Toon posts:

[winxp] beeld vervormd bij game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik draai een dualboot met windowsXP voor spellen en alle updates tot nog toe geinstaleerd, maar als ik een spel opstart doet mijn beeld raar 8)7
Het beeld valt in een kader en staat ook ietwat scheef zodat de uiterste rechterbovenhoekhoek en linker onderhoek 'buitenbeeld' vallen.
De desktop zelf ziet er goed uit geen problemen mee, alleen bij alle spellen gebeurd dit simcity4, sof, rayman3 ect het maakt niet uit wat ik opstart.

ow-ja :)

Ik heb een amdXP 1600 en 256mb geheugen
videokaart erm een gf4mx440 met 64mb laatste drivers van nvidia.

Een herinstalatie van XP kaal zonder sp en alleen videodrivers (tot 4 versies terug) en een spel mocht ook niet baten ;(

Ik weet bijna zeker dat het een software iets betreft, omdat onder linux (mijn ander os) wel spellen zoals quake en unreal draaien zonder problemen.

Ook heb ik memtest uitgevoerd om uit te sluiten dat het het geheugen is.

Verwijderd

Ligt aan het aantal hz dat ingesteld staan in de game. (85, 100, 120 hz) je weet wel. Los het op door een tool te downloaden. Powerstrip of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 20:34:
Ligt aan het aantal hz dat ingesteld staan in de game. (85, 100, 120 hz) je weet wel. Los het op door een tool te downloaden. Powerstrip of zo.
:?
now you lost me completly

Als ik bij beeldscherm instellingen, meegeef dat ik 75Hz draai dan gaat een spel toch niet automagisch op 120Hz draaien :?
Al helemaal niet waneer ik indien mogelijk in game aangeeft dat het spel ook de verversing moet gebruiken. (60Hz patch meegerekend)
Daarbij gaat het beeld in zo'n geval (als het zo zou zijn) imo niet scheef staan en in een kader, maar krijg je stripping oid

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 20:42 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

In je spel heb je waarschijnlijk een andere resolutie als de desktop.
Bij die resolutie die je spellen gebruiken samen met de Hz'en waarop het geconfigureerd staat, staat je monitor dus niet goed ingesteld.
In het spel dus even pielen met je monitor om het goed te krijgen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Mhh ja dit begrijp ik al meer, maar wat ik dan niet begrijp is dat het voor een paar maand geleden 2-3 zonder problemen werkte en zelfs nu af en toe 'normaal' werkt zonder dat ik aan de instelling heb lopen schroeven :?

edit:
mijn resolutie is 1152x864 in de meeste spellen staat dat ook ingesteld als resolutie behalve bij een spel dat niet hoger komt dan 1024x768, maar bij alle spellen heb ik het ;(

/me snapt niets meer van windows

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 20:54 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 20:48:
Mhh ja dit begrijp ik al meer, maar wat ik dan niet begrijp is dat het voor een paar maand geleden 2-3 zonder problemen werkte en zelfs nu af en toe 'normaal' werkt zonder dat ik aan de instelling heb lopen schroeven :?

/me snapt niets meer van windows
Dat zal niet aan windows liggen, maar aan je monitor.
Je monitor kan een max aantal settings saven qua resolutie/Hz'en combinaties.
Waarschijnlijk zal hij dus die ene setting die jij voor je games gebruikt verloren zijn.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1