Toon posts:

[W2K3] rras: NAT routeert sommige dingen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hai, ik heb een raar probleem omtrend NAT. Ik kan niet naar ftps connecten, irc dcc send etc. het gaat hier dus niet om een poortmapje want dat is allemaal allang geprobeert. Wanneer ik bijvoorbeeld een DCC send probeer te doen via IRC ontvangt diegene wel een request, maar zodra de dataverbinding wil openen kapt ie ermee. hetzelfde geld als ik naar een ftp wil connecten, hij connect, opent verbinding maar wanneer ie wil gaan dirlisten disconnect ie (pasv werkt ook niet)

ik weet niet vreselijk veel over hoe de routering werkt etc. maar ik heb dus het volgende geconcludeert: ik query een op i net staande bak, dus vanaf mijn interne netwerk gaat ie via NAT die query doen, hij komt aan bij de server, en die server stuurt hem terug naar mijn publieke IP, wat NAT er vervolgens mee doet is onbekend, packet sniffen etc levert ook niks op en het gaat ook niet om een poortmapje. Wat ik overigens nog wel even wou vermelden is dat er wel gegamed, browsed, msn, irc etc wil allemaal wel.

er heeft al iemand naar gekeken via terminal services alleen die wist ook niet wat er aan de hand was terwijl diegene voor zn werk ook servers beheerd etc.

en ik post het dus hier omdat ik denk dat er iets anders aan de hand is dan een simpel poort mapje, ik heb niet echt superveel verstand van NAT/routering etc. dus als je iets uitlegt gooi er dan niet al teveel technische termen tegenaan :)

tot nu toe ben ik wel een redelijk eind gekomen met logisch denkwerk maar ik zit nu toch echt op een dood spoor.

ps. ik heb alle firewall rommel die bij win2k3 inzit uitstaan dus die houd niets tegen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 20:59 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Jimbolino
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

welkom in de wereld van NAT

bestanden verzenden via mirc werkt niet, behalve als je gaat poortmappen
msn werkt wel, als die versoon niet achter een router zit
ftp ongeveer hetzelfde, meeste ftp's werken, alleen sommige zien alleen jou interne ip en proberen daar een data connectie mee te openen. pasv is vaak een oplossing, behalve als die ftp zelf achter een router zit dus.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je moet bovendien in mirc aangeven dat hij je externe ip moet sturen en niet intern. Anders gaat de andere partij proberen te connecten naar een prive adres, wat niet lukt natuurlijk. Daarnaast moet je dan nog de poorten mappen.

Verwijderd

Topicstarter
wel vreemd, want bij mn vorige windows install werkte alles

portmappen werkt dus niet ? ik kan nog steeds niks zenden, wel zenden maar ik ontvang verder geen bericht meer daarna en de send timed gewoon out.

bij elke 'direkte' verbinding gebeurt er niks meer, msn send met msn 6.0 werkt overigens ook niet, terwijl -ook al heb je nat- dit wel zou moeten werken

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 19:31 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb dit fenomeen ook met FTP.
Ben in het bezit van ADSL met een getweakte router. Middels mappings heb ik een aantal 'services' beschikbaar gesteld aan vrienden en collegea.
Een aantal collegea hebben ook ADSL met getweakt modem (allemaal bij XS4ALL).
Nu zijn er 2 van de 5 die GEEN ftp listings kunnen opvragen.
Er is GEEN verschil in router configuraties bij de 'afnemers' (afgezien van het publieke IP adres).
Ohja, maakt ook niet uit wat voor FTP client gebruikt wordt. OS (incl. patch level) maakt ook geen enkel verschil..... Het lijkt in de infra te zitten alhoewel ik me dat niet echt kan voorstellen (maar ja.... het blijft KPN)
Mocht iemand hier nog uit komen, horen mijn collegea dit graag :)

[ Voor 11% gewijzigd door BlaTieBla op 12-06-2003 19:36 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Jimbolino
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

misschien was je vorige OS winxp, want die ondersteund UPNP, als je niet weet wat dat is of hoe je het aan moet zetten, moet je maar ff zoeken :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Jimbolino schreef op 12 June 2003 @ 20:48:
misschien was je vorige OS winxp, want die ondersteund UPNP, als je niet weet wat dat is of hoe je het aan moet zetten, moet je maar ff zoeken :)
windows 2003 heeft geen upnp ondersteuning meer... hebben ze eruit gehaald (security lekje)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1