HD kapot?

Pagina: 1
Acties:

• MOB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lo mensen

Abit kv7 800@1000
256 RAM
Abit geforce2 MX
MAXTOR 30 GIG
IBM 15 GIG
Soundblaster live

Ik zit met het volgende probleem. Mijn HD van 30 gig is ineens heel langzaam geworden met het schrijven van bestanden er naar toe. Dus als ik op de 30 gig van partitie naar partitie copy is ie heel langzaam. 10MB bestand wordt er wel snel opgezet maar daarna duurt het nog ff voordat HD klaar is. (40 seconden blijft ie gewoon hangen hele PC)

Maar als ik nou wat vanaf de 30 gig naar 15 copy is de snelheid goed en anders om niet.

Vandaag ook ff GP3 geinstall en diet er ineens dikkuh 40 min over.

Nou is de vraag van mij kant, is die HD nou defect? Of kan er ook softwarematig iets niet goed zitten?.

Groetjes...

Verwijderd

ff kabeltjes controleren, dan ff 30 gig schijf alleen laten draaien (koppel 15 gig en andere IDE spullen los).
Anders image naar 15 gig maken en dan opnieuw FDISKEN/Formatten en terug imagen.

• MOB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben er achter gekomen dat het probleem bij de DMA ligt als ik die inschakel bij een van de hardeschijven.

Bij het lezen geeft ie geen problemen alleen maar met het schijven naar de HD die DMA aan heeft.

Bestand wordt gecopy en daarna blijft HD 1 min of zo door gaan. Dan kan ik ook ff niks meer doen net of het hele systeem vast zit.

Maar die hardeschijven ondersteunen met DMA waarom werkt dit niet dan?. OF zie ik wat over het hoofd?.