Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cooling voor mijn computer

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
IK heb de laaste tijd het gevoel dat mij systeem veel te warm wordt. Mijn cpu`tje (amd 1800+) is alleen uitgerust met een cooler. Ik ben van plan om club 3d radeon 9700 te kopen!!! Na veel lezen van topics ben ik er ook achter gekomen dat die dingen stroom slurpen.

Nu is mijn vraag welke koeling moet ik minimaal toepassen vooor mijn systeem (zie specs) en wat is een minimum vereiste qua voeding???

IK weet dat de vragen vrij algemeen zijn maar zouden jullie toch een voorbeeld willen geven van bijvoorbeeld jullie eigen systeem!!!

Specs: -amd 1800+ (coolermaster cooler zo`n goedkope die veel lawaai maakt)
- 768 mb ram (DDR 3200)
- Mobo asus a7v-333
- harde schijf 40 gb 7200 rpm
- cd-r writer
- cd-rom
- Geforce 2 MX(en ben dus van plan om een Radeon 9700 non-pro te kopen)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gebruik even de search, hierover zijn al zo'n 3828*10^6 topics ;)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb je de search al gebruikt :?

En hoe warm word je cpu :?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
met dit warme weer wel 68 graden

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Minimaal een 300 Watt voeding is wel aan te raden voor een systeempje met een redelijke CPU en zo'n videokaart. Wellicht doet een lagere van een redelijk merk het ook goed. Verder is een erg goede airflow van cruciaal belang, vooral in de zomer met dit weer. Een paar casefans erbij plaatsen is dus best aan te raden, ook al is het maar preventief.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

68 valt mee.

Atari 4 ff'r 😊

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als dat idle is absoluut niet. Dat wordt met gemak 78 stressed, en daar zijn XP'tjes niet zo blij mee alhoewel ze hier volgens de specificaties wel stabiel op moeten blijven werken.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
68, stressed of idle :P

68 is lichtelijk aan de hoge kant, mishcien kun je een extra fan plaatsen om meerrl ucht af te zuigen...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Begin dan eerst maar eens met wat airflow, zie de faq voor verdere info.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Oi, 78 stressed, da's egt te veel sommige XP's bartens al bij 80 of 90 graden...Ik zou checken op de volgende zaken: geen/teweinig/teveel koelpasta, koeler recht, airflow en als dit alle maal in order is, tja, dan moet je maar trug klokken :-S

[ Voor 14% gewijzigd door Rey Nemaattori op 11-06-2003 23:25 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Nah, 78 stressed met maar 1 fan aanwezig, in een kast waarvan je niet weet hoe het verder met (mogelijke) airflow zit HOEFT niet echt hoog te zijn... Ja, is hoog, maar kan dus wel degelijk gewoon mogelijk zijn...

Maar de vraag 'wat is minimaal nodig' is ook weer niet te beantwoorden... Test het, en je weet het :)

Verwijderd

maak gewoon ff betere airflow en koop een paar stille fans, heb ik oook gedaan en is nog leuk ook...

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:07

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

momtenteel heb ik een 2100+ gekoeld met een zalman alu/copper (zo'n waaier, waar je een 92 mm fan op zet, echter vervangen door een enermax 120 mm, thought totaal NIET, ECHT NIET STIL!!! ZOALS IEDEREEN ZEGT!!!).
Mijn Radeon 9700 pro is gekoeld door een Zalman Hp-80 (géén "A" erachter!), die hem passief koel genoeg houd.

Dit draait op een Codegen 300 watt voeding (stabiel: 2 X 7200 rpm HDD, mobo, 2100+, radeon 9700 pro, 8 fans, 2 dvd/rewriter, SB audigy (bracket), SB Live! (bracket). Dus opzich moet het wel voldoende zijn, ik persoonlijk geloof niet zo in die onzin van zeer sterke voeding vereist, en zeer goede koelers vereist!!

PS mijn temp: 45 proc, 32 mobo, 43 radeon 9700 pro.....niet de koelste, maar wel de aangenaamste stilste......

T60P Widescreen

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Persoonlijk vind ik alles boven 50oC aan de warme kant...

Hoe je een lagere temperatuur krijgt? Zorg voor een goede koeler icm met een goeie airflow. Een goeie maatstaf is imho dat de temp van je processor 20 tot 25oC boven de temperatuur van de case mag liggen, en de temperatuur in de case 5 tot 10oC boven kamertemperatuur.

Verder is dit gewoon een kwestie van rondneuzen/zoeken op het forum. Niet alleen in CME, maar ook in DOC.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.