Inbellen blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

• f.grijze
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Hallo,

Wij hebben een ISDN-aansluiting en we hebben meerdere pc's in huis staan. Eén van de pc's is een server. Deze regelt de internetverbinding, en dient als faxserver. De internetverbinding mag alleen beschikbaar zijn tussen 19.00 uur en 06.00 uur. Het modem moet wel beschikbaar zijn voor faxverkeer, dus ik kan niet de stekker van de ISDN-lijn eruit trekken. Is er misschien iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Misschien met behulp van een programmaatje die de internetverbindingen blokkeert o.i.d.?

Alvast bedankt!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 16:34

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je kan via een proxy server werken. Bijvoorbeeld proxy+ kan met een tijdsbeperking werken geloof ik.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• f.grijze
En dan is het wel gewoon mogelijk om faxen te blijven verzenden en ontvangen op dezelfde pc/server?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 16:34

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ja, is geen enkel probleem. Alleen het TCP/ip verkeer gaat via de proxyserver, al de rest heeft die niets mee te maken.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Maar is het dan toch ook niet zo dat als iemand om 16:00 eens Kazaa gaat starten de ISDN lijn gewoon gaat bellen?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Geef eens wat meer info want met windows 2000 server kun je dit soort geintjes wel regelen. Je kunt dan bepaalde tijden instellen. Ontvang jij trouwens Faxen op je isdn modem o.i.d.?

• f.grijze
Ik ontvang faxen op mijn ISDN modem ja. Worden op mijn server afgeleverd. Zo ook heb ik daar een mailserver draaien en een webserver. Ben een beetje aan het klooien met WinRoute, maar wil ook nog niet lukken. Daarmee krijg ik geen verbinding op de andere pc's in mijn netwerk. Alleen op de server zelf. Volgens mij moet je daarmee wel in kunnen stellen dat er op bepaalde tijden niet ingebeld mag worden.
Pagina: 1