Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik krijg wel erg vaak rode ogen met m'n Canon Ixus 400. Maak foto's op superfijn in 1600*1200.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

Jacob

Verwijderd

aan je flits :+

Verwijderd

niet te hard je ogen tegen de zoeker duwen

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, en wat kan ik eraan doen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 16:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 21:05:
Je oog niet zo hard tegen de camera duwen :+

Mensen en dieren die afgebeeld zijn op de foto bedoeld dan kun je het volgende doen:
- niet flitsen
- zorgen dat je niet flitst in donkere ruimtes (lamp aandoen)
- rode ogen reductie aanzetten (werkt maar beperkt)
- later met software de rode ogen bijkleuren.
- externe slave flitser kopen (duur)

[ Voor 49% gewijzigd door Johnny op 11-06-2003 21:08 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 21:05:
Niet meer flitsen :+ of een andere flitser kopen, heb je geen rode ogen reductie erop zitten :?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Met redeyeremover tools bewerken :? Niet flitsen of/betere belichting...

|>

Verwijderd

is gewoon pech hebben. ik heb op de a60 ook met de anti rode ogen functie aan weleens rode ogen. licht eraan hoe de mensen in de lens kijken en of ze knipperen. die kan je er met de pc zo uithalen.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Geweldig zeg, 90% bullshit reply's... :{

Het enige wat je kan doen is zorgen dat de mensen niet rechtstreeks in de lens kijken.
En meestal als je iets dichterbij gaat staan is het rode-ogen effect ook al wat minder.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Ik heb zelf de IXUS II welke zo goed als hetzelfde is.
Je kan een instelling op de camera kiezen om rode ogen te voorkomen, lees goed je handleiding door zou ik zo zeggen..
van dpreview site hiero

Flash mode

• Auto Flash
• Anti-Redeye
• Fill-in Flash (forced on)
• Inhibit Flash (forced off)
• Slow-sync Flash

Systeem Specs

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Rode ogen is met dit soort compacte camera's niet te vermijden. Het komt doordat de flitser zo dicht bij de lens zit. Ook de 'anti-red eye' van de camera zelf kan dit vaak niet voorkomen. Het enige dat je inderdaad kunt doen is zorgen dat je niet precies in ogen flitst van mensen of achteraf in de foto wegwerken met een bewerkingsprogramma. Dit laatste is in bijna alle pakketten standaard aanwezig en werkt erg goed. Natuurlijk is het het beste om een externe flitser op de camera te zetten, maar dat is bij lang niet alle (compacte) camera's mogelijk en je moet zo'n ding maar willen meeslepen.

G 8)

[ Voor 4% gewijzigd door G_Kracht op 12-06-2003 12:19 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik heb met dit (logische) verhaal in het achterhoofd eens zitten kijken naar digitale camera's, misschien dat ik mijn IXUS400 dan toch maar in moest ruilen voor een iets groter model, maar nu viel me op dat fabrikanten nou niet bepaald hun best doen om de flitser zo ver mogelijk van de lens te plaatsen. In tegendeel, de flitser zit altijd(?) aan de zelfde kant van het toestel als de lens. Sommige merken lijken de flitser zelfs zo dicht mogelijk(er vlak boven) bij de lens te willen plaatsen.
Enig idee waarom?

Verwijderd

Rode ogen : dat zijn de aderen die zich in de achterwand van je oogbol bevinden en zul je bij een directe flits meestal wel zien, je zit dus naar bloed te kijken ;)
Rode ogen reductie laat de flits meestal 2 keer flitsen, bij de eerste keer sluit de iris zich een beetje , in de hoop dat dat bloed zich niet meer laat zien, jammer maar helaas...

Er zijn niet veel remedies voor, vanuit een andere hoek (niet direct) lost meestal ook niets op

Bij een (externe) indirecte flits (meestal bounced via plafond of iets) heb je het niet.

Gebruik een externe flits, of niet flitsen of achteraf bewerken.
Een externe flits heeft 9 van de 10 keer ook een veel natuurlijke look.

Verwijderd

Topicstarter
Het waren foto's in een discotheek dus licht aan is geen opties, ik probeer het wel te bewerken en heb er dan maar vrede mee.... Bedankt allemaal!
Pagina: 1