Toon posts:

Ernstig schoonmaken van moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!!!

Ik heb een keyboard (synthesizer), met daarin een moederbord gelijk aan die van een gewone computer. Nu het probleem. Tijdens een optreden zijn er twee glazen bier over mijn keyboard heen gegaan |:( , met het resultaat dat enkele contacten niet meer goed zijn. Daarnaast is het moederbord natuurlijk erg smerig. >:)

Hoe kan ik dit schoonmaken? Volgens de ene moet ik alcohol gebruiken, of terpetine. De andere heeft het over warm water, eventueel met schoonmaakmiddel. Tweakers, ik heb toch echt even hulp nodig!!! Heeft er iemand ervaring met het schoonmaken van je moederbord van bier etc :) ?

Bij voorbaat mijn grote dank!!!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

alcohol lijkt me niet zo'n strak plan, want dan kan de coating die over de printbanen loopt wel eens loslaten

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Ik gebruik zelf gedestileerd water om de boel schoon te maken. Dat verminderd de kans op contact/oxidatie (is te koop bij benzine station). Verder geen sopje of zo.

Niet versneld op laten drogen op verwarming of zo maar langzaam het water later verdampen als je het geheel heb schoon gemaakt.

Het plastic toetsen etc. kan je in een kussensloop in de wasmachine stoppen (wel lage temp.) . Of met sopje schoonmaken, daar zijn moeders heel goed in ;)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Ik geloof dat hier al een aantal topics over zijn. Misschien vind je daar je antwoord.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[search=moederbord bier schoonmaken] Daar staat het vast wel tussen; dit komt redelijk vaak voorbij....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Was trouwens mijn FiPo :)

Ik ga even verder grasduinen!

SigmundF

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 19:25:
Bedankt voor de snelle reacties. Was trouwens mijn FiPo :)

Ik ga even verder grasduinen!

SigmundF
Laat ik je dan toch hier even op wijzen:

Voordat je een topic opent

Begroeting onder posts & replies

Daar heb je in het vervolg wat aan. Veel plezier op GoT :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Alcohol gaat prima, de coatingslaag van je printplaat laat dan zeker niet los en een groot voordeel is dat het vervluchtigd !

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 20:01:
Alcohol gaat prima, de coatingslaag van je printplaat laat dan zeker niet los en een groot voordeel is dat het vervluchtigd !
vervliegt is het woord dat je zoekt?

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

RocketKoen schreef op 11 June 2003 @ 20:03:
[...]

vervliegt is het woord dat je zoekt?
Nou het vliegt niet hoor. Het is een juist ABN-woord !

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 19:13:
Hallo mensen!!!

Ik heb een keyboard (synthesizer), met daarin een moederbord gelijk aan die van een gewone computer. Nu het probleem. Tijdens een optreden zijn er twee glazen bier over mijn keyboard heen gegaan |:( , met het resultaat dat enkele contacten niet meer goed zijn. Daarnaast is het moederbord natuurlijk erg smerig. >:)

Hoe kan ik dit schoonmaken? Volgens de ene moet ik alcohol gebruiken, of terpetine. De andere heeft het over warm water, eventueel met schoonmaakmiddel. Tweakers, ik heb toch echt even hulp nodig!!! Heeft er iemand ervaring met het schoonmaken van je moederbord van bier etc :) ?

Bij voorbaat mijn grote dank!!!
Is er dan niks dood ??? :? meestal als een apparaat aanstaat en er gaat vloeistof overheen dan zijn ze mol ... toch ????

Verwijderd

Topicstarter
@Spider.007: ik zal het nooit weer doen ;) dank voor je feedback!

@NuKeFaCe:
Inderdaad, ik heb waarschijnlijk een engeltje bij me. Het is gebeurd afgelopen weekend tijdens een optreden in een feesttent; echt prima sfeertje, maar toen we de eerste noten inzetten van Oerend Hard was er toch 1 gast die heel snel drie biertjes onze kant op keilde. Gelukkig dat de rest het er niet zo mee eens was. Twee van de biertjes zijn op mijn keyboard terecht gekomen, die ik onmiddelijk heb uitgezet, en gedroogd. Het meeste is dus niet er in gekomen, maar er op blijven liggen. De harde schijf was in eerste instantie kaduuk, maar gister deed deze het ook weer. Nu zijn er nog enkele toetsen (wel de meest gebruikte ;) zul je altijd zien :D) die dienst weigeren. Die zal ik moeten schoonmaken, en verder het moederbord gewoon even behandelen.

Maar ik ga ervanuit dat het keyboard afgeschreven is. Als het bier nu niet kwaad aangericht heeft, zal het schoonmaken zeker leiden tot corrosie; en dan doet ie het over een halfjaartje niet meer. Toch zal ik het moeten schoonmaken, anders heb ik helemaal niets...
Het optreden is trouwens gewoon doorgegaan en en na 5 minuten zonder toetsies te hebben gespeeld heb ik het er maar op gegokt. Nat was ie toch al, en of het dan niet meer zou doen of over een paar uur maakt dan ook niet meer uit.... Lekker de boel alsnog op zijn kop gezet!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 22:26
zo heb ik mijn telefoon in de wasmachine gehad :X maar na lang drogen werkt alles weer behalve de ledjes. kan ik hier ook iets aan doen ?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Overbodig, maar ik ben toch nieuwsgierig; 1 glas bier oke, maar hoe krijg je het voor elkaar om er een 2e overheen te gooien :D :o ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Je zou isopropanol kunnen namen (te krijgen bij apotheker), dat tast niks aan en ontvet perfect. Ik gebruik het ook voor m'n pc stuff

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Dual-zip, als je in een band zit, en je begint met nummers van Normaal, dan gaat er altijd wel een idioot met bier gooien. Het is dus niet zozeer dat ik met bier geknoeid heb, maar dat er dus twee gegooid werden....
Pagina: 1