Toon posts:

puzzel in authorware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik ben bezig met een puzzel in authorware. Nu moet ik als het stukje puzzel naar de juiste plek op het scherm is gesleept automatisch worden verwijdered. Nu weet ik dat er nie veel word gewerkt met authorware maar het kon zijn dat iemand dat wist

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

En wat heb je zelf al?

Verwijderd

Waarom gebruik je specifiek autorware?! En niet bijvoorbeeld director?! De reden dat er niet zo heel veel met autorware wordt gewerkt is dat het eigenlijk een vrij beperkt pakket is dat niet zo heel veel toevoegt aan het bestaande Macromedia asortiment.

maar on topic: je kunt het stukje puzzel toch invisible maken als het ergens terecht komt, dan is het verdwenen voor de gebruiker, maar bestaat het nog voor de app...

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Dit klinkt als een huiswerkopdracht.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

DiedX schreef op 11 June 2003 @ 21:57:
Dit klinkt als een huiswerkopdracht.
Authorware = huiswerk :)

Maar dat maakt niet uit. Als die maar laat zien wat ie zelf al geprobeerd heeft en dat ie er zelf niet uitkomt.. wij zijn hier niet om mensen hun huiswerk te maken, maar helpen als iemand iets echt niet lukt is geen probleem. Docenten zijn nu eenmaal ook niet meer wat ze geweest zijn :P
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 21:46:
Waarom gebruik je specifiek autorware?! En niet bijvoorbeeld director?! De reden dat er niet zo heel veel met autorware wordt gewerkt is dat het eigenlijk een vrij beperkt pakket is dat niet zo heel veel toevoegt aan het bestaande Macromedia asortiment.
Authorware is specifiek voor Courseware. Je kunt er vrij rap een beslissingspad in aanbrengen. Dat is met Director allemaal wat meer werk, minder overzichtelijk weergegeven en vereist over het algemeen veel meer technische kennis.

Verwijderd

Bosmonster schreef op 11 juni 2003 @ 22:07:
Authorware is specifiek voor Courseware. Je kunt er vrij rap een beslissingspad in aanbrengen. Dat is met Director allemaal wat meer werk, minder overzichtelijk weergegeven en vereist over het algemeen veel meer technische kennis.
ik heb er een paar jaar geleden mee mogen werken, maar ik vond het niet echt een indrukwekkende ontwikkel omgeving.... Het enige wat je er feitelijk mee kan is het snel maken van een progje met wat meerkeuze vragen....

Voor de rest zaten er een hoop toeters en bellen op om het wat meer inhoud te geven...

Het is een beetje vergelijkbaar met (het ter ziele gegane) drumbeat, je kon er best snel iets mee maken, maar was niet echt onderhoudbaar, krachtig en je kon er niet echt diep induiken....

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 22:12:
[...]

ik heb er een paar jaar geleden mee mogen werken, maar ik vond het niet echt een indrukwekkende ontwikkel omgeving.... Het enige wat je er feitelijk mee kan is het snel maken van een progje met wat meerkeuze vragen....

Voor de rest zaten er een hoop toeters en bellen op om het wat meer inhoud te geven...

Het is een beetje vergelijkbaar met (het ter ziele gegane) drumbeat, je kon er best snel iets mee maken, maar was niet echt onderhoudbaar, krachtig en je kon er niet echt diep induiken....
Wat ik zei, het werkt een stuk simpeler dan Director. True de mogelijkheden zijn een stuk minder, maar dat is het doel van de app ook niet.

De reden dat het op scholen veel gegeven wordt is dat het je visueel inzicht geeft in beslissingspaden, wat in principe de basis is van iedere programmeertaal.
Pagina: 1