[Monitor] Novita

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe CRT monitor. In eeste instantie wilde ik een Philips 19" gaan kopen, maar ik zag net op de pricewatch een Novita 19" scherm die een betere dot-pinch, hogere frequenties, een flatscherm heeft dan die van Philips.

Even wat info over die monitor die ik graag aan wil schaffen:

Beeldformaat 18" (45,7cm)
Beeldbuis CRT
Dot-Pitch 0,20mm (H)
Max.Resolutie 1600x1200 at 75Hz(N/I)
Optimale resolutie 1280x1024 at 85Hz(N/I)
Horizontale frequentie 30-96KHz
Verticale frequentie 47-160Hz
Signaal input connector 15 pin D-Sub
Stralingsnorm MPR II, TCO `99
Afmetingen (BxHxD) 470x466x466.5mm
Kleur wit

Prijs: € 179,90

Ik ben daarna eens gaan zoeken naar de website van Novita (want ik wil graag weleens bepalen of zo'n monitor voor goede kwaliteit wel zo goedkoop kan zijn), maar ik kan deze echt nergens vinden. www.novita.com werkt niet, dan kom ik op 1 of andere zoekpagina :'(. Met Google kom ik alleen maar buitenlandse sites tegen in het Duits en Italiaans, maar ook die gaan niet over dit merk monitoren.

Weet iemand toevallig wat de site van Novita is, want waar ik ook op zoek, ik kan niks vinden.

Profile

Verwijderd

Zit waarschijnlijk toch een beeldbuis van een bekend merk in, lijkt me dat je dan niet bang hoeft te zijn

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35
Uhmm.. novita is een bekend merk... ik heb hem namlijk ook... Alleen dan onder een andere naam verkocht. Even zoeken... Hansol. Het zijn eigenlijk Hansol monitoren die onder de noemer Novita worden verkocht. Voor dat geld vind je echt geen betere hoor. Hij is een keer getest in de Computer Totaal en daar kreeg ie zo'n beste prijs / kwaliteit plakker.

[ Voor 4% gewijzigd door DumbAss op 11-06-2003 19:55 ]

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Novita zijn idd geen slechte monitoren, gewoon lekker standaard, geen extra fratsen, en een hele mooie prijs :)

maar 0.20 dpi, is dat niet erg weinig?? Of heb ik zoveel gemist? Ik d8 dat de monitoren tegenwoordig 0.24 dpi hadden zo ongeveer.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Novita is lekker goedkoop, en heeft kwaliteit. Het is gewon hansol, en kheb er zelf een, een 17 incher dynaflat 96khz... mij hoor je niet klagen.. hij is scherper dan mn 19 inch iiyama :X

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

0,20 is alleen de horizontale dotpitch, verticaal zal die ongeveer 0,24/0,26 zijn (0,2 x 0,26 is gemiddeld 0,23)...

Sommige budgetfabrikanten proberen hier nog wel eens mee vals te spelen door bijv. alleen de horizontale dotpitch te noemen, de theoretische dotpitch of andere cijfers die nergens op slaan in het dagelijks gebruik...
is dat niet erg weinig
Lager is (kort door de bocht) beter (0,24/0,26 is gangbaar) - anders worden je pixels zo blokkerig/grof. Echter een kleine dotpitch kan ook nadelig zijn: het masker is dan geoptimaliseerd voor hoge resoluties terwijl bijv. de electronica daar een stuk slechter in is (als gevolg van budgetmonitor): gevolg is slappe lijntjes, vage letters, ghosting en refreshrates die niet gehaald kunnen worden omdat het beeld dan nog vager wordt.

TopicStarter: staar je niet blind naar specificaties, ik heb een monitor staan die 50%-75% hogere specificaties heeft als een andere, maar hij heeft ook dubbel zo brak beeld op dezelfde resoluties met exact dezelfde PC/videokaart [Ati/Matrox + dualmonitor])...

Een monitor moet je zien om te beoordelen...

De website van de fabrikant: http://www.astra-gmbh.de/...ovita_Data_Sheet_eng.html
(INF)Driver: http://www.astra-gmbh.de/...Novita/Novita_Treiber.exe
Kieskeurig pagina: http://www.kieskeurig.nl/...earch1/Novita%2080453.htm

Een mooi budget alternatief:

MicroScan P900 € 189,-
Website van de fabrikant: http://www.adi.nl/nl/product/p900/index.html
PriceWatch: pricewatch: ADI P900 19"
Kieskeurig Pagina: http://www.kieskeurig.nl/...sf/search1/ADI%20P900.htm

Andere monitoren:
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

Als je teveel gaat besparen op je monitor zit je eigenlijk de mooie beeldkwaliteit van je videokaart teniet te doen, vernaggel je je ogen en ontneem je jezelf gebruiksplezier/gemak... Het is imo onzinnig om maar 1/10 deel van je totale PC prijs aan een monitor uit te geven. De monitor bepaald je gebruiksplezier van je PC en kan langer meegaan dan welk PC component dan ook (op de floppydrive wellicht)...

Een budgetmonitor aan een highendPC is net als een Ferrari met VolksWagen Kever banden...

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 08:25 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Dat weet ik, mijn DELL p991 had ook 0.24 dpi, was ook erg weinig 2 jaar terug :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 19:49:
Zit waarschijnlijk toch een beeldbuis van een bekend merk in, lijkt me dat je dan niet bang hoeft te zijn
Novita = Hansol :)

* m-m heeft een 17" Novita. Ding doet het op zich prima maar tis geen geweldige kwaliteit.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 07:46:
TopicStarter: staar je niet blind naar specificaties, ik heb een monitor staan die 50%-75% hogere specificaties heeft als een andere, maar hij heeft ook dubbel zo brak beeld op dezelfde resoluties met exact dezelfde PC/videokaart [Ati/Matrox + dualmonitor])...

Een monitor moet je zien om te beoordelen...
Een monitor moet je inderdaad kunnen zien om te beoordelen. Aangezien ik nog nooit een Novita monitor werkend heb gezien en hem waarschijnlijk ook pas werkend zie als ik hem eenmaal besteld heb (heb geen vervoer om naar die zaak te gaan :|), denk ik dat ik deze monitor maar laat voor wat het is.

Van Iiyama weet ik dat ze wel goede beeldkwaliteit hebben. Iiyama heeft op het moment ook een leuke monitor:

Model LS902UT Vision Master 1451
Diagonaal (inch) 19
Eff. Beelddiagonaal (inch) 18
CRT Type Hoog Contrast / FST / Schaduwmasker
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 367x275
Dot Pitch (mm) 0,26mm (H:0,22mm V:0,13mm)
Horizontale Synchronisatie 30-96 kHz
Verticale Synchronisatie 50-160 Hz
Bandbreedte 200
Ergonomische Resolutie 1280 x 1024 @ 89Hz
Maximale Resolutie 1600 x 1200 @ 76 Hz
640x480 (Hz) 160
800x600 (Hz) 152
1024x786 (Hz) 118
1152x864 (Hz) 105
1280x1024 (Hz) 89
1600x1200 (Hz) 76
1800x1440 (Hz) 64
Plug & Play standaard Ja
Signaalingangen 15 pin D-sub kabel (vast)
Mac ondersteuning Ja
Digitale instelling Ja
'On Screen' Menu Ja
'On Screen' Menu talen Engels/Ned/Duits/Frans
Audio/USB opties -
Voldoet aan TCO '99, CE, TUV-GS/MPRII/ISO9241-3, PTB, FCC-B, UL, CSA, DHHS, Deo of Health (Canada)
Energiebesparing VESA DPMS, EPA Energy star, Nutek
Stroomverbruik (W) 130
Stroomverbruik in 'standby' (W) 5
Afmeting (BxHxD, mm) 460x459x460.5

edit:
Prijs: (bij Paradigit) € 169,-
Prijs: (normaal) €199,90

Ik denk dat ik dan voor dit model ga. Het is helaas alleen geen flat model, dat is wel jammer, maar ja... het geld groeit me helaas niet op mijn rug en ik denk dat deze monitor genoeg kwaliteit zal leveren voor mijn redelijke high-end PC met een RadeOn 9700 videokaart.
Een mooi budget alternatief:

MicroScan P900 € 189,-
Website van de fabrikant: http://www.adi.nl/nl/product/p900/index.html
PriceWatch: pricewatch: ADI P900 19"
Kieskeurig Pagina: http://www.kieskeurig.nl/...sf/search1/ADI%20P900.htm
Hierbij komt dan ook weer het probleem dat ik hem niet werkend kan zien voordat ik hem aanschaf... dat is echt een groot nadeel van online kopen :|.
Als je teveel gaat besparen op je monitor zit je eigenlijk de mooie beeldkwaliteit van je videokaart teniet te doen, vernaggel je je ogen en ontneem je jezelf gebruiksplezier/gemak... Het is imo onzinnig om maar 1/10 deel van je totale PC prijs aan een monitor uit te geven. De monitor bepaald je gebruiksplezier van je PC en kan langer meegaan dan welk PC component dan ook (op de floppydrive wellicht)...
Hier heb je helemaal gelijk in, vandaar ook dat ik al bijna 2 weken aan het zoeken ben naar de voor mij "perfecte" monitor. Besteed er liever veel tijd aan dan dat ik snel een model koop dat achteraf brak beeld geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Godjira op 12-06-2003 08:51 ]

Profile

Verwijderd

Er zijn trouwens 2 dingen altijd opvallend geweest:

zodra ik een betere videokaart of monitor had, was mijn ervaring dat mijn PC een stuk beter was (met alles), iets wat ik van andere upgrades niet kon zeggen.

Logisch ook, een monitor staat altijd voor je knars en is je venster naar de PC toe.

Neem ook een kijkje bij kieskeurig.nl, daar staan ook gebruikerservaringen, en natuurlijk GoT, of Google met als zoekopdracht "merk + model monitor review"...

"Radeon9700", aan je videokaart zal het niet liggen.... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 11:35 ]

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 11:34:
Er zijn trouwens 2 dingen altijd opvallend geweest:

zodra ik een betere videokaart of monitor had, was mijn ervaring dat mijn PC een stuk beter was (met alles), iets wat ik van andere upgrades niet kon zeggen.

Logisch ook, een monitor staat altijd voor je knars en is je venster naar de PC toe.

Neem ook een kijkje bij kieskeurig.nl, daar staan ook gebruikerservaringen, en natuurlijk GoT, of Google met als zoekopdracht "merk + model monitor review"...

"Radeon9700", aan je videokaart zal het niet liggen.... ;)
Aan mijn videokaart ligt het zeker niet, die werkt perfect (die is ook net nieuw trouwens!).

Whieejjjj... ik ben voor de Iiyama LS902UT gegaan. Die was bij Paradigit vandaag voor het laatst in de aanbieding (€169,-). Heb hem nu net helemaal aangesloten en het beeld goed ingesteld... hij is echt KLASSE. Het beeld is zooo ontzettend scherp, heerlijk gewoon :*).

Thnx voor de reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door Godjira op 12-06-2003 18:54 ]

Profile

Verwijderd

Ik heb gisteren de Novita 80002 gekocht, nu had ik er graag de drivers voor maar bovenstaande link werkt bij mij niet.

Kan iemand het bestand ff online zetten of me mailen ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm een vriend van me heeft die LS902UT, ik ben er niet stuk van, vind em geen goed beeld geven.
Voor een andere vriend heb ik toen een Hyundai p910+ gekocht, die geeft een stuk strakker beeld.

Verwijderd

Ik heb gisteren de Novita 80002 gekocht, nu had ik er graag de drivers voor maar bovenstaande link werkt bij mij niet.

Kan iemand het bestand ff online zetten of me mailen ?
Novita is hetzelfde als Hansol voor zover ik weet. Dus zou deze ook moeten voldoen: http://www.hansol-uk.com/downloads/drivers/Web_V2-08.exe

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 12:02 ]

Verwijderd

Deze heb ik reeds geprobeerd, maar ik had toch liever de "echte"...
Pagina: 1