[php]liveranking met veelgebruikte links naar webpages

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Ik ben sinds een aantal maanden bezig met Active Desktop, en nu mis ik toch wel wat; een soort list waarmee je website-adressen kan invoeren, en hoe vaker je het aanklikt, des te hoger komt het in de lijst..

Is dit wel te realiseren? Ik ben zelf nog niet echt thuis in PHP, maar denk wel dat er een cookie aan te pas moet komen om de aantal keren geklikte adressen bij te houden.

Alvast erg bedankt voor elke hulp..

(Ik heb al gezocht bij google btw, maar kon niets vinden..)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Als je een basiscursusje PHP en MYSQL gaat doen kun je dit ;)
Dan kun je heel eenvoudig het aantal klikken registreren en een sort opdrachtje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djluc schreef op 12 juni 2003 @ 00:51:
Als je een basiscursusje PHP en MYSQL gaat doen kun je dit ;)
Dan kun je heel eenvoudig het aantal klikken registreren en een sort opdrachtje geven.
Idd. Als je nou een tabel maakt in MySQL, die noem je links. Hierin zet je drie kolommen, id, link en clicks bijvoorbeeld.
Nu vul je deze tabel met links naar websites die je wilt gaan bezoeken in de toekomst. Standaard zet je het aantal clicks op '0'.
Nu geef je met php deze links weer op de site. Als men er op klikt dan verwijs je naar een redirect pagina en stuur je het id van de link mee. In de redirect pagina zet je een scriptje die het aantal clicks met 1 verhoogt waar het idnummer hetzelfde is als het id dat je meegestuurd hebt naar de redirect pagina.
Vervolgens maak je een header die verwijst naar de link die in de tabel staat achter het id wat je meegestuurd hebt.

Nog geen kennis van MySQL en PHP? Tijd om het te leren, echt aan te raden...
Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

PHP zelf is al voldoende
Maak gewoon gebruik van fopen() (en de daarbij behorende schrijf en lees functies) en een beetje kloten met explode() en implode()

Dit is goed genoeg voor klein data verwerking (ik heb 't over een aantal links he, niet over b.v complete forums ;))

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.phpfreakz.com standaard linkcounters in PHP..
sommige met textfiles, sommige met een SQL db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 10:13:
www.phpfreakz.com standaard linkcounters in PHP..
sommige met textfiles, sommige met een SQL db
Het is maar wat je doelstelling is. Wil je PHP leren? Wil je Filereading / writing leren? Wil je SQL leren?
Of wil je je scriptje downloaden? Keuze is aan jou! Je bent genoeg geholpen lijkt me nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ik zal eens gaan prutsen.. Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Het is al een tijdje geleden, maar ik heb nog niet echt een lekker werkend scriptje gevonden. Het probleem zit em dattie op me AD komt, en vaak zijn die link-listings pas te benaderen als je ze opent in Internet Explorer |:(

Nu snap ik wel dat het invoeren ook een venster nodig heeft, en daarom denk ik dan van:
waarom er geen simpel scriptje waarin je in IE het kan toevoegen, maar voor de rest ik het op me AD kan laten gebeuren :?

Pagina: 1