Toon posts:

Stotterend geluid....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb stotterend geluid met mijn pc, netzo of de pc het niet kan trekken. Als ik bijvoorbeeld gewoon dom internet trekt de muziek het niet. 8)7 Maar het is een AMD Athlon 1400 met 320 Mb geheugen! Zelf zat ik te denken dat het aan de voeding ligt. Maar kweet het niet zeker. Want die voeding is 235 Watt. Ik had nog een oude kast staan en het moederbord heb ik appart gekocht en een nieuwe hd (Seagate 60Gb) ook. De videokaart is een Hercules Prophet 4500.

Wie kan mij helpen? ;(

Verwijderd

Meer info: Wat voor geluidskaart, welk OS?

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskaart: Safeway
Afbeeldingslocatie: http://www.graafschapfansite.nl/dus.jpg

Verwijderd

Het kan ook goed een hardware conflict zijn. Kijk je IRQs is na, of schakel het een en ander uit. Zelf heb ik hetzelfde probleem gehad, IRQs leken OK maar pas na het disabelen van een specifieke netwerkkaart (1 van de 2) was het probleem opeens als sneeuw voor de zon verdwenen...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is dit dan alleen bijvoorbeeld in winamp of ook in spellen?

Bij winamp help het bijvoorbeeld weleens om de buffer wat hoger in te stellen. Maar dit mag geen probleem zijn in jouw systeem.

Gedeelde irq met de videokaart lijkt mij waarschijnlijker. Heb je soms ook last van geluid tijdens het scrollen met de muis?

[ Voor 69% gewijzigd door Noork op 11-06-2003 16:38 ]

Verwijderd

Volges mij moet je ff 4in1 dingen installen. kan het kloppen dat je een MSI mobo hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen in Windows, jah het klikt raar maar met spellen doet ie ut perfect! Met Winamp en Mediaspeler enz enz stotterd ie

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:33

RvV

Ik heb dat haperen en kraken ook mijn mijn P4. Laatst nog extra geheugen bij gezet maar dat hielp ook niet. Zit nu op 1Gb. Ik had eerst een SB live. Die heb ik er toen uit getrokken om te kijken of het daaraan lag, maar mijn mijn onboard sound heb ik het ook nog. Bij mij komt het eigenlijk alleen maar voor in spellen.

Y'24

Verwijderd

Ik denk niet dat het je voeding is. Zoek het eerder in je IDE / HDD performance. Run anders eerst een paar benchmarks (pcmark, sisoft). Kan vaak helpen om te vinden waar je het probleem zit.

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem;
als ik zit te internetten en ondertussen een mp3tje afspeel dan blijft het geluid soms hangen.
Ik heb even een beetje zitten zoeken en volgens mij is het een interrupt probeem van windoos XP. Als je namelijk internet (adsl?? -> netwerkkaart) gebruik je een interrupt. windows xp stelt automagisch in de ACPI mode je netwerkkaart&geluidskaart op hetzelfde interrupt. Ik merkte ook dat bij veel downloaden m'n geluid vaker haperde.

In het artikel in onderstaande link staat een oplossing die ik geprobeerd heb (namelijk ACPI Uitschakelen.)
http://service.steinberg....i_kills_audio_performance
het stotteren is nu minder geworden, maar nog steeds hinderlijk. Interrupts zijn nu wel verschillend (waarom kun je dat in xp trouwens niet gewoon wijzigen zoals vroeger in win98) Heb ook al in bios vanalles zitten veranderen maar dit help ook niet,dus ik ga zo even slots wisselen.

conclusie: (interrupt) conflict tussen netwerkkaart en geluidskaart in winxp.
Wie kan ons helpen??

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Ik heb ook zoiets maar hij stotterd dan alleen als je een cd-in de cd-romspeler doet en je daar dan iets vanaf gaat zitten doen .... Ik heb dit eigenlijk nooit gehad

Weet iemand hoe je hier vanaf komt en of dit mogelijk is ??

[ Voor 17% gewijzigd door E-razor1984 op 11-06-2003 16:48 . Reden: was nog wat vergeten ]

Verwijderd

Het probleem zit hem waarschijnlijk in je VIA chipset. je moet even de latency patch downloaden. Ook op de via website staat een patch. Deze verhelpt het probleem dat de HD de bus volledig bezet als je schijf activiteit hebt.
Dan zal het probleem opgelost moeten zijn

latency patch(probeer eerst deze):
http://www.georgebreese.com/net/software/

via patch
http://downloads.viaarena.com/drivers/others/rpp1.02.zip

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 16:53 ]

Verwijderd

ziet er veelbelovend uit, ga het meteen proberen,

tnx mr_Man!!!

edit: informatie over het progje:
http://www.georgebreese.com/net/software/#PCI

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 16:56 ]

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Noork schreef op 11 juni 2003 @ 16:37:Gedeelde irq met de videokaart lijkt mij waarschijnlijker. Heb je soms ook last van geluid tijdens het scrollen met de muis?
He deze omschrijving komt mij ook erg bekend voor 8)
Lekker internetten en bijv dit topic doorscrollen zorgt al voor wat haperingetjes in de muziek. Bij een andere computer is het nog erger; als ik daar scroll hoor ik een soort gepiep uit de boxen :/
Hoe kun je dan de irq van zo'n kaart veranderen, in het bios zie ik ut niet echt staan. (OS = XP)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd

irq instellen:
eerst kijken in welk slot ie zit (eigenschappen in apparaatbeheer) en dan vervolgens in het bios een irq toekennen aan dat slot (dat kan i.e.g. met mijn asus bordje met via chipset)

ACPI modus moet dan uit staan: http://service.steinberg....i_kills_audio_performance

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 17:06 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
heb ook zoiets gehad. dat kwam omdat mijn HD op PIO4 stond en dus geen UDMA had.
als je het wilt controleren zit het onder hardware --> device manigement --> IDE atapi controlers, en dan de primare (waarschijnlijk) bij advanced settings moet iets staan als current trancefer mode. als daar staat ultra DMA mode 1-6 staat is alles goed en licht het ergens anders aan

[ Voor 15% gewijzigd door Countess op 11-06-2003 17:13 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
ik heb dit probleem op mn p4 laptop, dus ik kan acpi niet uitschakelen. Hier zit een intel chipset in dus de via patch gaat niet op. Er zijn op de universiteit een heleboel van dit type laptops en als er een nieuw OS op moet doen ze dat dan met een kant en klare image. Een heel aantal die samen met mij zo'n image erop hebben laten zetten hebben hetzelfde probleem.

Het probleem treed trouwens ook op bij video.

Ik heb geen zin om alles opnieuw erop te moeten zetten dus wil ik het gewoon op kunnen lossen, wat kan ik doen

Verwijderd

ik heb sinds de laatste keer dat ik poste veel gesleuteld met die latency patch en het probleem is ietsjes minder geworden, maar een mp3 tje afspelen en flink downloaden tegelijk is er nog steeds niet bij.

Iemand nog die ons kan helpen met bovenstaand, blijkbaar veel voorkomend, win-xp probleem???

Verwijderd

Had zo een probleem ook een keer ik heb het opgelost door de os opnieuw te installen.
Pagina: 1