Toon posts:

Windows 2003 +firewall

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben ik flink aan het zoeken gegaan naar info over welke firewall goed werkt met win 2003 maar wordt echter steeds door verwezen naar het gesloten win 2003 topic en hier kan ik mijn antw echt niet vinden.

Dus heeft iemand voor mij wat info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

win 2003...is die al uit dan!

Een firewall die onder XP moet werken zal in de meeste gevallen toch ook wel werken onder Win 2003??? Ik hoop het tenminste!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Windows 2003 is gloednieuw, je moet de softwarefabrikanten even de tijd geven om met nieuwe aangepaste updates te komen. Werkt bijvoorbeeld de laatste versie van ZoneAlarm nog niet met 2003? Dit is op zich wel een goede firewall mits goed geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISA Server met SP1 is een knowledge base artikel over te vinden. Werkt als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf norton personal firewall 2003 en die werkt perfect! zou ik zeker proberen als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 09:16:
Ik gebruik zelf norton personal firewall 2003 en die werkt perfect! zou ik zeker proberen als ik jou was!
Een personal firewall draait nooit lekker/helemaal niet op een windows server editie.
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 22:23:
ISA Server met SP1 is een knowledge base artikel over te vinden. Werkt als een trein
ISA draait voor zover ik weet nog niet op WIN2K3, een linkje naar de bron van deze info zou heel handig zijn, omdat ISA ook uitgoing traffic controleert.

@TS: Ik gebruik zelf de firewall van WIN2K3 en deze doet het fantastisch, poorten blocken etc kan allemaal, alleen de logfile is een beetje onduidelijk. Ook kan deze firewall geen outgoing traffic blocken.

Ik heb verschillende testen gedaan op internet om de firewall te testen en overal blijkt dat hij alles goed afschermd, alle poorten die je blocked zijn zelfs stealth!

[ Voor 13% gewijzigd door Nobby op 12-06-2003 09:33 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAlchemist schreef op 12 June 2003 @ 09:31:
[...]

Een personal firewall draait nooit lekker/helemaal niet op een windows server editie.
verklaar je nader als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op 12 June 2003 @ 09:31:
[...]

Ik heb verschillende testen gedaan op internet om de firewall te testen en overal blijkt dat hij alles goed afschermd, alle poorten die je blocked zijn zelfs stealth!
Staan al die poorten standaard al dicht of niet? en doormiddel van welk progie of handeling heb je getest en bleek het zelfs stealth te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

DAlchemist schreef op 12 juni 2003 @ 09:31:

ISA draait voor zover ik weet nog niet op WIN2K3, een linkje naar de bron van deze info zou heel handig zijn, omdat ISA ook uitgoing traffic controleert.
Running ISA Server on Windows Server 2003
Learn how to get ISA Server up and running on Windows Server 2003.

http://www.microsoft.com/...ent/WindowsServer2003.asp

b.t.w. Dit is al ouwe info: Ik heb zelf ISA al een tijd zeer stabiel draaien op een w2k3 platform.

[ Voor 11% gewijzigd door Luppie op 12-06-2003 13:08 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Off-topic:

-Ik dacht dat Win2003 Server (of Win2K03 zoals jij zegt) de opvolger was van Windows 2000 Server edition?

Was ook niet de eerste nieuwe 'upgrade' naar Longhorn, die hopelijk terug in een win2K-jasje verschijnt naast een 'home' versie die voor mijn part voort mag met de XP-kleurtjes. Kortom, komt er nog een nieuwe Win2K (NT6 ?) dus???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33

Nobby

Nuts!

Cobra_Lup schreef op 12 juni 2003 @ 13:07:
[...]

Running ISA Server on Windows Server 2003
Learn how to get ISA Server up and running on Windows Server 2003.

http://www.microsoft.com/...ent/WindowsServer2003.asp

b.t.w. Dit is al ouwe info: Ik heb zelf ISA al een tijd zeer stabiel draaien op een w2k3 platform.
Thank you very much!

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/mnp/2/gif/banner/bnr-ws2003-LTR.gif
offtopic:
w2k3 server is de opvolger van w2k server

Longhorn Windows XP is de opvolger van Windows XP en is bij een standaard installatie heel erg blauw (Niet meer zoveel verschillende kleurtjes als XP) ik heb het versienummer nog niet bekeken maar het lijkt er op dat longhorn een soort NT5.* systeem is.

[ Voor 59% gewijzigd door Luppie op 12-06-2003 14:42 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Cobra_Lup schreef op 12 June 2003 @ 14:16:
offtopic:
w2k3 is de opvolger van w2k

Longhorn Windows XP is de opvolger van Windows XP en is bij een standaard installatie heel erg blauw (Niet meer zoveel verschillende kleurtjes als XP) ik heb het versienummer nog niet bekeken maar het lijkt er op dat longhorn een soort NT5.* systeem is.
offtopic:
En en passant, Spreken we hier van W2k3 SERVER, of bestaat er dan echt zoiets als een non-server versie daarvan?
(Dit en andere topics schepte namelijk al enige verwarring over het feit dat windows 2003 server nu al dan niet TOCH een win2k successor is)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1