Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!
Uiteraard is er van router tot router te routen (poepoe
), maar dan wil je wel enigszins bekend zijn in netwerk-toplologie voor je jezelf daarin stort
Dit is overigens geen gekke constructie; elk groot netwerk is zo opgebouwd.
en eerlijk gezegd zou ik het ook niet proberen met routers-met-alleen-een-webinterface oid
en eerlijk gezegd zou ik het ook niet proberen met routers-met-alleen-een-webinterface oid
Die WAN poort is meestal de enige poort naast de interne poort, en daartussen wordt geroute. Lijkt me vrij lastig als je die niet kunt gebruikenjadjong schreef op 11 June 2003 @ 22:42:
Ja, zorg wel dat het een crosscable is.(En je moet hem niet in de wan-poort pluggen)
[ Voor 47% gewijzigd door HunterPro op 11-06-2003 22:44 ]
Ik ga uit van een simpel huis tuin en keuken routertje met ingebouwde switch. Anders heb je kans dat buurman 1 en buurman 2 allebei op hetzelfde ip-adres zitten. Elk aan de andere kant van de router.HunterPro schreef op 11 juni 2003 @ 22:42:
Uiteraard is er van router tot router te routen (poepoe), maar dan wil je wel enigszins bekend zijn in netwerk-toplologie voor je jezelf daarin stort
Dit is overigens geen gekke constructie; elk groot netwerk is zo opgebouwd.
[...]
Die WAN poort is meestal de enige poort naast de interne poort, en daartussen wordt geroute. Lijkt me vrij lastig als je die niet kunt gebruiken
Probeer jij dan nog maar eens iets met bestandsdeling enzo
Lijkt mij niet datje die moet gebruiken, waar moet je anders je kabelmodem in stoppen?HunterPro schreef op 11 June 2003 @ 22:42:
Die WAN poort is meestal de enige poort naast de interne poort, en daartussen wordt geroute. Lijkt me vrij lastig als je die niet kunt gebruiken
Bij mij sitecom router kan ik mijn routingtable bijwerken, daarin kan ik het ip opgeven van een andere router, en aangeven of die op de wan zit of lan. Kijk even je handleiding door
De buurman zal het kabeltje in zijn WAN poort moeten steken. Deze kabel loppt dan naar een van de LAN poortjes op de 2e router.
De buurman geeft dan aan zijn WAN poort een IP adres die in de IP range ligt van de andere router. Aan zijn eigen LAN kant zal hij een andere range moeten gaan gebruiken. (iig ander subnet) anders kunnen de routers nooit routeren.
Wil je nu vanaf jouw eigen LAN ook nog richting het LAN van de buurman, dan zal je op je eigen router een vaste (static) route toe moeten voegen die aangeeft achter welk IP adres het LAN van je buurman ligt.
hint: (Static) routing tutorial
Suc6
De buurman geeft dan aan zijn WAN poort een IP adres die in de IP range ligt van de andere router. Aan zijn eigen LAN kant zal hij een andere range moeten gaan gebruiken. (iig ander subnet) anders kunnen de routers nooit routeren.
Wil je nu vanaf jouw eigen LAN ook nog richting het LAN van de buurman, dan zal je op je eigen router een vaste (static) route toe moeten voegen die aangeeft achter welk IP adres het LAN van je buurman ligt.
Suc6
Verwijderd
je hoeft geen routes toe te voegen als je nat gebruikt.
CyberJ schreef op 12 June 2003 @ 07:22:
De buurman zal het kabeltje in zijn WAN poort moeten steken. Deze kabel loppt dan naar een van de LAN poortjes op de 2e router.
Suc6
Ik dacht dat je juist de 1 kabel in elkaars WAN-poort moest douwen, dus: WAN <-> WAN en niet WAN <-> LAN poort...
[ Voor 12% gewijzigd door Vinnienerd op 12-06-2003 21:06 . Reden: Oeps... ]
En hoe gaan we nu internetten?Vinnienerd schreef op 12 juni 2003 @ 16:19:
Ik dacht dat je juist de 1 kabel in elkaars WAN-poort moest douwen, dus: WAN <-> WAN en niet WAN <-> LAN poort...
wel in mijn verhaal. De routers natten allene over hun WAN poort niet over een poortje in de interne switch.Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 16:04:
je hoeft geen routes toe te voegen als je nat gebruikt.
[...]
Vanaf de buurman komt het dan wel goed.. Internetten enzo..
Maar de PC's bij de TS zullen nooit weten dat er achter ipadres X nog een netwerk zit.
De vraasg is alleen of je dit wilt ja of nee.. Houd ook in dat je alle verkeer bij de buurman naar binnen zilt laten. (En NAT moet uit op zijn WAN interface)
Maar als het puur om het internetten gaat vana de Buurman, dan hoef je inderdaad geen route toe te voegen..
ik heb hier 2 routers staan, gaat prima
ADSL router ---> Wanpoort van 3Com ----> Wlan + Lan.
Werkte in 1 keer.
ADSL router ---> Wanpoort van 3Com ----> Wlan + Lan.
Werkte in 1 keer.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Pagina: 1