[NEC] NEC ND-1300A brandt met slechte kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet iemand iets van een test van het Duitse blad C't waarin ze de NEC ND-1300A en Sony getest hebben en dat de conclusie was dat de NEC DVD's brandt met slechte kwaliteit? :? Dus dat de gebrande DVD's van een slechte kwaliteit zijn.

Ik heb er zelf eentje sinds een week of twee/drie en heb zonder problemen meer dan 50 DVD's (DVD+R) gebrand van diverse merken. En vaak heb ik een verify written data gedaan na het branden en tot dusver 0 coasters en nog geen enkel leesprobleem ondervonden. Dus mijn eigen ervaring is juist heel positief _/-\o_ maar nu hoor ik dus bovenstaande verhaal. 8)7

Pointless

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Slechte brandkwaliteit wil niet meteen zeggen dat je ook errors in je data zult krijgen, maar ze doelen denk ik op de low-level data kwaliteit. Dus _voor_ de foutcorrectie. Waarschijnlijk treden er relatief veel leesfouten op met DVD's van die NEC en wordt er een sterk beroep op de foutcorrectie gedaan. Kan natuurlijk een exemplarisch probleem zijn :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:12
De nec nd1300 brand sommige media idd erg zwak ja. (xbox kan ze dan bv niet lezen)
Een mogelijke oplossing daarvoor is om nu tijdelijk de firmware 1.A0 van de ND1100 te flashen (niet 1.A1 want daar treed het probleem weer mee op), zo kun je op zijn minst DVD+R(W) beter branden. Alleen verlies je op die manier natuurlijk het dvd-R(W) gedeelte van je brander. (tot de tijd dat je weer terug flashed naar 1300 natuurlijk)

Maar zo lang je geen problemen hebt zou ik me verder geen zorgen maken. ;)

Het is in elk geval een firmware iets, en kan dus 100% zeker opgelost worden door een nieuwere firmware. Dus eff afwachten op een update.

[ Voor 14% gewijzigd door KBDE op 11-06-2003 21:08 ]

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Thanks guys, nu kan ik weer rustig slapen :z.

De NEC 1100A had trouwens top-marks voor schrijven.

Pointless