Toon posts:

[W2K]BSOD, parameter 4 is BFF89404

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus BSOD Driver_irql_not_less_or_equal (0x..d1) mbt atapi.sys waar het me nu om gaat is de laatste parameter in de melding: BFF89404. Weet iemand wat dit betekent? Ik heb ook al (op advies van IT collega) de laatste adaptec drivers geinstalleerd, maar de error kwam weer...:( Bovendien kreeg ik ook nog een error op 0x0..c2: Bad_pool_caller; hier stond geen driver bij vermeld.
Als ik kijk bij hardwareconflicten zie ik 4 dingen op IRQ 11 (van boven naar beneden):

-Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI.
-VIA USB Universal Host Controller
-VIA USB Universal Host Controller
-VIA AC'97 Audio Controller (WDM)

Ik heb alle Winupdate patches incl. en vanaf SP3. Soundonboard, specs zoals in signature, maar dan zonder de SB Live!; ik heb zo het idee dat de problemen daarmee begonnen, icm de laatste VIA Hyperion drivers, die ik dus bij laatste format + reinstall niet geinstalled hebt (toen de drivers van mijn cd-rom genomen).
Verder heb ik de laatste BIOS flash zodat ik XP2400+ kon installen. Icm mijn tb800 waren er geen problemen met de nieuwe 3.6 BIOS.
Verder heb ik wel alle laatste drivers; de AC'97 en van mijn Hercules.
Wat o wat kan het nog meer zijn?! O ja; de FAQs kan ik onderhand al wel bijna dromen...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 21:56:
Bovendien kreeg ik ook nog een error op 0x0..c2: Bad_pool_caller; hier stond geen driver bij vermeld.
Deze is meestal als gevolg van een rotte driver of buggy software wat op een verkeerde manier het geheugen probeerd aan te spreken.

De (0x..d1) melding kan nog wel eens door het geheugen komen.
Heb je je geheugen al eens getest met memtest86 ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
memory al getest. Ik kreeg geen errors o.i.d. toen ik memtest probeerde. Zou het evt. ook aan de processor kunnen liggen of achten jullie dit uitgesloten?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 22:46:
memory al getest. Ik kreeg geen errors o.i.d. toen ik memtest probeerde. Zou het evt. ook aan de processor kunnen liggen of achten jullie dit uitgesloten?
Ik denk dan eerder het moederbord...

Probeer het eens een tijdje met zo min mogelijk hardware erin. Kijken of je het probleem een beetje kunt isoleren qua hardware.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*