik niet en het lijkt me sterk dat het op Visual Basic slaat want dan zou de opmerking slaan als een tang op een varken...

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
servaas schreef op 18 June 2003 @ 21:04:
[...]

En wat moeten we hier nu mee?... Als je nou gegevens had gegeven over het OS en de webserver....
[...]

Kun je dit nog onderbouwen of zit je gewoon te blaten. phpBB is een goed werkend bb wat ik behoorlijk veel gebruikt zie worden... ook bij professionele grote en dan bedoel ik ook grote sites... Waar 'vb' voor staat ontgaat mij even, de afkorting ken ik niet en het lijkt me sterk dat het op Visual Basic slaat want dan zou de opmerking slaan als een tang op een varken...
Hazzz-e kent Dirbiter in IRL, misschien handig om ff te vermelden :)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:58

me1299

$ondertitel

servaas schreef op 18 June 2003 @ 21:04:
[...]

[...]

V Bulletin, ander stukje forum software al dan niet gratis.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• servies
  • Laatst online: 20:20

servies

Veni Vidi Servici

DeathKnight schreef op 18 June 2003 @ 23:08:
[...]

V Bulletin, ander stukje forum software al dan niet gratis.
Ik heb even gekeken en zie geen enkel voordeel van V bulletin t.o.v PHPBB.
Heeft er verder ook niets mee te maken waarschijnlijk. Ik denk dat het probleem eerder in de combinatie netwerkkaart/verbinding/OS ligt.

Verwijderd

servaas schreef op 18 June 2003 @ 23:27:
[...]

Ik heb even gekeken en zie geen enkel voordeel van V bulletin t.o.v PHPBB.
Heeft er verder ook niets mee te maken waarschijnlijk. Ik denk dat het probleem eerder in de combinatie netwerkkaart/verbinding/OS ligt.
vbulletin werkt wat makkelijker vooral het admin gedeelte

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 23:36:
[...]

vbulletin werkt wat makkelijker vooral het admin gedeelte
Hangt er maar net van af wat jij lekker vind werken ;) Ik ben persoonlijk juist erg tevreden met Invision Power Board, en ik vind vBulletin zijn geld niet waard als er gratis alternatieven zijn die - imho - net zo goed werken.

Maar dat was de vraag niet, dus back ontopic:
Wel vaag eigk... je hebt het probleem niet als je andere phpBB fora bezoekt?
Draai je je forum zelf of staat het bijv. op Lycos (en welke webserver, PHP en (my)SQL versie draait er?
In je beginpost had je het over maatregelen waardoor je van 5 minuten werken naar 15 minuten ging, welke aanpassingen waren dat?
Probeer anders die 'frontpage' - forum koppeling in de database eens los te koppelen, misschien werkt het niet lekker meer omdat phpBB anders opslaat oid :?

[ Voor 5% gewijzigd door Rafe op 18-06-2003 23:47 ]

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 20:52
Mocht je XP gebruiken: als je tijd hebt zou je bij wijze van test 's een andere Windows kunnen proberen. XP icm nieuwe .net (bv MSN dus) aanmelding kan verbindingsproblemen geven (er zijn zelfs Eurodocsis kabelmodems die crashen met deze combo).

Anders zou 't een firewall kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Drogo op 18-06-2003 23:53 ]

• Dirtbiter
Ik zal proberen op alle vragen antwoord te geven.

- Ik zal het eens met een andere browser gaan proberen, maar aangezien ik liever IE gebruik (ben het gewoon gewend) toch liever een andere oplossing
- Edimax netwerkkaart - IE browser - Win XP Pro SP1 - @Home verbinding - Edimax router
- Ja, ik ken Hazzz-e IRL, wist niet dat ie ook hier rondhing
- Ik kan het zo 123 niet testen met andere phpBB fora's, omdat ik er geen ken...
- Het forum draait op een server van de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Het is webspace die via een studentenvereniging gehuurd wordt. Zover ik weet worden de servers op linux gedraaid, maar daar houd het ook wel op met wat ik weet daarover.
- Die aanpassingen staan ook in de openingspost, maar dat bleek allemaal fabel te zijn, de laatste paar dagen slaat hij al na 1 of 2 keer klikken vast. Dan is het gewoon einde.
- Over die koppeling: het rare is dus dat dat alleen bij mij niet werkt. Het wachtwoord voor de site moet je hetzelfde maken als voor het forum, zodat als je inlogd op de site, dat dat wachtwoord meteen gebruikt kan worden om automatisch op het forum ingelogd te worden.

Nogmaals: Dit probleem komt alleen bij mij voor, niet bij de andere gebruikers van het forum. Ik denk dus dat het probleem bij mijn instellingen ligt.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

check je poorten eens.. en je internet beveiling (hoog, gemiddeld, laag) als ie op hoog staat, kan het idd niet werken

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Dirtbiter
Ik heb ondertussen gedaan:
- het algehele beveiligingsniveau 1 stap lager gezet
- zowel de site (bron) als de link (.tk) toegevoegd bij mijn vertrouwde sites
- de site altijd cookies toestaan.
Staat dus nu op laag...

• Dirtbiter
*kick*

Verwijderd

Kan je wel browsen zonder MSN? Zoja, overweeg dan even of je ipv MSN trillian download (www.trillian.cc)

Heb je al een andere browser geprobeert? Mozilla is het proberen waard..
Is IE helemaal up-to-date? Zo niet, update alles even, je weet nooit wat het doet 8-)

Wel een heel vaag probleem trouwens..

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Heb je het al geprobeerd zonder router. Het zou namelijk kunnen zijn dat je router op de 1 of andere manier voor problemen zorgt.

offtopic:
Over vbulletin vs phpbb. Ik ken de code van beide fora behoorlijk goed en ik vind vbulletin nog altijd een stuk ranziger en brakker in elkaar zitten dan phpbb.

• Dirtbiter
Ik heb het niet zonder router geprobeerd. Tillian is geen optie, want ik kan als msn uitvalt ook het forum niet browsen. Het is dus gewoon een bijverschijnsel.

Zonder router is ook niet echt een optie. Moet toch internet hebben.Veel andere gebruikers van het forum hebben ook routers, en die hebben geen problemen.

Ik moet nog steeds een andere browser proberen.

edit:
[1.] Ik heb het nu met Mozilla geprobeerd, en tot zo ver werkt dat geweldig.

Misschien toch maar eens helemaal van IE afstappen, maar dan moet ik eerst bekender worden met Mozilla. Werkt tot zo ver goed. Probleem min of meer opgelost, hier kan ik goed mee leven.

edit:
[2.] Ik heb nu 15 minuten zonder problemen met Mozilla gewerkt, ging prima. Toen ik het daarna met IE probeerde, ging dat ook goed. Erg raar. Vanavond ga ik nog een keer proberen eerst met IE en pas als dat vast slaat, met Mozilla. Ik zal dat vanavond nog posten. Iemand een verklaring voor dit verschijnsel?

[ Voor 50% gewijzigd door Dirtbiter op 23-06-2003 18:05 ]

• Dirtbiter
Nog steeds werkt het forum met beide browsers perfect.

Het zal wel zo zijn dat mozilla een instelling o.i.d. gewijzigd heeft.

In ieder geval is het probleem opgelost, dus kan hier een slotje op.
Pagina: 1