Toon posts:

[Delphi] Verknalt Refresh Rate *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Programmeurs,

Ik heb een probleempje met delphi

Als ik met mijn programma de monitor laat terug vliegen naar 800x600 dan springt de monitor ook terug naar 60 Hz. Nadat ik mijn programma afsluit vliegt hij netjes terug naar de orginele resolutie waar hij van daan kwam, maar hij blijft dan wel staan op 60 Hz. Nu heb ik al lopen zoeken in delphi hoe ik deze waarde mischien kan opslaan en het geheugen zodat hij bij het afsluiten deze waarde ophaald en terug zet (Zo heb ik ook de orginele resolutie gebackuped).

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat doe je om de resolutie aan te passen?

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2003 16:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Om te beginnen: nooit via code de resolutie aanpassen! Tenzij je een game maakt, maar anders is dit een absolute nono.
Kijk verder eens goed rond op GoT, want niet al te lang geleden hebben we daar nog een fikse discussie over gehad hier op GoT. ChangeDisplaySettings kan bijvoorbeeld niet alleen de resolutie, maar ook de refreshrate aanpassen.

Maareh... nogmaals: kijk maar eens goed rond hier op GoT, en lees de FAQ ff door...

[ Voor 8% gewijzigd door OZ-Gump op 11-06-2003 16:17 ]

My personal website

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

[rml][ delphi] - beeldscherm resolutie aanpassen[/rml]

Wat heeft iedereen trouwens tegenwoordig met resolutie ongevraagd aanpassen tijdens programma's... :(

Professionele website nodig?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OZ-Gump schreef op 11 June 2003 @ 16:17:
Om te beginnen: nooit via code de resolutie aanpassen! Tenzij je een game maakt, maar anders is dit een absolute nono.
Dit vereist wel enige nuancering. Ten eerste is de enige mogelijkheid de resolutie aan te passen met een programma via code ;)

Maar je moet het niet ongevraagd doen. Helemaal niet doen is natuurlijk onzin, en zelfs als je een game maakt is het wel zo netjes om erom te vragen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

.oisyn, daar heb jij dan wel weer gelijk in. Ik snap alleen even niet waar ze de laatste tijd allemaal weer vandaan komen met die vragen over de resolutie aanpassing. En dan reageer je wel eens iets te stevig ;)

Toch ben ik er wel voor om te zeggen dat je, behoudens games, nooit een programma de resolutie aan mag laten passen. Als je software daarvan afhankelijk is, heb je de software niet goed gemaakt. En als het verstandiger is om een andere resolutie te kiezen voor je pakket, kun je die melding gewoon weergeven.

OK, misschien is het gebruiksvriendelijk om de ideale resolutie te kunnen instellen via een message "Wilt u de resolutie aanpassen naar de ideale resolutie (1280 * 1024) ?" maar zelfs dan denk ik dat het voor software niet de bedoeling is om je resolutie aan te passen.

En inderdaad, ongevraagd al echt nooit (sorry, die bold-tags zijn gewoon te leuk om niet te gebruiken :Y))

My personal website

Pagina: 1