ATi 9800 Pro vs. nVidia 5900 Ultra ???

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Heya iedereen.

Hier is waarschijnlijk al een hele hoop over geouwehoerd, en heb al diverse dingen gelezen, maar ik heb nog steeds geen bevredigend antwoord kunnen vinden. Misschien dat er hier mensen rondlopen die hier wat van weten.

Ik sta op het punt om een nieuw systeempje te gaan halen (heb momenteel een P3-500 met een TNT2 Ultra -> Lig dus hopeloos achter en heb geen verstand van de diepere functies die de videoplanken tegenwoordig hebben). Nieuw systeem wordt een P4 3ghz, met 512 Twinx geheugen op P4C800 mobo.

Volgens de benchmarks verschillen beide kaarten niet veel in snelheid (9500 iets sneller, ok) en ook het verschil in prijs is eigenlijk niet noemenswaardig. Bovendien weet ik even niet hoe betrouwbaar de benchmarks zijn vanwege de div. cheats hier en daar.

Vraagjes zijn dus:
- Is er wel een significant snelheidsvershil? Ook met oog op komende 2 jaar.
- Hoe zit het met de stabiliteit. Ik hoor van beide kanten veel positiefs, iemand anders ervaring?
- Belangrijkst: beeldkwaliteit. Hoe goed is de FSAA, AF en gewoon ruw 3D EN 2D neerzet kwaliteit.

Ik heb de meest bekende sites al bezocht e.d., maar misschien heeft er iemand nog een link naar een goeie review die hier ook op in gaat? Bvd.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

Zijn genoeg reviews die dit allemaal beantwoorden, snap het nut van dit topic dus ook niet.
Lees ook eens voor de grap de grote Radeon en Geforce FX topics.

Dit topic is gesloten.