| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
mysql vindt dat een leuke feature... De eerste timestamp van een tabel wordt bij een update ook automatisch bijgewerkt...
Die update zal je zo moeten doen:
update ... set datumtijd = datumtijd, omschrijving = ...
of je moet het als een datetime oid definieren ipv een timestamp.
Die update zal je zo moeten doen:
update ... set datumtijd = datumtijd, omschrijving = ...
of je moet het als een datetime oid definieren ipv een timestamp.
dus zou ik een row erin moeten zetten die "hidden" is, en waar de timestamp dus constant kan veranderen ? (waarom hep mysql deze 'feature' ?)
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Deze vraag snap ik nietwhitehouse schreef op 11 juni 2003 @ 17:04:
dus zou ik een row erin moeten zetten die "hidden" is, en waar de timestamp dus constant kan veranderen ?
Weet ik veel, vast een van de gebruikers/makers die het bij gebrek aan triggers een mooie feature vond... Imho horen dat soort zaken nou typisch met triggers geregeld te worden, magoed, dat kan mysql niet natuurlijk(waarom hep mysql deze 'feature' ?)
Timestamp feature is dus voor mysql om automagisch bij te houden wanneer een row gewijzigd is. De tweede timestamp doet ie dat overigens niet op.whitehouse schreef op 11 June 2003 @ 17:04:
dus zou ik een row erin moeten zetten die "hidden" is, en waar de timestamp dus constant kan veranderen ? (waarom hep mysql deze 'feature' ?)
Datum en tijd moet je dus maar in Datetime velden stoppen. Dan kan Mysql ook nog er bewerkingen op doen bij selecties e.d.
Mocht je toch een "echte" timestamp willen opslaan voldoet een integer ook prima.
Zou kunnen, je zou het beter kunnen doen zoals ACM al aangaf, dus met je SQL statement oplossen.whitehouse schreef op 11 juni 2003 @ 17:04:
Zou je een timestamp row erbij gaan maken en dan aleen 2 tweede timstamp row gebruiken, heb je d'r dus 1 voor niets.
Ofwel: verspilde ruimte...
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
De datetime gebruiken is een veel mooiere oplossing hoor, dan die vieze updatemomania schreef op 11 June 2003 @ 17:09:
Zou kunnen, je zou het beter kunnen doen zoals ACM al aangaf, dus met je SQL statement oplossen.
Ook goedACM schreef op 11 June 2003 @ 19:05:
[...]
De datetime gebruiken is een veel mooiere oplossing hoor, dan die vieze update
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Pagina: 1