Toon posts:

Werkt DDR400 ook in Mobo met alleen DDR266?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van om dit jaar nog een Asus Nforce2 moboke te kopen, maar ik zal daarmee wachten tot de nieuwe southbridge uitkomt met raid 0, 1, 0+1 enz...
Nu werk ik dus met een Asrock moboke met een Amd 1800+ erop en met 2 latten van sdram van 256mb (pc133), geheugen is dus waarschijnlijk de systeemrem, dus nu dacht ik van dat twin geheugen van corsair te kopen (2*512 ddr400), maar ik zit er mee in of dat dan gewoon als ddr266 (maximum van mobo) zal werken of helemaal niet.
Ook ben ik op zoek naar een Amd Athlon XP2600+ (fsb 266) en ik verkoop mijn Abit Siluro Geforce4 Ti4200 128Mb OTES (prima overklokkaart naar het schijnt) omdat hij te veel lawaai maakt (over die cpu en die gpu moet je me hier maar mailen: kerf_kikr@msn.com, ik zal dan nu en dan het hoogste bod hier zetten).

Verwijderd

Alles wat je wilt weten staat in de faq. Leesse :P

Technische PMG FAQ

En voor het verkopen van spullen hebben we vraag & aanbod :/

http://www.tweakers.net/aanbod

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sry me noob.
Edit: dien technische faq gaat pokketraag, al 2 minuten aant laden.
En neen tligt nie aan men verbinding :p, want heb adsl en al de rest gaat wel rap.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 17:38 ]

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
normaal hoord DDR 400 gewoon terug te vallen naar 266 op je bordje
DDR 333 werk ook altijd perfect op 266 mobo's

Verwijderd

Topicstarter
Thx dude.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
die mem zal gewoon werken, maar waarom nu kopen? over het algemeen word mem steeds goedkoper.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 17:36:
Sry me noob.
Edit: dien technische faq gaat pokketraag, al 2 minuten aant laden.
En neen tligt nie aan men verbinding :p, want heb adsl en al de rest gaat wel rap.
ligt denk ik wel aan je verbinding, laad hier in slecht 1 a 2 sec op. Btw de faq doorlezen kan geen kwaad zeker niet als je nieuwe spullen aan gaat schaffen B)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp Countess koop ik nu beter 2x 256Mb ddr266 van corsair vor 40a50/st, mja mss heb je wel gelijk want tegen de tijd dat ik die Asus dan koop zal er wel al ddr466 ofzo uit zijn zodat ik lekker hard kan overklokken (a).
Btw, de overstap van 512pc133 naar 512ddr266 zal toch wel groot verschil maken hé? En moet ik dan weer men xp herinstalleren?

Verwijderd

Topicstarter
Zeg, werkt da bij een CPU hetzelfde? Dus stel dak ik een 3200+ koop zal die dan ook gewoon op fsb266 werken of ben ik hier volledig verkeerd? Of hangt het ook nog van andere zaken af?
Edit: xeno dit heb ik niet gevonden in die faq :).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 17:50 ]

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Nee, dat is weer wat anders... het kan wel, maar dan kom je dus bv barton 333fsb op een compleet lagere clocksnelheid uit, maar ik heb geen zin om dit helemaal uit te leggen want daar hebben we een hele mooie FAQ voor, dus ik zou zeggen, lees de faq maar een GOED door.. of kun je beter op deze site kijken, en dit is al goede raad bedoeld, niet als flame.

.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat werkt bij een cpu niet zo, althans, de XP 3200+ zal wel werken met een FSB van 133MHz (DDR266) maar zal dan een stuk trager lopen (1466MHz i.p.v. 2200MHz). Verder is dit ook best wel FAQ, review, V&A en search werk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.