Is er misschien iemand die weet hoe je een autoradio moet bridgen, dit is dus bv van 2 kanalen (45W), 1 kanaal (90W) maken. Dit zou zeer handig zijn om bijvoorbeeld een subwoofer aan te hangen zonder dat je een versterker nodig hebt.
kan niet...
domage pinda fromage
domage pinda fromage
Wise enough to play the fool
Behalve het feit dat een radio max 17 a 18w rms levert zijn de kanalen al gebrugt meen ik ergens gelezen te hebben. En als dat niet het geval is lijkt het me sterk dat die kanalen op 2 ohm stabiel zijn. Optie is nog om een actieve sub te kopen als je geen versterker wilt aanschaffen/inbouwen.
damn, das minder. Ik heb een speaker van 150W 8 Ohm in men auto zitten omdat ik dacht dat dat wel wat meer bas zou geven. De speaker beweegt precies of hij is een aardbeving aan het veroorzaken maar hij gaat minder hard dan men standaard speakertjes.
Behalve enkele pioneer modellen(laatste generatie) kan geen enkele autoradio dit. Een autoradio versterker is veelste zwak om er een subwoofer mee aan te sturen. Maximaal krijg je er inderdaad maar 20Watt RMS per kanaal uit (zoals Pauwl al poste voor mij), ookal schreeuwen de fabrikanten om het hardst dat hun modellen maar liefst 4X50 (of zelfs meer) Watt eruit persen.....
Zou het iets uitmaken als ik die speaker van 8 ohm zou verwisselen door eenzelfde met 4 ohm kwa geluidsterkte?
Verwijderd
Volgens mij moet het met een 8 Ohm speaker theoretisch gezien wel lukken.Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 21:27:
damn, das minder. Ik heb een speaker van 150W 8 Ohm in men auto zitten omdat ik dacht dat dat wel wat meer bas zou geven. De speaker beweegt precies of hij is een aardbeving aan het veroorzaken maar hij gaat minder hard dan men standaard speakertjes.
Of het in de praktijk ook nog gaat klinken betwijfel ik. Op die 8 Ohm haalt de versterker in je radio misschien wel de 25 Watt RMS. Dat is, om het zacht uit te drukken, ook niet echt de moeite.
ehm ik denk zelfs dat die interne amp van je radio op 8 ohm maar rond de 10w levert. Als je er een 4 ohm woofer op aansluit heb je 17 a 18w rms, das nog veel te weinig. Je kan er zelfs je woofer mee slopen aangezien de interne amp hoogstwaarschijnlijk zal gaan clippen.
Pagina: 1