Toon posts:

4 KT7 en 2 KT7 RAID diskette failure!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wij (sledgeman en alan) zijn bezig met een aantal pctjes in elkaar aan het zetten....wij stuiten op het volgende probleem..... alle 3 de pctjes (die nu in elkaar zitten) geven allemaal een diskette failure (40) ...wij weten niet waar het aan ligt ...... wij hebben alles al geprobeerd. het ledje van de diskette drive blijft ook constant branden...wat vergeten wij???? dit is namelijk niet leuk :'(

Zouden jullie ons kunnen helpen???? :) ???

alvast bedankt he mensen...

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:48
Als het LEDje van de FDD blijft branden is:
1. of je kabel verkeerd om aangesloten
2. of je controller kapot
3. of je FDD kapot

Andere dingen kan ik niet bedenken. Het is wel vaag dat het bij alle drie is... Misschien een foute batch...

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Dat had ik ook toen ik mijn nieuwe KT7 aan het installeren was!
Maar ik was lui en heb gewoon een nieuwe floppydrive gekocht, ik had nogal een oud ding dus dacht dat dat het was. Het hielp wel.
Wel letten op die kabel inderdaad,ledje brandt -> kabel omdraaien...

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat zijn inderdaad de dingen die wij ook bedachten...maar we hebben hier 7 diskette drives en ze doen het geen van allen....kan iemand mij nog helpen??? dit is echt klote...maar oke....toch bedankt he!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
De floppy drive moet aan de LAATSTE connector van de flatcable zitten, niet die ertussenin.

Dit _WIL_ ook wel eens helpen. Hopelijk is dit de oplossing voor jullie probleem.

Verwijderd

Topicstarter
nee jammer genoeg werkt dit ook niet..

maar toch weer bedankt

Verwijderd

Ik heb ook welleens zoiets gehad, het kan ook zijn dat je voeding kabeltje voor je FDD een pinnetje ernaast zit, of dat één kabeltje ervan los zit ofzo. Maar lijkt me sterk dat het dan iedere keer zo is =)

Heppie de bios alleens gereset ? Misschien staat daar iets vervelends ingesteld.

GreetzZ MaSsiE

Verwijderd

Ik heb vanmiddag op de hcc een abit KT7 RAID gekocht en had hetzelfde probleem..
ik heb toen een andere kabel geprobeerd en die werkte wel
Zou abit een fabrieksfout hebben gemaakt?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Stond Floppy 3 mode support wel op Disabled? (dit is voor japanse floppydrives, gewone Europese verstaan dit niet).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Bij mij wel

Verwijderd

/me bedankt jullie voor jullie reactie's ... :)

Abit heeft inderdaad een fabrieks fout gemaakt ik heb hier nu dus 6 Kapotte FDD kabels liggen en das nie lollig .... ik nam toch aan dat je van abit wat beters kan verwachten :?

en verder .... wat te doen ?
Nieuwe Kopen niet mauwen
of

abit aan schrijven/bellen/emailen ?
Pagina: 1