Autoradio wat is er stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RansAckeR
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08-2023
mijn autoradio speelt maar heel af en toe zowel cassette als radio. ik heb hem al opengehad en alle kabels nagekeken maar alles ziet er in orde uit en er hangt niets los. als je hem aanzet werkt alles perfect alleen dat er 90% van de tijd geen output is alsof de boxen niet opstaan dus ook geen ruis. schudden of wat dan ook helpt niet. ik kan enkel concluderen dat er een bepaald onderdeel soms wel en soms (meestal) niet werkt.

weet iemand welk onderdeel dit kan veroorzaken en wat er aan te doen?

het gaat overigens over een Panasonic van 6-tal jaar oud ofzo

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je autoradio is stuk :+

[sorry]
Maar hoeveel heeft die radio je gekost?

Is het niet een beetje zonde van de energie van al die mensen als die het voor je zouden uitzoeken.

Daarnaast, zou je instaat zijn het zelf te repareren, als ik zeg IC4 is stuk?

Wat heb je voor de rest zelf gezocht, waren er meer mensen met dit probleem op internet?

[mogelijkheid]

Waarschijnlijk is je eindtrap opgeblazen of gaar, dat zorgt ervoor dat het ding ook niet gaat ruisen. (Immers de ruis wordt niet versterkt)
Maar de kans dat je de vermogens schakeling kunt vervangen is niet ontzettend groot, zeker als er speciale modules gebruikt zijn. (One chip oplossingen)

[ Voor 122% gewijzigd door TheGhostInc op 11-06-2003 23:55 . Reden: nuance +indicatie ]

• RansAckeR
de radio zat bij de auto bij 2de hands, hij kreeg hem er niet uit zei hij want hij had wel geprobeert. dus goedkoop was hij al niet denk ik (voor hem dan :))

wel ik dacht dat dit meschien gaat om een typisch probleem alhoewel ik er niks over kon vinden.

ik ben best wel handig en kan wel wat solderen enzo maar ben natuurlijk geen elektrotechnieker :)

opgeblazen zeg je, maar waarom werkt hij dan soms toch nog probleemloos? (tot ik hem uitschakel)

• RansAckeR
ok ik heb wat liggen prutsen en ben tot volgende ontdekking gekomen:

blijkt dat iemand met de aansluitingen heeft zitten klooien, ik heb alle draden die nodig zijn om te functioneren juist zitten maar er schieten nog 5 van de 16 aansluitingen over. maar nu komt het: hij stuurt niks naar de luidsprekers vooraleer ik 1 van de draden die naar een luidspreker gaan even met de aarding aanraak. zodra ik de aarding loslaat (en niet eerder) begint hij te spelen.

een handleiding heb ik niet en een schema van de aansluitingen is onvindbaar (Panasonic D80). aangezien ik niet elke keer dat ik de auto start de radio kan openhalen en ff dat draadje aanraken kan ik maar beter een nieuwe kopen zeker? of is er toch iemand die een idee heeft waaraan dit kan liggen?

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53
Wat voor stekker/aansluiting zit er op je radio?

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• RansAckeR
een plastic stekker waar je zelf de losse draden kan insteken 2 rijen met 8 aansluitingen, 16 in totaal dus. meschien is deze bij alle panasonics dezelfde en kan een goede ziel even in zijn handleiding kijken? :)

Verwijderd

Denk ook dat je eindversterker ic kapot is.
Pagina: 1