[Mandrake 9.1] Mplayer subtitles probleempje

Pagina: 1
Acties:

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik probeer in mplayer dus m'n subtitles in het zwarte gedeelte van het scherm te krijgen, maar krijg dit niet voor elkaar. Ze worden gewoon over de film geprojecteerd. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit wel mogelijk is :? Weet iemand of dit echt mogelijk is, en zo ja hoe dan? De avi en de subtitle file (.srt) hebben dezelfde naam, en in mplayer heb ik de positie van de subtitles zo ver mogelijk naar beneden gezet.

p.s. in aviplayer gaat het wel goed.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke video output gebruik je? Ik dacht dat het alleen mogelijk was met de sdl output.

En inderdaad is het in ieder geval mogelijk met de sdl output (uit de mplayer documentatie):
2.3.1.2.3 SDL

[bla bla geknipt]

SDL video output supports displaying subtitles under the movie, on the (if present) black bar.

[ Voor 59% gewijzigd door _Squatt_ op 11-06-2003 21:57 . Reden: quote toegevoegd. ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Thnx! Als ik hem met sdl opstart: mplayer -vo -fs sdl filmpje dan krijg ik hem keurig fullscreen en met subs in het zwarte deel. _/-\o_
Is alleen een beetje jammer dat het niet vanuit de gui kan. Zowiezo kan ik sdl helemaal niet kiezen in de video driver sectie (wel bij de audio :?), en als ik hem vanuit de shell opstart met gmplayer -vo -fs filmpje dan werkt de muis niet goed meer, en kan mplayer niet meer goed afgesloten worden. Moet het proces weer gekilled worden.
Maar dat staat ook in de docs zag ik net. Misschien iets voor een volgende release ;)