[ADSL Modem] SMC 740x BRx serie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 00:42
ADSL modems waar ik hier weinig over lees, buiten een sporadische verwijzing, zijn de SMC ADSL Barricade modems. Nu sta ik zelf voor de keuze van een nieuw ADSL modem, en ik vind de SMC's toch ook wel op mijn persoonlijke lijstje van de favorieten terug, naast de traditionele middenmoters zoals de Speedtouch 510 en de Draytek Vigor 2600. Dus daarom open ik er een topic over. Wat vind de tweaker van deze apparaatjes?

In mijn overtuiging dat het geen slechte modems zijn wordt ik gesterkt door het feit dat Cistron deze modems tegenwoordig als standaardmodems verkoopt bij hun BBned ADSL abbo's. Aan de andere kant zijn er ook reviews en problemen in nieuwsgroepen terug te vinden (waaronder cistron's eigen nieuwsgroepen, cistron.broadband, cistron.vragen, ook benaderbaar via google groups) dat deze modems de neiging hebben niet al te stabiel te zijn. Dus dat ze na een tijdje crashen, of na een maandje er helemaal de brui aan te geven, of de snelheid langzaam afknijpen omdat de routermodem het aantal connecties niet aankan.

Zelf ben ik vooral geïnteresseerd in de 7404 BRA, de analoge variant met ingeboude router, vierpoorts switch en printserver. Na de handleidingen doorgelezen te hebben die op de smc homepagina staan denk ik dat de 3 versies met 4 poorts switch significant verschillen met de 1 poorts variant. Verder komen er nog enkele vragen bovenborrelen na die handleiding doorgelezen te hebben (was trouwens de handleiding van de 7404 BRB en WBRA, de ISDN en wireless versie, de BRA manual staat nog niet op de site)

Kritische vragen die ik nog heb:
• Is het modem inderdaad instabiel? Temperatuurgevoelig?
• Wat stelt de firewall voor? Stateful packet inspection (SPI) werkt dat zoals geadverteerd? De beschrijving en plaatjes in het manual geven maar een mager beeld van dit onderdeel van de modems. Portrange opgeven, wat overbodige aanvinkopties, that's it. Ik zie geen onderscheid tussen input, output, etc, om over geavanceerde functies als chains nog maar te zwijgen. Als de firewall goed werkt dan is ie in ieder geval maar matig configureerbaar, lijkt het.
• Zijn er inderdaad maar 20 NATP (virtual server, noemt SMC dat) entries? Kun je ook portranges opgeven? Is NATP nodig of werken de meeste applicaties/games zonder extra instellingen dankzij SPI?
• Hoe zit het met de nieuwste firmwares? Breiden die de mogelijkheden beschreven in de manual uit? Is er goede ondersteuning?
• Is het modem configureerbaar via telnet en is de (firewall)functionaliteit dan wel semi-professioneel te beheren zoals bij de speedtouch en vigor?
• Is er een verschil tussen de analoge versie en de ISDN versie, dit in verband met het manual?
• Is de printserver bruikbaar? Met Epson, HP en lexmark schijnt het te werken, ook met Canon printers? (bidirectionele printers werken sowieso niet)
• Werkt Upnp? Zit er überhaupt Upnp op?
• Er zit een URL blocker in. Impliceert dit dat de modems een ingebouwde http proxy hebben, met bijbehorende problemen en mogelijkheden? Of is het quick 'n dirty?
• Intrusion detection is dat bruikbaar of is het beperkt?
• Security logging lijkt me ook vrij beperkt. is dat zo?
• En natuurlijk: wat is de algemene indruk?

Mijn algemene indruk, uit wat er op het net is te vinden, is dat er redelijk wat knullige dingen in de modems zitten, zoals de firewall, de NAT functionaliteit, het intrusion detection systeem en logging faciliteiten (van die laatste twee lijkt het wel of ze alleen maar opzitten zodat de verkoper kan zeggen dat ze erop zitten), maar er zijn veel tegenstrijdige dingen te vinden op het net over de mogelijkheden van deze apparaatjes. Misschien verschillen in de firmware? Daarnaast zitten er ook een aantal aantrekkelijke kanten aan de modems, zoals stateful packet inspection, printserver, 8 DMZ machines, en een redelijke prijs.

Zijn er mensen (vooral met cistron abbo denk ik dan) die wat meer kunnen vertellen over deze SMC ADSL modems?

Homepage:
http://www.smc-europe.com/english/index.html
Onder kopje "ADSL Router"

Modellen:
SMC 7401BRA (1 poorts ethernet analoog)
SMC 7404BRA (4 poorts ethernet analoog, printserver)
SMC 7404BRB (4 poorts ethernet ISDN, printserver)
SMC 7404WBRA (4 poorts ethernet analoog, printserver, 11Mbit wifi accesspoint)

Specs:
• Compatible met KPN en BBned
• DHCP / DNS
• Optioneel: 4pt switch, wireless
• Optioneel: Print server (lpr compatible)
• SNMP
• SPI firewall
• Remote management
• Multiple ISP's
• MAC filtering op intern LAN
• URL blocking
• Intrusion detection
• 8 DMZ machines op het LAN
• 7404 series hebben resetknop, 7401 NIET
• Security logging
• 12 watt gemiddeld stroomverbruik

Onbevestigd (kan pagina niet meer terugvinden waarop het stond)
40 Mhz Processor

Prijsklasse:
ethernet 1pts: vanaf € 119
ethernet 4 pts: vanaf € 149
wireless: vanaf € 219
(allen mycom. routershop is wat duurder, maar heeft ze ook)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Voor de SMC 7404BRB heb je de allerlaatste firmware updates nodig (die van 9-6-03) wil je er stabiel in router mode over ISDN willen werken. Heb je ze niet dan valt je verbinding steeds weg. Dit duurde ruim 3 maanden voor dat het probleem opgelost werd, en dus € 300,- voor internet op 1 PC ipv 5 betaald! Nu het werkt lijkt het goed en snel.

• Echnon
Dat klinkt inderdaad niet als goede ondersteuning. Waar vind je trouwens die firmware update? Op de SMC site staat firmware 0.21, maar die is van 25-2.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Daar dus niet :) De updates voor als je met Cistron werkt moet je van FTP.cistron.nl afhalen. Als de ftp je niet toelaat, later proberen wat de server heeft een max van 2 users! :(

• Echnon
Ah bij cistron zelf. Als ik de nieuwsgroep nog eens goed doorlees dan blijkt ook dat de mannen van Cistron SMC flink zitten aan te porren ivm firmware. Wat een topprovider. (nouja misschien was een topprovider bij de copperjets gebleven ;) )

Helaas kan ik zelf geen ADSL via BBned krijgen, ik wilde dit modem voor KPN adsl gebruiken. Intussen heb ik de splitter binnen, dus morgen ga ik maar de 7404BRA halen en uitproberen. Dan kan ik wat meer vertellen.

Nog andere mensen met meningen/ervaringen over de SMC's?

• Echnon
Intussen heb ik de 7404BRA een aantal dagen draaien, en kan antwoord geven op een aantal van m'n eigen vragen.

• Stabiliteit: vooralsnog geen issue.
• Firewall: Configurabiliteit is pet. Niet te vergelijken met wat ik bij de vigor heb gezien, laat staan netfilter. Er is geen mogelijkheid om een accept regel te maken die je boven een deny regel zet, zodat je geen default deny policy kunt hebben waarin je gaatjes kunt prikken. Er is sowieso maar een target, namelijk blocking (kun je wel schedulen op tijd). Als je alles behalve een aantal poorten wilt blocken, dan is dat een hoop gepruts in de web-only interface.

Verder kan ik er niet veel over zeggen. Ik kan niet zeggen of er werkelijk een fullblown SPI firewall in zit. Als ik bij het SPI gedeelte, dat tegenintuitief onder "intrusion detection" staat, FTP niet meer toelaat, dan geeft FTP inderdaad een timeout.

Ook heb ik nmap vanuit het LAN naar de router gedraaid en kreeg oa:

TCP Sequence Prediction: Class=trivial time dependency
Difficulty=1 (Trivial joke)

Is dit een probleem voor een router die DNS forward aan mijn hele LAN?
• Jup er zijn echt maar 20 NAPT entries. Het SPI systeem met trigger ports is niet voldoende voor apps die ook voor server spelen zoals p2p apps.
• Intussen heb ik het modem al 2 keer geflashed sinds ik het heb, telkens met een paar nieuwe features. Niet slecht voor een halve week. Er wordt dus wel aan verder ontwikkeld.
• Geen telnetinterface
• Het manual van de BRA is vrijwel identiek aan dat van de BRB
• Mijn Canon werkt. Bidirectionele printers werken dus wel, alleen de bidirectionele functionaliteit doet het niet. Niet zo erg als dat alleen bestaat uit kijken of er nog inkt in de patronen zit, minder als je een multifunctionele printer/scanner hebt.
• Geen teken van Upnp
• Url blocker werkt op alleen op Urls |:(
• Intrusion detection spamt je helemaal verrot als je nmap draait, helaas zijn de mailtjes niet zo informatief. Logging via de webinterface is triviaal. Misschien zou er via SNMP meer uitkomen, daar ben ik nog mee aan het spelen.
• @superduper: Bij mij werkte de standaard 0.20 firmware vrijwel meteen in routed mode op KPN adsl. De BRA is wel wat nieuwer dan de BRB (toch?) dus misschien ligt het daaraan.
• Er is dynamic dns, maar alleen via een betaalde dienst van TZO.com. Arg...
• de enige manier om de tijd ingesteld te krijgen is via een NTP server. Heeft dit ding wel een interne klok? Verder zit ie er vaak een uur of 2 naast, maar soms ook niet.

Over de specs:
die 40 mhz proc zat in de eerste generatie barricade router. Hier zit een samsung 8947 ARM processor in. Vraag me niet welke kloksnelheid. Er zitten nog meer leuke chipjes in, maar ik weet nada van dit soort embedded hardware. Hoe weet ik wat erin zit? De 7404BRA heeft een screwless click-on design :*)

Zo een minireviewtje eruit geperst. ;) Zal ik maar een aanbeveling geven dan. Als je flink wat wilt klooien, koop een speedtouch of vigor. Als je een printserver nodig hebt en niet zo kijkt op een configuratieoptietje meer of minder gegoten in een blitse maar niet al te logische webinterface en je stoort je niet al te veel aan een iets te commerciele instelling van de routerfabrikant dan is dit wel een leuk dingetje. Vooral omdat de prijs van de 7404 tegenwoordig tussen een e-tech en een speedtouch inhangt, met 119 euro. Maarja misschien daalt de prijs wel zo snel omdat het een onverkoopbare flop is. Je zou het wel verwachten gezien het aantal reacties in dit topic ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Echnon op 18-06-2003 23:26 . Reden: ddns en time toegevoegd ]

Verwijderd

SMC 7404BRB (4 poorts ethernet ISDN, printserver) >>> die heb ik dus (overigens vandaag gekocht zonder dat ik dit topic had gelezen)

staat nieuwe firmware op en internetten werkt.

alleen hoe krijg je die printserver aan de praat?

ik heb alle duitse en engelse programma's al geprobeerd, zowel van de cd als van hun site, maar iedere keer hetzelfde probleem:
het programma meldt doodleuk dat het geinstalleerd is, maar de map is leeg. ook al die opties die je in de handleiding ziet zie ik nergens

ik heb ook geprobeerd handmatig een poort aan te maken, want dat moet bij de amerikaanse versie van dit ding (zwerft ergens een pdfje op internet rond).

specs:
hp deskjet 916c (aldi batch van de 960c)
cellie 1,7 @ asus p4b mobo
realtek family insteeknicje
windows xp pro
adsl lite van planet (mxstream)

edit: handmatig een netwerkpoort aanmaken is inmiddels gelukt. omdat de router geen bi-directionele printers ondersteunt heb ik dat uitgeschakeld, maar dat helpt ook niets. andere opties ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 22:03 ]

• Echnon
Die print monitor op de meegeleverde cd van SMC moet je er als eerste afdonderen.

Ten tweede werkte de printserver in de laatste firmware versie, 0.23t, 0.24t voor isdn, niet meer. Komende week wordt een nieuwe versie verwacht. t staat trouwens voor test, beta versie. Dus als je deze firmware hebt even downgraden of wachten.

Bij mij werkte de printer met firmware 0.22t en het installeren van de printer monitor die in dit draadje op de cistron.vragen mailinglijst wordt genoemd:
http://groups.google.nl/g...s.wanadoo.nl&prev=/groups%3%26group%3Dcistron.vragen

Deze link dus, de software voor de originele router op de US site:
http://www.smc.com/driver...rary/700xABR_PTR_1.10.exe

Maar handmatig de poort maken zoals jij doet zou ook moeten kunnen hoewel ik dat niet geprobeerd heb.

Daarna heb ik de nieuwste driver van mijn printer die ik kon vinden geinstalleerd, bij de installatie voor de SMC printerpoort gekozen en het werkte. Zolang je printer aangeeft dat ie denkt aangesloten te zijn op een echte computer, en je een printerdriver op je computer hebt staan die via de smc poort gaat, zou het moeten werken.

Verwijderd

ok bedankt. maar ik ben er al achter waarom het mij niet lukt.

volgens hp werkt mijn printer simpelweg alleen bidirectioneel (geforceerd 2-richtingenverkeer uitschakelen kan wel, maar dan werkt het nog niet). dus die hang ik dus maar gewoon aan een pc als 'gewone' netwerkprinter. of ik zoek even ergens een printer die ook met 1-wegverkeer werkt.

zou er misschien ooit door een firmware-update komen die bi-directionele printers ondersteunt?

edit: ik heb ze maar ff een mailtje gestuurd. antwoord zal ik tzt ook nog wel posten.

Hello,

The SMC 7404 BRB router doesn't support bi-directional traffic at its printer port. I wondered if there will ever be a firmware update dat does support bi-directional printers. And if so, when this firmware will approximately be released.

Awaiting your reaction,

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 19:08 ]

• Echnon
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 23:17:
ok bedankt. maar ik ben er al achter waarom het mij niet lukt.

volgens hp werkt mijn printer simpelweg alleen bidirectioneel (geforceerd 2-richtingenverkeer uitschakelen kan wel, maar dan werkt het nog niet).
Tja inderdaad echte bidirectionele printers doen het niet.
zou er misschien ooit door een firmware-update komen die bi-directionele printers ondersteunt?
Dat weet ik niet, ik weet alleen dat de winbond w83877TF chip verantwoordelijk is voor I/O over de paralle port in dit modem. Googlen levert op dat deze chip bedoeld is voor gebruik op echte moederborden, als geintegreerd I/O chippie. Het kan ook I/O van floppies etc. regelen. Deze chip kan bidirectioneel verkeer aan:

"The W83877TF supports one PC-compatible printer port (SPP), Bi-directional printer port (BPP) and also Enhanced Parallel Port (EPP) and Extended Capabilities Port (ECP)."*

Dus wie weet, als er rekening mee gehouden is in de rest van het modem. Een router van SMC, de 7004ABR, heeft deze chip ook aan boord. Die router is er toch wel wat langer, maar kan geloof ik nog steeds niet bidirectioneel printen.

* http://www.winbond-usa.co...ducts/pdfs/PCIC/877tf.pdf

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Lees net dit draadje, en ben me ook aan het orienteren op de SMC modem.
Mij gaat het met name om de 7401BRA uitvoering icm een cistron abo. Het leek mij een goede keus, totdat ik hierop stuitte...
Hoe zijn de ervaringen tot dusver? Misschien heeft de topicstarter nog opmerkingen...

Een file op de A12 is nooit grappig...

Verwijderd

edit: ik heb de smc 7404 brb (isdn)

ik ben wel niet de topicstarter, maar mijn ervaringen:
-printserver is bagger. met verscheidene printers geprobeerd, maar wil niet. zowiezo geen ondersteuning voor bi-directionele printers
-firewall heb ik geen verstand van, maar volgens grc.com en sygate zit alles potdicht. alleen inkomend natuurlijk.
-verder werkt hij prima. stabiele verbinding, duidelijk menu. er zitten nogal wat opties op die ik niet snap, maar bij de mycom had ik een blaadje gekregen waarop voor verschillende adsl-aanbieders precies stond wat je moest doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 18:20 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de SMC 7401BRA. De configuratieschermen (en volgens mij ook de hardware?) zijn vrijwel identiek aan de e-tech analoog 1-4 port (v2) modems. (welke ik ook heb gehad) Wat ik wel merk is dat het modem veel minder warm wordt en dat het geen irritante, constante, pieptoon meer maakt, zodra er een verbinding actief is. Dit in tegenstelling tot de e-tech modems, welke hier wel last van hadden.

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook ik heb het SMC 7401BRA modem, in combinatie met Cistron. Tot op heden (sinds oktober in gebruik) heb ik nog geen problemen met de stabiliteit en snelheid (constante 850 KB/sec down, 50 KB/sec up) van de verbinding gehad. Wel zaten er wat bugs in de firmware met betrekking tot DMZ en port forwarding, maar die zijn met versie 1.11 of 1.12 verholpen.

Waar ik zelf nog mee zit, is het niet kunnen forwarden van een hele reeks poorten in een keer. Misschien dat iemand anders weet of dit mogelijk is, en zo ja, hoe dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Diablo op 28-07-2003 14:56 ]

• MrHighStone
De topicstarter vond de firewall mogelijkheden pet, hoe zien jullie dit?
Heeft iemand ook ervaring met deze SMC in vergelijking met de SpeedTouch 510?

• MrHighStone
schop...

• MrHighStone
Nog maar eens een schop...
Wellicht iemand ervaringen in vergelijking met de Alcatel SpeedTouch 510 of de ZyXEL Prestige 650R-31?
Ik kan geen reviews vinden van deze producten...

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 22:08
Heb zelf een SMC 7401BRA. Het derde model dat ik in handen had werkte pas. De eerste gaf geen synch signaal door, bij de tweede was het ethernet ledje kapot en knipperde het USB ledje constant. Eindelijk toch een goed model gekregen. Nu geen problemen mee. Alleen dat ik het niet voor elkaar krijg om mijn modem in bridged te zetten en door te linken naar mijn switch. Maar dat is meer een intern probleem en heeft denk ik niet echt te maken met de modem die naar mijn idee uitstekend is!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb nu eventjes de 7401 staan, met name omdat ie dit schijnt te kunnen

SMC 7401BRA, Datasheet
  • [hr][b]ADSL Feature[/b]
  • Compatible with all leading DSLAMs
  • Supports DMT line modulation
  • Supports Annex A full-rate ADSL:
    up to 8Mbps downstream, up to 1Mbps upstream (G.992.1 & T1.413, Issue 2)
  • Supports G.Lite ADSL:
    up to 1.5Mbps downstream, up to 512Kbps upstream (G.992.2)

ATM Feature
  • RFC1483 encapsulation (IP, Bridging & encapsulated routing)
  • PPP over ATM (LLC &VC multiplexing) (RFC2364)
  • Classical IP (RFC1577)
  • Supports up to 8 PVCs
  • Traffic shaping (UBR, CBR)
  • PPP over Ethernet client
Iemand enig idee of dat ook echt werkt enzo? Is dat Traffic shaping op het interne netwerk?

Ik ben er al mee aan het prutsen, maar ik kan het niet echt vinden

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Echnon
MrHighStone schreef op 28 juli 2003 @ 17:46:
De topicstarter vond de firewall mogelijkheden pet, hoe zien jullie dit?
Heeft iemand ook ervaring met deze SMC in vergelijking met de SpeedTouch 510?
Hola dit topic is nog actief geworden ook zie ik ! :)

Nou wat ik vond en vind is dat de instelmogelijkheden van de firewall pet zijn. Bij de alcatel etc. kun je met netfilterachtige rulesets een mooie firewall bouwen, bij de smc zijn de instellingen beperkt tot wat de grafische interface je aanbiedt. (omdat er geen textinterface is). De grafische interface biedt ook beperktere instelmogelijkheden dan de grafische interface van bv. die van draytek modem-routers.

Het werkt op zich allemaal goed, alleen onhandig. Zodra er een beetje groot netwerk achterhangt waar veel mensen verschillende internetapplicaties gaan draaien loop je ook nogal snel tegen de beperkingen aan. Maar voor huis tuin en keuken gebruik is het een prima modem denk ik.

en @ JvS

In de 7404 serie zit in ieder geval geen trafficshaping via IP, niet in de huidige firmware. Maar volgens mij zit er zelfs een hele andere chipset in de 7404 serie (samsung chipset) dan in de 7401 serie, dus de verschillen zijn nogal fundamenteel.

Daarnaast zou het zo kunnen zijn, omdat dat punt van trafficshaping bij ATM staat, dat ze bedoelen dat dit modem het begrijpt wanneer je provider je ADSL connectie heeft gecapped. Trafficshaping op de ATM laag, niet op de IP laag, en niet in de rol van router, maar als ontvangend ADSL modem. Dus nogal wiedes dat dit werkt, want anders zou het modem in nederland bijna nooit werken :) Alleen BBned wide open is niet gecapped, alle andere ADSL abbo's wel. (Ik leuter maar wat. Iemand die echt verstand heeft van verkeer op ATM nivo en van ADSL modems, zeg er eens wat verstandigs over ;) Heb ik gelijk? Is dit in essentie een non-feature?)

Verwijderd

hmmz, hij is dus toch niet zo stabiel (7404BRB):

ik heb DHCP draaien, maar een pc eruit halen en in een andere poort er weer in (met hetzelfde MAC adres dus), en dat een paar keer achter of door elkaar levert een dode inet verbinding op.
resetten is het enige dat helpt (voeding er ff af dus, NIET de reset knop)

update: het ging een tijdje goed, maar nou was hij de laatste tijd weer instabiel. vanmiddag naar de mycom geweest: zonder moeilijkheden een nieuwe mee gekregen. maar wel de wireless versie _o_

bevindingen laat ik nog wel een keer weten als iemand interesse heeft. ik heb een centrino laptop iig.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 17:00 ]

Verwijderd

ik heb zelf de SMC 7404BRB ISDN
mijn verbinding is K.. elke keer valt hij weg of blijft de modem hangen fireware updates hebben niks geholpen :( DMZ werkt niet.. en de printserver krijg ik ook niet aan de praat.. firewall is ook niet echt super.. en meerdere port forwarede zit er ook niet op, of weet niet waar die optie zit..
maar bij de mycom had ik een blaadje gekregen waarop voor verschillende adsl-aanbieders precies stond wat je moest doen.
gunhead, heb je dat blaadje nog? zo ja, zou je die kunnen scannen/posten? (er zit nl geen mycom bij mij in de buurt) zodat ik even kan kijken of ik mijn instellingen wel goed heb staan of misschien zijn er wat opties waardoor ik me verbinding beter kan maken..

ben zelf dus een beetje ontevreden over deze modem.. ik ga bij cistron een nieuwe modem proberen te regelen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:15:
ik heb zelf de SMC 7404BRB ISDN
mijn verbinding is K.. elke keer valt hij weg of blijft de modem hangen fireware updates hebben niks geholpen :( DMZ werkt niet.. en de printserver krijg ik ook niet aan de praat.. firewall is ook niet echt super.. en meerdere port forwarede zit er ook niet op, of weet niet waar die optie zit..

[...]

gunhead, heb je dat blaadje nog? zo ja, zou je die kunnen scannen/posten? (er zit nl geen mycom bij mij in de buurt) zodat ik even kan kijken of ik mijn instellingen wel goed heb staan of misschien zijn er wat opties waardoor ik me verbinding beter kan maken..

ben zelf dus een beetje ontevreden over deze modem.. ik ga bij cistron een nieuwe modem proberen te regelen..
blaadje heb ik hier wel, maar inscannen heeft weinig zin, cistron staat er niet tussen (alleen kpn en bbned, ik heb namelijk een nieuw modem, de oude stonden er wel meer op het blaadje).

printserver heeft bij mij ook wat moeite opgeleverd (ivm bi-directionele comm.). oplossing was bij mij (hp deskjet 916) om de corporate drivers te gebruiken.

bij mij viel de verbinding ook vaak weg, heb een nieuwe gehad van de mycom (gratis upgrade naar wireless :Y) , en nou nergens meer last van.

de andere opties gebruik ik niet, firewall zit gewoon potdicht hier. als mensen iets open willen hebben ze vette pech gehad.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

*schop*

Ik heb dus het duurste model al een halfjaar staan (7404WBRA) en die werkt de laatste tijd dus ook echt k***e. Vooral met m'n nieuwe 8mbit verbinding, maar met ADSL Lite waren de problemen er ook al.
Met oude firmwares (v0.21 of lager) lukt het nog wel om een btje fatsoenlijk te internetten, maar de snelheden zijn verre van stabiel. Als ik er firmwares hoger dan v0.21 opzet wordt het echter helemaal een ramp, dan word ik willekeurig van het internet af gepleurd en ik kan je zeggen dat dat niet handig is als je Gentoo via internet probeert te installeren. :P

Ik ga em dus morgen ook maares ruilen, want ik word hier echt ziek van! :(

[ Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 03-03-2004 22:24 . Reden: typo ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb hier een 7404BRA staan en heb sinds enige tijd een nogal vaag probleem, ik weet niet of dit probleem -techisch gezien- te wijten is aan de router.
M'n e-mails (die ik ontvang) zijn veel te lang onderweg eer ze bij mij aankomen, in de meeste gevallen hebben we het over gemiddeld 7 minuten (wat nog wel acceptabel is), maar gisteren gebeurde het dus dat een e-mail van een kennis er 6 uur(!!) over deed om bij mij aan te komen, terwijl andere e-mails van diezelfde kennis (en ook diezelfde avond) gewoon normaal binnen kwamen.

Vanmorgen nog even gecontroleerd met een e-mail van mijn ISP (Planet), welke vanacht binnenkwam, ook deze heeft er een halfuur over gedaan (dit zie ik terug in de headers in Outlook).
Mijn vraag: Is het technisch mogelijk dat een router e-mail verkeer vertraagd? Ik moet erbij zeggen dat ik ook gebruik maak van de spamfilter van Planet en dat ik deze ook verdenk als veroorzaker, maar ik wil in eerste instantie gewoon uitsluiten dat het aan m'n router ligt.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb de 7401 BRA met Cistron abbo. Al ruim een jaar 0,0 problemen....

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 15:34
sorry voor de schop, maar heeft iemand enig idee hoe je je icq filetransfers aan de praat krijgt met de 7204BRA?

ik heb dit modem al een tijd, en heb alles in kunnen stellen, alleen krijg ik icq file transfer absoluut niet aan de gang (smc helpdesk erbij gehaald, alles ingesteld op hun advies).. ontvangen lukt wel, verzenden niet (erg vreemd, normaal gesproken zou andersom een probleem moeten zijn lijkt me)

mijn instellingen voor icq: range 20010 - 20020
firewall instellingen: 20010 - 20020: allow tcp
nat: 20010 - 20020 word geforward naar mijn interne ip.
Pagina: 1