Toon posts:

Frontpage code omzetten naar kladblok code

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet voor iemand een website maken met behulp van kladblok. Nu heb ik hier niet zoveel verstand van. Wel kan ik websites maken met bv. Frontpage. Nu heeft frontpage ene hele andere code dan kladblok omdat hij dit automatisch doet. Is er een programma waarmee je de frontpage code kan omzetten naar een kladblok code?

Alvast bedankt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

copy&paste
dan de ranzige frontpage troep eruit verwijderen :?

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:33
Wat versta je onder frontpage code?
edit:

Net te laat :(

[ Voor 33% gewijzigd door gomaster op 11-06-2003 21:13 ]

Verwijderd

alles wat frontpagfe erin plakt wat ook volgens w3 regelds geschreven word.
De overbodige code die frontpage erin plakt

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

'kladblok' heeft geen eigen code, maar vaak zie je typische eigenschappen doordat de gebruiker die kladblok gebruikt nogal onervaren zal zijn (kladblok is een pokke-editor, vergeleken met small-scale editors als ultraedit of editplus, om maar niet te spreken van HomeSite).

Frontpage zou moeten voldoen, als je zelf er een beetje voorzichtig mee omgaat, probeer zelf wat basis-beginselen van goede html-code schrijven te leren, zoals CSS-gebruik en correcte tags toepassen, dus H*-tags en P voor text en zoveel mogelijk met DIV en evt. SPAN werken voor layout.

test je site gewoon in enkele browsers (mozilla, msie, opera) en als dat voldoet, wees gewoon tevreden, welke editor je verder gebruikt zal niemand een worst wezen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:33
desnoots schaaf je het met de hand wat bij. Zoals een beetje overbodige code wegplukken en idd dan kraait er niemand naar.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Frontpage-code en Notepad-code bestaan niet. HTML-code bestaat wel.

Ik snap wel enigzins wat je bedoelt, maar er bestaat nu eenmaal niet 1 perfecte manier om HTML-code te schrijven. De code die Frontpage maakt had je dus ook zelf kunnen typen in Notepad en andersom.

Om toch even constructief in te gaan op je probleem een website http://www.w3.org/ en een programmatip html-tidy

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:34
Die code die Frontpage is heus niet altijd overbodig als het in een organisatie wordt gebruikt waar veel worddocumenten omgezet worden naar HTML en weer terug. Die 'overbodige' code zorgt ervoor dat het altijd hetzelfde eruit blijft zien.

Er zijn programma's om die 'overbodige' code eruit te slopen.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 10:50
The Source schreef op 11 juni 2003 @ 21:24:
Die code die Frontpage is heus niet altijd overbodig als het in een organisatie wordt gebruikt waar veel worddocumenten omgezet worden naar HTML en weer terug. Die 'overbodige' code zorgt ervoor dat het altijd hetzelfde eruit blijft zien.

Er zijn programma's om die 'overbodige' code eruit te slopen.
da's ook leuk als je een CMS gebruikt waar klanten complete FP en / of Word html in gaan gebruiken.

Dat overruled zo lekker de stylesheet.

heb je de hele site in Verdana 10px gedefinieerd komt er een leuk Arial 12 tussendoor ofzo.. Echt lache ja als alles er hetzelfde uit blijft zien...
;)

Programma's zijn er inderdaad wel. DreamWeaver heeft wel een aardige volgens mij...

Overigens zou je met een RegExp ook een eind moeten kunnen komen.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Zie bovenstaande reacties :)

Spreekt voor zich.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.