BeOS: Networking krijg ik niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
Hoi,

Ik heb vanmiddag BeOS even op een pentium 133 gezet op kantoor en daarna mee naar huis genomen. Nu probeer ik hier thuis networking aan de praat te krijgen, maar dat lukt niet helemaal volgens mij.

Toen ik hem toenstraks voor het eerst aanzette kreeg ik op mijn switch een groen lampje te zien (100 mbit full duplex). Echter, na het configureren van de netwerk instellingen werd hij oranje (10 mbit half duplex).

En hoewel ip-adressen allemaal juist staan ingesteld, kan ik dus niet pingen naar andere machines en andersom.

Domain name: dennissoft.local
Host name: p54c-133mhz
IP: 192.168.1.220
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.3

Ik draai BeOS Pro 5.
Wat wel rot is is dat de restart networking knop dus volledig niet helpt. Alle mogelijke dingen heb ik al uitgeprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar, helaas...

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:59
merk nic? En kijk eens of je ergens Bone kunt vinden.

• Dennis
Grijns schreef op 11 juni 2003 @ 23:11:
merk nic? En kijk eens of je ergens Bone kunt vinden.
3com 905c.

• Grijns
dat zou een standaard ondersteunde nic moeten zijn. ( http://bewicked.beosjourn...k/Network02_Hardware.html)
probeer eens of jezelf pingen wel gaat en waar bestaat de rest van de hw uit? ( mobo )

ps. kijk ook hier voor supported hw.
http://hardware.frizbe.net/index.php

suc6 !

[ Voor 13% gewijzigd door Grijns op 11-06-2003 23:41 ]

• Dennis
Ja ik weet dat die standaard ondersteund wordt, anders had ik hem er niet in gezet :P. Zoals ik al zei, toenstraks brandde het lampje groen, maar na reset networking werd hij oranje.

Tevens is het zo dat ik wél mezelf kan pingen, maar niet andere pc's. En ook niet de BeOS-pc vanaf andere pc's.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

3com 905c he....dat is toch zo'n 10 Mbit nic-je....het is beter als je een nieuwere kaart erin gooit want Beos heeft niet het beste support...en support voor 10Mbit....

Oh...ik zie al dat je geholpen bent...gek dat hij zo raar doet!

[ Voor 19% gewijzigd door swampy op 11-06-2003 23:44 ]

There is no place like ::1

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik vraag me af wat BONE op die site doet, en daarbij zie ik dano staan. Bij mijn weten is die nooit vrijgegeven (het is een leaked build.) Het lijkt me niet handig om die link te laten staan.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Grijns
kenneth schreef op 12 June 2003 @ 10:49:
Ik vraag me af wat BONE op die site doet, en daarbij zie ik dano staan. Bij mijn weten is die nooit vrijgegeven (het is een leaked build.) Het lijkt me niet handig om die link te laten staan.
Zeta zal gebruik gaan maken van code grotendeels gebaseerd op Bone. Het is daarom handig om nu al gebruik te maken van deze code zodat je kunt zien welke applicaties goed zullen draaien op de nieuwe code. Ook het nu applicaties maken op deze code ook een goed idee omdat je applicaties dan ook in de toekomst beter zullen werken.

Daarbij word de 'gelekte' code gedoogd, immers word het zelfs openlijk op beshare verspreid dus totdat dat echt aangepakt wordt lijkt me dit geen probleem.

ps. daarbij, de net_server is simpel samen te vatten als crap. BONE daarintegen draait wel stabiel.

[ Voor 7% gewijzigd door Grijns op 12-06-2003 12:46 ]

• Dennis
De 905c is wel degelijk een 100mbit kaartje... Verder wil ik helemaal niks installeren, het heeft eerst gewerkt op 100mbit, maar daarna niet meer. Maargoed, denk dat ik BeOS wel even opnieuw installeer.... is toch maar paar minuutjes werk. Moet ik alleen even een cd-rom speler kopen.
Pagina: 1