Toon posts:

Orignele Band of Brothers DVD backuppen-->probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn originele (en geniale) dvd box van Brand of Brothers te backuppen.
Nu staan er op elke dvd 2 afleveringen en natuurlijk het menu e.d.

Ik gebruik
-DVD Decrypter om files te rippen naar de harddisk (aangezien de dvd meer dan 5gb is)

daarna
- DVD 2 one 1.1.2 om deze files te 'verkleinen' zodat hij op een normale dvd kan
-IMG Tool 1.00.4 om de image (die dan gemaakt wordt) direct te branden

Op zich gaat dit allemaal lekker...alleen daarna, als ik hem probeer in de dvd, schiet hij direct naar de 2e aflevering op de dvd....als ik terugga naar het dvd-menu, dan zie ik aflevering 1 wel, maar zodra ik die selecteer, schiet hij weer naar aflevering 2. Ik heb van alles geprobeerd; hoofdstukken doorspoelen en noem maar op, maar ik krijg aflevering 1 niet te pakken
Met gewone dvd's lukt dit echt helemaal zonder problemen...een dvd van 7gb kan ik zo met gemak op een 4.7gb schijf backuppen....

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? ik heb nu ook met IMG Tool het 'reallocate Video_ts structure' uitgezet, dus misschien dat dat nog werkt, alleen heb ik er weinig hoop op. Blijkbaar gooit hij gewoon de filmpjes door elkaar ofzo.

Ik hoop dat jullie een goed plan hebben!
groeten, Wilco

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
dvd's backuppen is illegaal. Er zit een beveiliging op en het is strafbaar deze beveiliging te omzeilen. :)

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
lijkt me toch wel onzin dat het illigaal is bedoel je mag toch volgens de wet alles backuppen wat is hier dan het verschil!

edit/
ja moest toch ff aan de oorde gesteld worden anders mogen wij op tweakers.net nie helpen :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Hellie112 op 11-06-2003 19:19 ]

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:43
Scarp schreef op 11 juni 2003 @ 19:08:
dvd's backuppen is illegaal. Er zit een beveiliging op en het is strafbaar deze beveiliging te omzeilen. :)
Het is via de wet geregeld dat je een backup mag maken van media die je bezit voor eigen gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Mior op 11-06-2003 19:11 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

maar dan nog, daar vroeg de topicstarter niet om :P

Dus reply verder ontopic en als je het toch niet vertrouwt maak dan een topicreport aan zodat de AV-modjes kunnen beslissen ;) (in het topic zelf heeft het iig erg weinig zin ;))

met andere woorden: ontopic svp, discussie of het al dan niet legaal is, is hier niet de goeie plaats voor :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ontopic: misschien gewoon met nero op je dvd branden of probeer met dvdshrink je dvd te re-encoden of eventueel re-authoren.

offtopic:
nee, nee, nee ... je mag 'm wel backuppen, maar je mag NIET een beveiliging omzeilen of kraken.

[ Voor 104% gewijzigd door Scarp op 11-06-2003 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel simpel;

Ik studeer MER (de R staat voor rechten) en heb een tijd terug nog geleerd dat je zonder problemen een film mag backuppen als het voor jezelf is (dus voor reserve), aangezien je het dan niet verspreidt (zoals vermeld staat in de 'warning' voorafgaand aan de film)..

Zowiezo is dat dus geen probleem. Daarom ben ik al mijn dvd's aan het backuppen....Band of Br. moet zowiezo bewaard worden en ik wil de originele set liever niet meer aanraken.

Nu zit ik dus alleen nog met het probleem......gewone dvd's met beveiliging backuppen is geen probleem, alleen met deze wel doordat het hier gaat om episodes (2 stuks) op 1 dvd...

Iemand nog een idee?
Misschien een programma waardoor het wel lukt ofzo?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Welke bestanden 'pak' je met DVD decrypter? Dat programma heeft de neiging om automatisch voor je te kiezen tussen de "hoofdfilms" (op een DVD kunnen meerdere 'tracks' staan) zodat je alleen de echte hoofdfilm op je HDD zet en niet het menu en de extra's. Heb je opgelet dat je de hele dvd ript en niet alleen een track?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
jeppa...ik selecteer alle files (omdat hij inderdaad standaard alleen de main movies enzo pakt)...dan met dvd2one eroverheen en met imgtool branden.
Zo doe ik het ook altijd met mijn gewone dvd's...dat werkt altijd prima

Het vreemde is overigens dat hij wel het menu en de eerste aflevering pakt als ik hem met powerdvd afspeel op de pc...

Idee?

ps. bedankt tot zover

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik heb voor die DVD-set gebruik gemaakt van Pinnacle's Instant Copy. Het duurt mischien wat langer, maar de (vrij complexe) menu's blijven bewaard.
Vergeet niet om de image te mounten met Deamontools, want als je InstantCopy laat werken vanuit een VIDEO_TS dir op de hdd krijg je problemen, dat de DVD wel af te spelen is in stand-alone-spelers maar niet in gewone DVD-romspelers op de computer (wel in de DVD-brander)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
kijk hier kom ik verder mee...dank je!

Enig klein probleempje is dat Pinaccle versie 7 bij het inlezen aangeeft dat er beveiligingen opzitten waardoor hij ze niet wil backuppen. Gaf hij dat bij jou niet aan? Enig idee evt hoe ik dat kan oplossen?

Dat het langer duurt maakt me niet uit joh...als ik maar lekker kan backuppen ;-)

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd, dvd-shrink? En voor het branden NERO (UDF mode)?

http://www.dvdshrink.org/what.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 19:33 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 19:25:
kijk hier kom ik verder mee...dank je!

Enig klein probleempje is dat Pinaccle versie 7 bij het inlezen aangeeft dat er beveiligingen opzitten waardoor hij ze niet wil backuppen. Gaf hij dat bij jou niet aan? Enig idee evt hoe ik dat kan oplossen?

Dat het langer duurt maakt me niet uit joh...als ik maar lekker kan backuppen ;-)
Pinnacle Instant-copy wil niet beveiligde DVDs backuppen, daarom moet je ook eerst met DVD-decrypter de disc decrypten en als een file van +/- 7 GB opslaan en deze file mounten met Deamontools.

Ikzelf had geen probleem met die encryptie, daar mijn DVD-box van BoB regio-code 0 was (geen regiocode dus)

Let erop dat je op een FAT32-partitie geen files > 4 GB kunt maken, daarvoor heb je NTFS nodig

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
ik heb hem ook gebackupped. Ook met DVD Schrink. Viel me 500% mee dat het werkte.

Verwijderd

Topicstarter
mmm...dat dvd shrink is wel enorm wazig. Het ziet er supersimpel uit, alleen geeft hij bij het backuppen van dvd 1 aan dat het groter wordt dan het doel, (1024mb ofzoiets groter dan mijn doel-dvd). Dat is dus wel heel apart...

Ik kan dus wel backuppen maar hij geeft aan dat het risico is dat hij niet kan branden...geeft hij die foutmelding bij jullie ook aan?

Oftewel..gewoon doorgaan offe...iets anders?

tnx!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
je moet re-authoren doen

zo kun je precies aanklikken dat je de goede grootte krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens,

Krig ik geen probleem als ik level 3 compress doe bij dvd shrink? Dat is de enige manier waardoor hij op de dvd past.....
Ik neem aan dat dat compress hetzelfde principe is als dvd2one, maar ik wil het toch graag voor de zekerheid horen ;-)

TNX

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 21:17 ]

Pagina: 1