Toon posts:

Linux-partities; Hoe/wie/wat en waarom ?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om via je webbrowser in Windows de schijven te bekijken op een RedHat-installatie door ze te delen ??

Is het tevens mogelijk om een partitie aan te maken voor INSTALL-FILES ? ik had dat bij m'n windows-versie ook altijd zo, tevens ene aparte partitie voor m'n webserver. IK vraga me af of dat nu mogelijk is en ook wel nodig ? Stel ik vern**k mijn installatie een keer dan ben ik alles kwijt denk ik. Ik weet niet precies hoe ik me dat voor moet stellen, ook net met partities enzo. Misschien dat iemand me dat kan uitleggen ?

Misschien dat een kleine uitleg van de schijfindeling zoals RedHat hem zelf maakt mij het hele eieren-eten wat meer verduidelijkt ???

Ik hoop dat jullie me iets kunnen vertellen :)

Verwijderd

als je bang bent om de zaak naar de 7e hemel te werken zou ik een Ghost-image van die bak maken.

Een goede (enigzins beperkte tool) voor remote beheer is webmin

Overigens denk ik dat hier en daar wel eea an algemene info te vinden is ook vwtbt webmin en ghost

suc6

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 21:29:
Is het mogelijk om via je webbrowser in Windows de schijven te bekijken op een RedHat-installatie door ze te delen ??
Nou, om files in een webbrowser te bekijken moet je een webserver draaien, en daarmee die files beschikbaar maken ;)

Al heb ik zo het flauwe vermoeden dat je dat niet bedoelt. Anyhow, over het installeren van een webserver is genoeg te vinden (en over files beschikbaar maken via SMB - wat je waarschijnlijk bedoelde - ook).
Is het tevens mogelijk om een partitie aan te maken voor INSTALL-FILES ? ik had dat bij m'n windows-versie ook altijd zo, tevens ene aparte partitie voor m'n webserver.
Ook daarover is het een en ander te vinden. Je mag best wat vragen stellen over partitionering / filesystems, maar ik heb niet de indruk dat je al zelf gezocht hebt naar informatie daarover. We verwachten namelijk wel dat je eerst wat zelf probeert.

Lees ook NOS policy - updated 01/04/03 :)

Dit topic is gesloten.