Toon posts:

Computer valt zomaar uit door hitte?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds hier de tropische temperaturen heersen valt mijn computer echt om de haverklap uit, en als hij dan uit is gevallen dan is mijn voeding echt bloedjeheet. Ik heb wel in de bios ingesteld dat hij uitvalt als hij de 85 graden bereikt dit ivm met de veiligheid van mijn moederbord e.d.

Nou heb ik wel laatst mijn processor ge-upgrade van een duron900 naar een athlon XP 1800 maar of dat nou zoveel uitmaakt??

Ik wordt er nu in ieder geval goed ziek van en wil het dus oplossen! iemand ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
owja ik heb net ff mijn voeding gechecked en daar kan het ook wel aanliggen, tis maar een 250 Watt :| nooit geweten :-) nou ja dan ga ik maar eens even een wat krachterige voeding kopen en kijken of dat werkt :) mochten jullie nog andere suggesties hebben..... dan hoor ik die uiteraard graag!!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
iemand ideeen?
Ja, eens wat specifieker zijn. Wat gebeurt er als je die beveiliging van je BIOS eens wat hoger zet, naar zeg 95 graden? Valt hij dan nog uit? Je zou ook eens de idle en stressed temps van je CPU kunnen posten.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Je kunt de search misschien gebruiken, aangezien hier al vele topics over zijn. Je kunt ook een beetje logisch denken. Plaats casefans enzo ;)

Verwijderd

wat zijn je temperaturen dan?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Er zit nog wel een flink verschil in warmte productie tussen een XP 1800 en een duron 900 hoor...
Helemaal als die XP een Palomino core heeft... En dat merk jij nu 'of doordattie te heet wordt, of doordat je voeding het idd niet meer trekt :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Tsja.... hoe groot is je kast? Hoe is de airflow? Hoeveel fans? Geprobeerd met de sidepanel open te werken? Zeker weten dat het uitvallen ook niet door de upgrade kan komen van je cpu (koeler ofzow niet goed erop, niet genoeg koelprut e.d.) ?
Probeer dus eerst bepaalde dingen uit te sluiten voordat je bijv. overgaat naar een andere voeding of andere koeling e.d. Een tafelventilator voor je open kast wil misschien ook wel helpen ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Over dit soort zaken is er echt genoeg te vinden hoor. Daarenboven is jouw openingspost veel te summier. Zie de search en de FAQ's en doe er jouw voordeel mee.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.