Toon posts:

Account verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee waar ik dit plaatsen moet.
Maar mijn account mag weg, sterker nog ik wil graag dat hij verdwijnt.
Dus gaat uw gang, ik kan zelf geen knop vinden waarmee ik dat kan/moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 17:43:
Geen idee waar ik dit plaatsen moet.
Maar mijn account mag weg, sterker nog ik wil graag dat hij verdwijnt.
Dus gaat uw gang, ik kan zelf geen knop vinden waarmee ik dat kan/moet doen.
change email adres naar nietbestaande@emailadres.tld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Dat komt omdat dat niet gaat. Dit omdat als je account verwijdert zou worden, discussie nergens meer op zouden slaan omdat mensen gereageerd hebben op een account dat er niet meer is :)

Wat je wel kan doen is je profile leeghalen en je emailadres veranderen naar een niet bestaand adres. Vervolgens mail je jezelf een nieuw wachtwoord toe en het probleem is opgelost :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun hij geen nickchange op T.net aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De grap is dat de poster geen rechten kan hebben op zijn eigen posting. Na "send" is de reply eigendom van Tnet.... de aanvraag voor verwijderen kan dus nog makkelijk geweigerd worden ook.

's ook logisch als je erover nadenkt; als ikke "Heil Saddam" post, dan is Tnet de sjaak zodra het blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Volgens mij klopt dat niet helemaal:
Bij het posten van een bericht wordt het intellectueel eigendom niet overgedragen aan Tweakers.net/GoT behoudens het geval waar de gebruiker dat recht uitdrukkelijk overdraagt. Het hierboven bepaalde omtrent het wijzigen en/of verwijderen van berichten voor moderatiedoeleinden geldt onverminderd het bepaalde met betrekking tot intellectueel eigendom.
Volgens mij blijft de post dus technisch gewoon eigendom van de poster :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Renegade schreef op 12 June 2003 @ 12:05:
Volgens mij klopt dat niet helemaal:

[...]

Volgens mij blijft de post dus technisch gewoon eigendom van de poster :?
Dat lijkt mij een correctere lezing inderdaad * Rennie ;) . Dit alles doet er niets aan af, dat wanneer jij je profile leeghaalt, niemand die posts nog zal kunnen verbinden aan een persoon.

Volgens mij is het overigens ook database-technisch niet mogelijk om users te deleten, omdat het met opvolgende poster-ID's werkt? Correct me if I'm wrong, maar volgens mij werkt dat in phpBB iig wel zo. Gaten in de database zijn dus niet gewenst.

Kortom, gewoon je profile onherkenbaar maken zou de oplossing zijn. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan krijg je hetzelfde als je naar oude topics zoekt.

BC3 Victim reageert op BC3 Victim, staat een beetje raar, maar is niet onoverkomelijk :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De inhoud van de post, ofwel de intelligente opmerking zal Tnet niet kunnen gebruiken, want die intelligente opmerking blijft eigendom van de persoon, de post is echter van Tnet.

Zie het als een wetenschappelijke publicatie: de schrijver is uiteraard degene die het recht behoudt op de ideeen van de publicatie, het papier zelf blijft eigendom van de uitgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ecteinascidin schreef op 12 juni 2003 @ 13:32:
De inhoud van de post, ofwel de intelligente opmerking zal Tnet niet kunnen gebruiken, want die intelligente opmerking blijft eigendom van de persoon, de post is echter van Tnet.

Zie het als een wetenschappelijke publicatie: de schrijver is uiteraard degene die het recht behoudt op de ideeen van de publicatie, het papier zelf blijft eigendom van de uitgever.
Correct, over. Als je het zo bedoelde dan heb je gelijk. Je behoudt zelf je rechten om te bepalen óf en waar het gepubliceerd wordt. In geval van Tweakers.net geef jij zelf toestemming om jouw creatie op T.net te publiceren op het moment dat je de "Bericht Versturen" knop aanklikt.

Zo gaat dat inderdaad ook bij een uitgever. Een schrijver heeft de rechten op zijn stuk tekst en heeft ook de rechten om daar de eventuele vruchten van te plukken, behoudens afwijkende overeenkomsten met de uitgever bijvoorbeeld. Op het moment echter dat hij de uitgever opdracht geeft om boeken te laten drukken en deze te verspreiden, kan hij natuurlijk niet na een half jaar als hij spijt heeft van z'n beslissing, gaan vorderen dat alle boeken weer aan de uitgever geretourneerd worden.

Zo mag je als poster op T.net verwachten dat men credits opneemt wanneer men direct info uit jouw post overneemt ergens. (Hoewel veel posters natuurlijk zelf ook niet direct verwijzen naar hun eigen bronnen :X )
Je kunt echter niet verwachten dat wanneer je later spijt krijgt van alle publicaties die je hebt gedaan, dat T.net dan al deze posts delete. Dan had je je moeten bedenken voor je de boel naar T.net verstuurde. :)

edit:
Praten we trouwens over een FP of een GoT account? In het eerste geval hoort deze discussie namelijk meer thuis in TFF, in het tweede geval meer in SM volgens mij... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Superdeboer op 12-06-2003 13:44 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch offtopic zitten:
Waarom wil jij van je account af? ben je ons beu ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super-de-boer schreef op 12 June 2003 @ 12:35:

Volgens mij is het overigens ook database-technisch niet mogelijk om users te deleten, omdat het met opvolgende poster-ID's werkt? Correct me if I'm wrong, maar volgens mij werkt dat in phpBB iig wel zo. Gaten in de database zijn dus niet gewenst.
Wat een onzin. Niet gewenst. Waarom dan niet? Een gaatje in zo'n database ontstaat ook wanneer iemand op een ander forum iets verwijderd, een post bijv. En wat een ramp zou dat zijn! Not. Het maakt afaik. helemaal niks uit zo'n userid minder, hoogstens voor de manier waarop die T.net frontpage subject zegt van 'X gebruikers' - hoe doet-ie diet; telt-ie ze, neemt-ie het laatste userid, etcetera en is dat aan te passen. Big deal. Mogelijke oplossing: dan geef je een nieuwe gebruiker zo'n laag userid. Het argument 'dat die persoon dan leeter is met z'n lage id' is klinklare onzin omdat dat slaat op een (imo triest) waardeoordeel welke lang niet iedereen deelt. De feitelijke informatie die dat ongeveer indiceert van hoe lang een persoon lid is gaat dan wel verloren omdat dat niet meer foolproof is; maar da's ook zoooo belangrijk!

Maargoed daar tegenover staat: waarom wil je (of: zou je willen) jezelf van de FP verwijderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
dystopia, als je grote databases in MySQL moet laten werken met gaten in auto-increment tabellen heb je kans dat het nog wel eens mis gaat. En om dara nu speciale oplossinge voor te gaan verzinnen terwijl je er gewoon Banned o.i.d. achter kunt zetten...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex de Groot schreef op 12 June 2003 @ 23:16:
dystopia, als je grote databases in MySQL moet laten werken met gaten in auto-increment tabellen heb je kans dat het nog wel eens mis gaat.
Zo, dan lopen er heel wat fora in de soep waar posts/usernames verwijderd worden.

Een andere oplossing is een mogelijkheid waarbij de username op onzichtbaar/niet opvraagbaar kan worden ingestelt, door de user zelf of door een admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Daarbij, het is toch leuk voor latere referentie dat je posts bewaard blijven?

Wat moet er anders worden van oude topics waar belangrijke antwoorden op vragen staan?

Wat ik dus eigenlijk bedoel: als je je posts niet voor jezelf wilt bewaren, doe het dan voor anderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Randal Peelen op 12-06-2003 23:56 ]

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 23:35:
Zo, dan lopen er heel wat fora in de soep waar posts/usernames verwijderd worden.

Een andere oplossing is een mogelijkheid waarbij de username op onzichtbaar/niet opvraagbaar kan worden ingestelt, door de user zelf of door een admin.
Dat is ook niet de hoofdzakelijke reden. Zoals ook in de search te vinden valt;
Op het moment dat wij een account verwijderen vallen er onherroepelijk gaten in een gesprek (gesteld dat de posts ook moeten worden verwijderd die bij dat account horen). Stel je voor dat femme of een van de (voormalige) mods zou willen dat zijn account en posts verwijderd worden. Alle sluitmessages enzo zouden wegzijn, alle antwoorden zouden wegzijn, en alle reakties in een discussie van die persoon zouden wegzijn. Discussies zouden spontaan nergens meer op slaan, en de reden waarom een slotje is gezet is ook ineens pleiten. En vraag je op dat moment maar eens af wat je in vredesnaam zou moeten doen met een (gedeeltelijke) quote.

Kun je je de problemen voorstellen die dat oplevert? :)

Nu kun je zoals iemand al eens zei wel de posts gaan omzetten naar bijvoorbeeld een account zoals BC3-victim, maar wat gebeurt er als je tegen de DB-limiet van het aantal posts dat een user mag hebben aanloopt?

Tuurlijk zijn er wel wat zaken te verzinnen, maar deze wijze is voor de beheerders van het board gewoonweg een stuk makkelijker :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh ik had het niet expliciet over de posts ook verwijderen, hoewel dat misschien wel logisch is.

Oplossing voor gebruikers: goed nadenken met wat je zegt en in je achterhoofd houden dat dat er maanden later nog staat; of kan diegene het dan nog aanpassen alvorens een ander passwd te nemen? If so, dan zie ik helemaal geen probleem waarom diegene niet z'n account incusief posts zou mogen verwijderen immers kan hij dat zelf ook op een manier waarop al zijn/haar posts pleite zijn (weggeedit).

Misschien een FAQ entry waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Ik zie niet in waarom je een post geschiedenis op zou gaan bouwen om vervolgens al je posts weg te editen. Zeker als je al een poosje bezig bent is dit nogal een groot karwei en daarbij zie ik niet in wat je er mee wint, ik zie alleen wat je ermee verliest en wat anderen er mogelijk mee verliezen. GoT is in de eerste plaats niet een plaats om lol te stoken maar antwoord te krijgen op je vragen cq. wijzer worden. Ik denk ook niet dat mensen juist om die reden hun posts wel weg willen gooien, een voor allen en allen voor een: als jij hier op GoT wijzer bent geworden door van anderen te leren, waarom gun je het de rest dan niet van jou te leren?

Nu begrijp ik wel dat eigenlijk niemand er hier wel zo over denkt, maar alleen al de suggestie dat het mogelijk is je eigen posts weg te editen lijkt mij verwerpelijk. Ik denk niet dat mensen die ooit zinnig gepost hebben dit zullen doen.

http://twitter.com/randalpeelen

Pagina: 1