[WinXP] Install weigerd

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Voor de duidelijkheid, ik heb me kapotgezocht naar oplossingen. Van mijn leverancier tot microsoft en van google tot GoT echter mijn computer kampt nog steeds met het volgende probleem:

Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuw moederbord gekocht en een nieuw cpu + geheugen.
Door mijn oude hd kon winxp er niet op maar ik heb nu ook een nieuwe hd. Na veel proberen gevloek en haat gevoelens is het me nogsteeds niet gelukt. Ik krijg namelijk de foutmelding als hij winxp gaat laden: 'STOP: C0000221 Unknown Hard Error'

Na het doorlezen van de FAQ over BSOD’s ben ik nog niet veel wijzer geworden. Ik heb verschillende mensen winxp laten installeren maar geen van allen lukte het. Nu heb ik nagekeken hoe oud mijn bios was en die komt uit 04/02/01.(BIOS versie 07.00T) Zou het aan mijn bios kunnen liggen? Of ligt het aan de hardware? Of aan iets anders?

Dit is wat in mijn kastje heb zitten:
MSI KT3 Ultra 2-C mainboard,
AMD Athlon XP 1800+ CPU
256mb DDR333 PC2700 geheugen
Geforce2 GTS Pro 64 MB SD-Ram GPU
Maxtor Liquid plus-9 80 gig 7200rpm

Ik heb verschillende installaties geprobeerd voor winxp(clean install, updates van win98) en heb daarvoor steeds een partitie van 40gig gemaakt.

Heeft iemand dit zelfde probleem gehad? Of weet iemand de oplossing? Ik word win98 namelijk spuugzat door het continue vastlopen. Liever duidelijke en geen onzinnige reply’s die ik zelf best had kunnen bedenken ;)

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

bios al eens gereset?
Dus even de default settings geladen, dat wil bij mij 9 van de 10x het probleem verhelpen.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Als je hem opnieuw installeerd, wat gebeurt er dan, loopt hij vast tijdens installatie, of als hij klaar is met installeren en dan weer opstart?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb het zelfde probleem gehad.
Bij mij maakten de schroeven contact met het moederbord.
Zitten de rubbertjes tussen je schroeven en je mobo wel goed?

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
BIOS resetten heb ik al gedaan, geen nut :/. Ik krijg BSOD als hij voor het eerst het winxp laadschermpje geeft. En Jouw idee Erazzzer lijkt me sterk en voor het moment iet te drastisch om te doen. Wat kan dat te maken hebben met een Error van een XP install? :?

Verwijderd

Als je slim bent zie je dat de error een nummer heeft die geregistreerd staat in de database van MS :P .. dan kan je de oorzak(en) achterhalen ;)

Verwijderd

Kan het zijn dat je Memory kapot is? Draai eens memtest. Of je Mobo is toch brak. Ik kom dit ook weleens tegen op het werk. 9 van de 10 x is het geheugen half dood.

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zelfde probleem als Erazzzer
heb ik ook een keer gehad. Het is dus best mogelijk dat het ergens contact maakt en dat die daarom niet helemaal wil laden...

Pana 5j

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

Erazzzer

Fear me, I'm German!

GsJosh schreef op 11 June 2003 @ 22:44:
BIOS resetten heb ik al gedaan, geen nut :/. Ik krijg BSOD als hij voor het eerst het winxp laadschermpje geeft. En Jouw idee Erazzzer lijkt me sterk en voor het moment iet te drastisch om te doen. Wat kan dat te maken hebben met een Error van een XP install? :?
Mja, goeie vraag. Maar heb al meerdere mensen erover gehoord, spontaan bsod door contact met mobo.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wellicht is het gewoon een kapotte installatie-CD? Of verkeerd gebrand/gedownload indien illegaal. Heb je hem al eens ge-installeerd op een andere PC?

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 22:48:
Als je slim bent zie je dat de error een nummer heeft die geregistreerd staat in de database van MS :P .. dan kan je de oorzak(en) achterhalen ;)
- Mwjah, als JIJ goed kijkt zie je in de Openingspost dat ik al bij Microsoft aangeklopt heb. Die hulp werkt niet en is ten tweede erg vaag.

- Ik ga even een memtest doen.

- Sorry Dan voor die rubbertjes, ik ga maar eens even bedenken hoe ik dat ga doen dan. Maar Windows 98 draait wel gewoon 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 11-06-2003 22:54 ]

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-09 20:27

renedepe

wheeeeelp!!!

Ik heb nagenoeg dezelfde configuratie als jij, maar bij mij werkt het wel. Het enige verschil is de videokaart. Heb je toevallig een andere om de install mee te doen? Zo ja dan zou ik dat eens proberen. En daarna de optie van ander geheugen. :7

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Verwijderd

Dit lijkt toch wel erg veel op een geheugen probleem.
Je zegt dat je spuugzat bent van win98 door het continu vastlopen, dat wijst ook al daarop.
Mijn ervaring is als je iets niet goed kan installeren en vaak vastlopers hebt dat dan je geheugen corrupt is, dus check jouw geheugen.
Trouwens ik heb Windows XPro geínstalleerd op een oude 1.7 gig harde schijf en had totaal geen problemen.

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Het begint er toch erg op te lijken dat het dus me geheugen is :/. Ik ga even een memtest doen. Kan die lukken terwijl mijn geheugen toch kapot is?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GsJosh schreef op 11 juni 2003 @ 22:57:
Het begint er toch erg op te lijken dat het dus me geheugen is :/. Ik ga even een memtest doen. Kan die lukken terwijl mijn geheugen toch kapot is?
Ja, daar is die juist voor. Het programma geeft een bepaalde error wat er precies mis is. Laat ons het weten...

Verwijderd

Ik heb op onze TD ook de nodige ervaring met XP en ik moet zeggen dat het (en het verschilt per geval!!) tot nu toe wel goed draait op ASUS moederborden. Moederborden van MSI en nog enkele andere (goedkopere) merken draaien vaak op problemen uit. Vraag me niet waarom, het is puur ervaring. Sommige typen doen het wel, en anderen niet.

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Even een lijstje van de componenten waar het misschien aan kan liggen:

- Moederbord, kans daarop?
- Geheugen , nope, memtest was goed doorstaan
- BIOS?

Verwijderd

Probeer toch voor de zekerheid ander geheugen!!!

Als de Bios up to date is zou dat het niet mogen zijn!
Probeer alles op default in te stellen en daarna windows XP te instaleren!

MOederbord kan je eventueel nog inruilen (wie weet is dat het wel)

succes

Verwijderd

GsJosh schreef op 12 June 2003 @ 21:46:
Even een lijstje van de componenten waar het misschien aan kan liggen:

- Moederbord, kans daarop?
- Geheugen , nope, memtest was goed doorstaan
- BIOS?
Tsja, zou natuurlijk kunnen dat het aan het moederbord ligt.
Kan me niet voorstellen dat het aan het bios ligt.
Misschien een te lichte of brakke voeding?

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
ikzelf heb dit probleem idd ook gehad en dit was bij mij iig het geheugen, dus zoals eerder gezegd, probeer het toch eens met een ander reepje!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Pagina: 1