Toon posts:

Meer features voor RedHat op Laptop ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu druk bezig mij meer te verdiepen in RedHat 9.0 Het staat op mijn lappert en ik ben er zeer over te spreken !!

NU vraag ik mij af: zijn er features zoals de status van je accu binnen RedHat ? Ik kna hier op het forum niets vinden en na enig zoeken ben ik er nog niet achter. Heeft iemand een idee ??

Zijn er verder nog handige dingen mbt RadHat op een Laptop ?

P.S. Waarom krijg ik een error op de Java-plugin als ik die via de Netscape-site laat installen ?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je accu status wordt via APM of ACPI in de gaten gehouden.
Welke van de twee je het beste kunt gebruiken voor jouw hardware, kun je vinden op http://www.linux-laptop.net/ (samen met een weelde aan andere info).

RedHat 9 gebruikt allerhande fancy features zoals NPTL en een hele nieuwe glibc. Mogelijk kan Netscape niet overweg met een Java versie die niet volgens dit model is gecompileerd.
Kijk eens heel goed of je de juiste Java-versie hebt gedownload.

Verwijderd

Topicstarter
AlterEgo schreef op 11 juni 2003 @ 19:58:
Je accu status wordt via APM of ACPI in de gaten gehouden.
Welke van de twee je het beste kunt gebruiken voor jouw hardware, kun je vinden op http://www.linux-laptop.net/ (samen met een weelde aan andere info).

RedHat 9 gebruikt allerhande fancy features zoals NPTL en een hele nieuwe glibc. Mogelijk kan Netscape niet overweg met een Java versie die niet volgens dit model is gecompileerd.
Kijk eens heel goed of je de juiste Java-versie hebt gedownload.
Ik zal dan nog maar eens op http://www.linux-laptop.net/ gaan kijken denk ik, ik vind de site wat on-overzichtelijk.

Verder download Mozilla de plug-in zelf, ik mag aannemen dat hij zelf dan ook kijkt welke versie hij nodig heeft ?

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Nee, dat kan niet, omdat mozilla niet kan zien / niet controleert met welke versie van gcc hij gecompileerd is. Ik neem aan dat dat gcc 3.2 is met RH9. Wat je kunt doen is eens gaan zoeken bij blackdown voor java. Wat voor laptop heb je? Niet alle laptops worden even goed ondersteund onder linux.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Tecra 8100, geen prblemen moet ik zeggen ! En tevens mijn OfficeJet G95 van HP was zo geinstalled en werkend onder Linux binnen het netwerk :)

Verwijderd

Als je java wilt op jouw machine moet je J2SE 1.4.2 Beta van Sun downloaden, deze is gecompileerd met gcc 3.2

Werkt bij mij op RH 9 prima.

De extra features die je zou kunnen installeren ligt verder geheel aan je eigen wensen. Ik hou van een rustige omgeving, en heb WindowMaker geinstalleerd. Zie verder ook het Non-Windows Desktop draadje.

Daarmee kun je zogenaamde "dockapps" gebruiken, en deze in je dock als een soort van mini-apps laten draaien. Voor een voorbeeld zou je op DockApps.org kunnen kijken.

Op RedHat 9 hoef je trouwens niet naar ACPI-applicaties op zoek, want RedHat heeft (blijkbaar) besloten alleen maar APM te implementeren in deze release.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg trouwens de download niet aan de praat bij Sun, ligt dat aan hun dan of aan mij ?? Daarom heb ik Mozilla het zelf maar geprobeerd op te laten lossen, tevergeefs dus. De download bij Sun gata wel naar m'n download-manager maar verder gebeurd er niets meer :S

Verwijderd

Linkje

Anders zet ik wel een kopietje op mijn webspace.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 22:28:
Linkje

Ik zit nu weer achter een wind-doos systeem een sproberen of die het wel kan _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet wel lukken :) Thnx ! (tijd voor een dual-boot sys misschien :))

Verwijderd

Sun's Java 1.4.1 werkt ook prima in RH9 hoor :) nixte beta nodig...

Bij RH9 is de batterij status indicator gaar, hij werkt bij mij ook niet (default). Verder geen moeite genomen om verder te kijken. Ik heb APM nu ook uitstaan omdat m'n keyboard op de meest willekeurige moment compleet lockt :(

Gelukkig heeft m'n lappie een LCD regeltje met batterij indicator en gaat ie piepen als 't bijna zover is :+

Verwijderd

Op mijn notebook, een Toshiba 2100 Pro P4-M werkt de battery-indicator (gnome-applet) prima.

On the other hand. Ik heb ook verhalen gelezen dat men een ACPI kernel patch moest gebruiken om hun battery status goed uitleesbaar te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Mhhhhh ik ga eens zoeken maar weer :) Een aantal begrippen hier zijn voor mij echt totaal onbekend :?

Verwijderd

Battery indicator is (in Gnome) rechtermuisknop op je panel (grijze menu aan de onderkant): Add to Panel -> Utility -> Batterry Charge Monitor.
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 00:00:
Mhhhhh ik ga eens zoeken maar weer :) Een aantal begrippen hier zijn voor mij echt totaal onbekend :?
Da's wel vaker zo als je net met Linux begint. ;). Als je denkt dat 't niet nodig is, gewoon niet over nadenken. Wil je meer over de werking van 't systeem te weten komen, dan pak je Google erbij en zoek je totdat je erbij neervalt. :P.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 08:08 ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 22:28:
Linkje

Dat kan niet juh! Die dingen verlopen na een paar minuten :P Plato! ;)

Maareh, waarom check je blackdown.org niet even?

edit: * wzzrd gebruikt een speciale module voor battery status.
Op mijn HP Omnibook moet je een speciale 'omnibook' module downen en compilen, die kun je dan apm laten simuleren én battery status, fan speed, cpu temp en zo laten uitlezen. Very handy. ff zoeken op sourceforge.

[ Voor 23% gewijzigd door wzzrd op 12-06-2003 09:26 ]

Verwijderd

In oudere RH releases en misschien ook in RH9 is er nog zoiets als tosh-utils, weet niet precies wat daar allemaal mee kan, maar misschien moet je daar even naar kijken.

Verwijderd

wzzrd schreef op 12 juni 2003 @ 09:25:
[...]

Maareh, waarom check je blackdown.org niet even?
Wat is er zo bijzonder aan blackdown??

Verwijderd

Opensource java implementatie.
Pagina: 1