[Rabo] Telebankieren Extra achter netwerk met ADSL

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
hallo hierbij even ee schets van de situatie:

Server Win2000 Adv. server > Routing & Remote acces
Client Win98 > Draadloos netwerk > ip : 192.168.1.23

Nu probeer ik op de client de nieuwste versie van rabobank telbankieren te instaleren. Alleen wil dit niet werken als ik kies voor Geen externe toegang.

Ik heb thuis op de server een ADSL modem aangesloten en zou dus graag via die connectie Telebankieren. Wat moet ik op de server instellen (en aanmaken) om dit werkende te krijgen ?

Ik heb de technische documentatie ook ingekeken maar werd er niet veel wijzer uit.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik heb pas nog eens met de helpdesk gebeld en ze konden mij vertelen dat je nog niet via ADSL verbinding kon maken maar alleen met een inbelverbinding. Waarom? Ik zou het echt niet weten. Ze hadden het er wel over dat die nieuwe manier van een verbinding maken alleen maar was omdat KPN het x25? protocol heeft afgeschaft per juli/december dit jaar?

• Klaasje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03-2025

Klaasje

Astra 1.7 DTI 105PK 260NM

Rabo 4.0 maakt gebruik van het TCP/IP protocol...Deze maakt gebruik van een IP range ergens in de 145xxx... Je server blokt deze waarschijnlijk. Ik kan je die range later op de avond wel vertellen...Oh ja en je zult wel moeten inbellen wat want met je ADSL verbinding gaat dat echter niet..

[ Voor 20% gewijzigd door Klaasje op 11-06-2003 19:54 ]

Mycom Fulltower || 431 Watt Enermax || Asus A7M266 || AMD Athlon XP 2100+ || Arctic Super Silent Pro TC || 768MB DDR PC2100 || Pine GF 2 TI || Maxtor 80 & 120 || DVD 16/48 || Plextor 24/10/40A || SBLive 5.1 || DTT2200 || Logitech Cordless || IIyama 19

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Rabo telebankiere extra/plus/weet de naam niet precies kan via het netwerk... Hij probeert dan uiteindelijk verbinding te maken met 145.72.200.10 (uit mijn hoofd)... Deze is echter niet via het internet te benaderen... Dat laatste stukje moet nog via een echte originele ISDN/analoge telefoonlijn... Dat betekent dus "routertje plaatsen welke uitbelt en NAT doet"...

Ik heb eventueel nog een complete cisco config liggen.......

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• djluc
.Oh ja en je zult wel moeten inbellen wat want met je ADSL verbinding gaat dat echter niet..
Misschien iemand die begrijpt waarom? Gewoon puur omdat je rechtstreeks op de server in moet bellen?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:17
djluc schreef op 11 June 2003 @ 21:16:
[...]

Misschien iemand die begrijpt waarom? Gewoon puur omdat je rechtstreeks op de server in moet bellen?
Dat is vanwege de veiligheid.
Zou die server via het normale internet te benaderen wezen dan is dat zeer gevoelig voor hackers omdat die wel bij de bank gegevens van andere mensen willen komen.
En 1 connectie killen is voor de server heel wat gemakkelijker dan ff de i.net connectie er uit halen met als gevolg dat iedereen die op dat moment bezig is alles overnieuw mag gaan doen.

Taal fouten inbegrepen ;)

• djluc
met als gevolg dat iedereen die op dat moment bezig is alles overnieuw mag gaan doen.
Dat is alleen maar bij de replicatie van de gegevens en je kunt ook cliëntside een soort check inbouwen voor je de gegevens van de cliënt verwijderd.

• rewind.
die ip range zag ik idd in de specs staan. Omdat het niet via adsl kan wou ik maar weer gewoon met het 14.4 fax data modempje doen die in de client zit (gebruikte we hiervoor ook daarvoor) maar nu bij die test blijft hij steeds maar opnieuw inbellen :? Als ik gewoon probeer in te bellen zegt hij dat de externe toegangsadapter niet of onjuist geinstaleerd. Nu zei de helpdesk dat het aan de oude drivers kon liggen alleen kan ik nergens die drivers vinden. Zou het probleem verholpen worden met een nieuw 56k modempje ?

• djluc
Ja, ik zou niet hier al te lang bij stilstaan maar gewoon ff een nieuwe modem proberen. Je tijd is hier waarschijnlijk veel te duur voor. Misschien meteen ISDN modem nemen?

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat denk je van overstappen op Rabo Telebankieren 5.0? Werk ik al jaren mee en zoekt gewoon verbinding met de Rabo via internet. Draai het onder Windows XP via een FreeSCO router aan een kabel aansluiting en heb het vroeger via een inbel verbinding gebruikt.
Je kunt het hier vinden.

Verwijderd

Als je wilt bankieren via het internet, waarom neem je dan niet gewoon rabobank's internetbankieren?

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 00:49:
Als je wilt bankieren via het internet, waarom neem je dan niet gewoon rabobank's internetbankieren?
Omdat je via Telebankieren aan uitgaven categoriën kunt hangen en je 'afschriften' off-line kunt bekijken. Bovendien weet ik niet hoe lang 'afschriften' online beschikbaar blijven.
Die categoriën zijn practisch om in de gaten te houden hoeveel je aan iets uitgeeft, Telebankieren biedt daar een filter voor.

• rewind.
Je hebt idd bij telebankieren iets meer functies en het is voor me moeder en die is nogal standvast wat betreft software bv. WP i.p.v. word etc.

Maar ik zou ff een nieuw modempje halen morgen.

[ Voor 16% gewijzigd door rewind. op 12-06-2003 01:16 ]

Pagina: 1