Roest in waterkoelingsradiator

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik ben een vrij stevig waterkoelings systeem aan het bouwen om meerder componenten tegelijkertijd te koelen.

Hierbij maak ik o.a. gebruik van een CV radiator om overtollige warmte te lozen, echter dit ding is verroest aan de binnenkant..

Iemand suggesties hoe ik dat ding in fatsoen krijg zodat ik niet telkens bruin roestwater als resultaat heb, dat durf ik echt mijn machines niet in te sturen.

IP Rocks

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
vul em een keer met cola en laat hem een paar uurtjes staan... dan is de roest wel weg. vervolgens met water vullen dat je een paar dagen hebt laten staan.. dan zit er wat minder zuurstof in... koelwater niet meer vervangen

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Cola roeleert, ik ben zelf ook helemaal roestvrij 8-)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:08

winnie

de poes...

Cola alleen roeleert helemaal niet. Cola bevat koolzuur, wat inderdaad de roest wegvreet. Maar de laag die van onder de roest tevoorschijn komt, is onbehandeld blank metaal. En dat metaal roest twee keer zo hard, als dezelfde laag bedekt met roest. Dus binnen de kortste keren heb je weer roest in je radiator.
Oftwel: je moet eerst me cola de roest weg werken (maar het mag met elk ander zwak zuur), daarna moet je de binnenkant bewerken met een antiroest coating. (verf oid).

• php
  • Niet online

php

Roest krijg je niet weg uit de radiator. Zit zo weer een nieuw laagje.

Tenzij je uiteraard andere middelen toepast:

Bijt de roest weg met koningswater (zoutzuur+zwavelzuur)

Beits de radiator aan de binnenkant met een metaalbeits (dit is niet het spul wat je bij de Gamma koopt, maar een mengsel van ik geloof forforzuur en nog iets.)

Kortom, leer leven met de roest, of haal een alu of koperen radiatro van de autosloop of geef me je adres, stuur ik er 1. Heb er nog 2 over.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Of ga gewoon naar een brommerboer voor een nieuwe (roestvrije) 8-)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• php
  • Niet online

php

Radiators zijn van alu of koper, roest niet. De eventueel aanwezige roest is van het motorblok afkomstig, en is zo weg, behalve van je aanrecht (zegt mijn vriendin, die nu naast me zit........>:))

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
ehh ik had het over een CV radiator dus :-)

Maar wat heb je voor iets liggen herman ?

IP Rocks

• php
  • Niet online

php

Auto-kachel radiators.

ongeveer 13x27 cm oid. kunnen 2x 12 cm fans op indien gewenst.
Pagina: 1