Toon posts:

CD-ROM niet meer te zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vervelend probleem. Het probleem is nu dat de CD-ROM niet meer te zien is in Windows. Ik heb namelijk even de CD-ROM verwisseld met een andere en nu zit BTW de oude er weer in. Na het opstarten is de CD-ROM niet meer te zien en ook niet mijn brander.

Wat kan ik hier aan doen?

het gaat om de LG CRD 8480C.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:14

UTM

Simpel. FF jumper wissel van de 2 cdroms. Een master en de ander slave, Of de ander slave en de ander helemaal geen jumper.Als dat nog niet doet ff in bios instellen. Succes }:O

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 14:33

amahusu

taking over the world!

alle kabeltjes gechecked? zit alles goed op mobo? :?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

staan de jumpers goed??? checck ook de kabels ff
damn net te laat

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja alles is goed aangesloten (De CD-ROM gaat open en dicht ;) ), BTW het maakt toch niet uit om even een CD-ROm te verwisselen en daarna weer de oude erin? ik bedoel, windows detect die CD-ROM toch?

BTW, bij (My Computer) is ook helemaal nix te zien.

Maar wat heel vreemd is dar de brander ook niet meer te zien is. Terwijl ik niet aan de brander heb gekloot.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 19:35 ]

Verwijderd

als ie open en dicht gaat wil het nog niet zeggen dat de jumpers goed staan, idd windows doet dat zelf het maakt ook niet uit of je ff omwisseld.
zit de brander na de gewone cd rom speler op die ide kabel of ervoor?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
moet ik nu WIndows opnieuw installlen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 19:35:
als ie open en dicht gaat wil het nog niet zeggen dat de jumpers goed staan, idd windows doet dat zelf het maakt ook niet uit of je ff omwisseld.
Eerst de CD-ROM en daarna de brander

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 19:35:
Ik had wel gelijk :P. Verwissel gewoon ff jumpers en klaar is BERTHA }:O

• toktokcity
  • Laatst online: 11:00
Kan ook zijn dat door het los halen van de kabel, de kabel beschadigd en dus kapot is. Dat kan er ook toe leiden dat je brander die volgens mij aan de zelfde kabel zit ook niet meer wordt herkend. Dit was in iedergeval bij mij het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 11 June 2003 @ 19:38:
[...]

Ik had wel gelijk :P. Verwissel gewoon ff jumpers en klaar is BERTHA }:O
Hoe bedoel je :? Ik heb toch helemaal niet aan de instellingen gezeten van de CD-ROM en de brander? Ik bedoel, als je het zaakje weer net zoals eerst terugzet dan is er toch nix aan de hand?

Verwijderd

de cdrom moet op master en brander op slave.
windows hoef je niet opnieuw te installe

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 19:41:

de cdrom moet op master en brander op slave.
windows hoef je niet opnieuw te installe
Maar BMWPower...

Ik heb niet aan de jumpers gezeten. Dus ik neem aan dat alles al zo staat.

BTW, nogamaals, de CD-ROM en de brander zijn niet meer te zien in XP..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 19:45 ]

• UTM

UTM

ok Bokkepootje, als je in een keer dingen gaat verwissel na win install zijn de instellingen anders. Je zal dus wel eerst de cdrom en toen de rw erin hebben gestoken. Nu ziet hij deze als prim en sec. De instellingen zijn na de cdrom wijzigingen verandert. Dit dwingt je dus om een cdrom of rw tot prim en een tot sec te maken. (dmv van jumpers) wanneer je dat niet doet zal hij allebei prim maken en dus geen van beide laten zien in win }:O

Verwijderd

zit die ide kabel dan wel goeed in het mobo druk er gewoon ff op en check of ie aan de achterkant er goed in zit bij de cdrom en brander

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt. Ik heb de jumper van Cable select naar master gezet. Of te wel de sutuatie is weer de oude. Maar nu zit ik nog met een vraag, Als ik die andere CD_Rom erin stop en ook op master zet (stond de eerst op slave) zou die werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 20:14 ]

Verwijderd

nee dat werkt dan niet je moet eentje slave eentje master hebben ALLEBEI MASTER WERKT NIET

Verwijderd

bmwpower relax..
bokkepootje, dit had je ook makkelijk kunnen opzoeken maargoed, op een ide kanaal (dit is 1 aansluiting op je mb) heb je altijd een master, en als je er 2 apparaten opzet ook een slave. 2 masters gaat niet, 2 slaves ook niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 19:31:
ja alles is goed aangesloten (De CD-ROM gaat open en dicht ;) ), BTW het maakt toch niet uit om even een CD-ROm te verwisselen en daarna weer de oude erin? ik bedoel, windows detect die CD-ROM toch?

BTW, bij (My Computer) is ook helemaal nix te zien.

Maar wat heel vreemd is dar de brander ook niet meer te zien is. Terwijl ik niet aan de brander heb gekloot.
Dat de CD open en dicht gaat heeft niks te maken met of de masten/slave jumper goed staat. Kijk bij het booten maar even of ie beide CD-roms correct detect met hun naam, dat geeft ieder moederboord aan. Als dat goed gaat, dan moet ie in Windows ook goed werken, installeer anders je chipset-drivers opnieuw.
Pagina: 1