Toon posts:

[asp.net] welke dbms?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu een tijdje gewoon bezig met MySQL maar ik wil eigenlijk terug naar wat ik altijd gebruikte onder unix, postgre sql, nu is dit geloof ik onmogelijk te installeren op windows, heeft iemand dit al eens gedaan? is volgens mij niet echt makkelijk.

Ik ben toen naar firebird gegaan maar die kreeg ik ook niet werkend op mijn server maar wel op mijn desktop erg vaag, dus nu de vraag wat zou ik moeten gaan gebruiken? ik draai alles op een win2k server.

ik post het even hier want in SA kon niemand antwoord geven op de firebird vraag dus ja.

Martin

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Wat heeft dit met ASP.NET te maken?

Wil je weten welk DBMS je kan gebruiken icm met ASP.NET ?
Zoja: vrijwel alle. Kijk eens naar de namespaces System.Data.SqlClient en System.Data.OleDb.
De SqlClient namespaces bevat een aantal classes die geoptimalizeerd zijn om Sql Server Databases en MSDE databases te benaderen.
De OleDb classes hebben een generiekere implementatie en daarmee kan je vrijwel alle DBMS'en accesen.

Misschien is het ook een idee'tje voor jou om eens de P&W Quickstart te lezen die je in de P&W FAQ terugvind. Ik vind je topic nl. nogal onduidelijK.

https://fgheysels.github.io/

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

SQL Server. Je kan ook de 'gratis' variant MSDE gebruiken. Beide zijn aan te bevelen boven Access. Deze zijn standaard geschikt voor asp.net via ADO.NET

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Trouwens, als je met een databank wilt communiceren mbhv ASP.NET hoeft die DB niet noodzakelijk op een Windows server te draaien hoor. ;)
De ASP.NET applicatie voor zover ik weet nog wel, maar de DB niet.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat ik ze allemaal kan gebruiken zolang ze ODBC ondersteunen, maar ik wil dus nu naar postgre of firebird, maar ik kreeg ze dus geen van beide werkend. Vraag is nu dus, is er een alternatief, of is er iemand die PostgreSQL wel goed werkend heeft gekregen onder windows?

---edit-----
ik heb dus ook maar 1 server draaien :) dus het gaat om het windows alternatief, heb MSDE ook even gehad, maar heb het lieftst, postgre of firebird, heb nog niet in DB2 of Oracle gekeken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 22:55 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er is een native versie van postgresql voor windows, althans ergens tussen beta en stable in (wat geloof ik wel vrij stable is). Zoek die es op, ik meende dat de meest recente postgres-versie 7.2.4 was oid, voor windows.

Iig deze thread ging daar over: [rml][ PostGreSQL] Native win32 beta 4 up-and-running[/rml]

maar volgens mij zijn er ondertussen meer recente versies.

dit is wel nuttig denk ik voor je: http://techdocs.postgresql.org/guides/Windows

[ Voor 36% gewijzigd door ACM op 11-06-2003 23:26 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

lvmeijer schreef op 11 June 2003 @ 22:53:
SQL Server. Je kan ook de 'gratis' variant MSDE gebruiken. Beide zijn aan te bevelen boven Access. Deze zijn standaard geschikt voor asp.net via ADO.NET
Ooit gehoord van the right tol for the right job? Access is in sommige gevallen voldoende ja. Zeker ook omdat MSDE wel te downloaden is, maar eigenlijk alleen voor development gebruikt mag worden.

Hij mag niet te allen tijde voor productie gebruikt worden

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:23

Scharnout

Meuk

Ik heb hier het verhaal van de native win32 draaiend en al zoekend naar een recentere versie kwam ik dit tegen in de mailinglist:

http://archives.postgresq...kers/2003-06/msg00244.php
* From: Bruno Wolff III <bruno@wolff.to>
* To: "P.M" <pmdanger@yahoo.com>
* Subject: Re: PostgreSQL under Windows
* Date: Wed, 11 Jun 2003 07:03:42 -0500

On Tue, Jun 10, 2003 at 22:34:04 -0700,
"P.M" <pmdanger@yahoo.com> wrote:
>
> I was thinking that PostgreSQL could help me to reduce
> the cost of a such software. But i would like to know
> what is the status of the PostGreSQL version under
> Windows ?
> I mean, i know that some of you are trying to do an
> installer version under Windows for PostGreSQL and i
> would like to know if a beta version already exist or
> not....

There will be a beta native windows port available in about 3 weeks.
It is currently possible to run postgresql on windows using cygwin.
Even wachten nog dus :)

en als je dan toch met windows werkt is pg-adminII natuurrlijk ook een goeie tip

And Bob's your uncle ...

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

gorgi_19 schreef op 12 June 2003 @ 09:39:
[...]

Ooit gehoord van the right tol for the right job? Access is in sommige gevallen voldoende ja. Zeker ook omdat MSDE wel te downloaden is, maar eigenlijk alleen voor development gebruikt mag worden.

Hij mag niet te allen tijde voor productie gebruikt worden
MSDE wordt standaard meegeleverd met Office en mag ook gedistribueerd worden met je applicatie (mits je een developer licentie hebt).

Dat Access ook geschikt is, oke mee eens, misschien nog wel makkelijker.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

lvmeijer schreef op 15 juni 2003 @ 13:08:
[...]

MSDE wordt standaard meegeleverd met Office en mag ook gedistribueerd worden met je applicatie (mits je een developer licentie hebt).

Dat Access ook geschikt is, oke mee eens, misschien nog wel makkelijker.
Hmmm.. Dat ze de licentie zo erg versimpeld hadden.. :P
MSDE is an ideal solution for low-end Web applications. The following products and services enable you to redistribute MSDE as a database server for Web applications:

ASP.NET Web Matrix*
MSDN Universal, Enterprise, and Professional subscriptions
Office XP Developer Edition
SQL Server 2000 Developer, Standard, and Enterprise Editions
Visual Studio .NET Architect, Developer, and Professional Editions
Visual FoxPro 7.0 or 8.0
Ergo, gewoon dus met zeggen dat je met Web Matrix hebt gewerkt, mochten ze ooit moeilijk doen. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1