Toon posts:

[opk/xp pro] uitroltijd 2 tot 3 weken??!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit vanmiddag even de white paper van de opk tools voor windows xp te lezen, staat er onder het kopje build to plan (een setup voor heel veel *dezelfde* computers qua hardware) de volgende waarschuwing:
 The build-to-plan method is not very flexible. The time required to build and test a customized image of the operating system generally requires two to three weeks.
Mis ik nu iets?? Je kunt het toch in een uurtje doen?!

Men neme een lege / nieuwe computer, daar installeert men via een startflop windows xp pro op,

Je start dan gewoon op en maakt alles in orde zoals je normaal ook zou doen,

Je installeert office xp met die optie /q ==> setup.exe /q waardoor je niet meteen de EULA / serienummer voor je neus krijgt

Als alles ingesteld is doe je "sysprep -reseal"

Dan kloon (ghost) je deze hardeschijf vervolgens een keer of 50 en schroeft de hdds in de bijbehordende computers...

Waarom zou het maken van een image 2 tot 3 weken moeten duren?! (afgezien van het ingeven van de OEM instellingen) De netwerkinstellingen worden namelijk toch gewist op het moment dat je -reseal zegt....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
tja als jij alleen maar office draait en verder niks dan doe je er niet zolang over, echter als je ook nog 150 applicaties moet testen op die config (met user specifieke settings,configscripts)

tja dan ben je wel een paar weken bezig

* Zwelgje maakt wel eens mee dat je een halfjaar verder bent voordat je een 'company standard' image (unattended install) klaarhad, maarja dat was dan ook voor een grote multinational...

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

als je kale windowsXP gaat uitrollen zonder applicaties erop gaat het binnen een dag ja.. maar ga je configureren en alle software die je momenteel draait testen en compatible maken (laten maken) met windowsXP..denk je hoeveel tijd je dan kwijt bent. OfficeXP bijvoorbeeld is piece of a cake.. omdat het al kant en klaar voor XP geschikt is maar dacht je van andere pakketten?

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Natuurlijk doe je in 2 uurtjes!!!!!!!! NOT!
Je komt er dan achter diet iedereen Acrobat Reader nodig heeft en ook logitech mouseware en Winzip en oh ja. De Internet of Intranet pagina van het bedrijf heeft een bepaalde plugin nodig. Deze wordt wel automatisch geïnstalleerd maar dat mogen gebruikers weer niet.
En hoe lang ben je niet bezig met het gebruikers profiel? Proxy instellen, Start pagina, Favorieten, Map temporary Internet Files toch maar niet in het gebruikers profiel.

En dan vindt de Directeur de standaard achtergrond van XP niet goed. Hij wil graag een foto van het bedrijf.

Je kan vaak beter beginnen te kijken wat er nu allemaal gebruikt wordt en wat een bedrijf wil.

En voor dat je 50 schijven in je pc's gaat schroeven kan je beter eerst naar Ghost Multicast kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Regman_XP schreef op 11 June 2003 @ 19:48:
Natuurlijk doe je in 2 uurtjes!!!!!!!! NOT!
Je komt er dan achter diet iedereen Acrobat Reader nodig heeft en ook logitech mouseware en Winzip en oh ja. De Internet of Intranet pagina van het bedrijf heeft een bepaalde plugin nodig. Deze wordt wel automatisch geïnstalleerd maar dat mogen gebruikers weer niet.
En hoe lang ben je niet bezig met het gebruikers profiel? Proxy instellen, Start pagina, Favorieten, Map temporary Internet Files toch maar niet in het gebruikers profiel.

En dan vindt de Directeur de standaard achtergrond van XP niet goed. Hij wil graag een foto van het bedrijf.

Je kan vaak beter beginnen te kijken wat er nu allemaal gebruikt wordt en wat een bedrijf wil.

En voor dat je 50 schijven in je pc's gaat schroeven kan je beter eerst naar Ghost Multicast kijken.
Ik ken multicast ja, alleen is dat een stuk duurder dan gewoon een versie die "simpel" hdd kan klonen... En aangezien wij niet de support op die machines gaan leveren, ook neit echt van belang...

Het installeren van 150 tools zal niet aan de orde zijn, hooguit office xp of open office

Het customizen van het systeem, zoals het disablen van user accoutns, rechten instellen, achtergrondjes wijzingen, plugins en winzip is allemaal niet in de taakomschrijving opgenomen. Zal het navragen, maar ik geloof dat er expliciet in het contract staat dat WIN XP PRO OEM NL werkend wordt opgeleverd en voor de installatie van additionele software er een meerprijs geldt...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 11:00
Dan is het een piece of cake. Verder zou je de software met Windows 2000/3 server natuurlijk ook remote kunnen installeren. Dan scheelt je dat ook nog een hele hoop werk. Maar als je een complete domeinstructuur met allerei policies e.d. moet gaan opzetten zul je er toch wel even zoet mee zijn.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 11 juni 2003 @ 21:13:
Dan is het een peice of cake. Verder zou je de software met Windows 2000/3 server natuurlijk ook remote kunnen installeren. Dan scheelt je dat ook nog een hele hoop werk. Maar als je een complete domeinstructuur met allerei policies e.d. moet gaan opzetten zul je er toch wel even zoet mee zijn.
Ja volgnes mij hoeft dat niet hoor.... maar zal het morgen ff navragen

ik zie idd at je het met windows 2k of 2003 remote kunt installeren, (ROS) hij laadt dan windows PE in het geheugen in plaats van op schijf... Aber, de netwerk kaart van de server moet dat dan wel ondersteunen ed.... het leek mij vrij ingewikkeld, maar is het echt veel sneller dan domweg de hdd klonen?!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:59

Duinkonijn

Huh?

in sommige gevallen heb je wel meer dan 2 tot 3 weken nodig.

zo zal je moeten plannen wat er in een image moet en wat niet.

dat kan per afdeling verschillen.

daarnaast moet je ook nog testen of er geen errors op treden met meerdere machines

zoals b.v. Symantec Anti Virus. als je die van af een server heb geinstalleerd. kan je het wel
vergeten om deze ook weer te laten connencten bij een clone.

daarnaast komt het ook vaak voor dat kleinig heden vergeten zijn...
zoals een pdf reader. enz.

images zijn wel leuk. maar nooit volledig.

ik blijf bij me installatie script... dat duurt wel wat langer. maar werkt wel. en zonder omkijken na.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 11:00
Je moet eens agan zoeken naar RAS, zo heet remote installatie van Windows 2000 geloof ik. Na die installatie kun je door middel van policies en andere settings op de server het hele netwerk beheren en installeren. Je moet ze dan natuurlijk wel in een domein hangen ;)

Verwijderd

Topicstarter
bijna goed, het antwoord op deze vraag moet zijn RIS (remote installation server)

ras gebruik je om (analoog) in te bellen etc...

Maar ik hoef de instellingen en policys helemaal niet in te stellen, dat mag de systeem beheerder doen (heerlijk he die aanbedstedingsprocedures bij de overheid, we zijn al een jaar lang bezig deze klus binnen te slepen...)
Pagina: 1