Toon posts:

Citrix Terminals

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in een klein bedrijf met ongeveer 130 werkplekken. Afgelopen winter hebben we een Citrix (MF XPe) netwerk geimplementeerd, werkend met published applications. Nu is het natuurlijk de bedoeling om over te stappen op Terminals in plaats van de nu nog denkende desktops. Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met bovengenoemde en of ze willen delen wat hun goed cq slechte ervaringen zijn met aangeschafte terminals? Ik zelf zat te denken aan Compaq EvO T20 serie.
Alvast bedankt voor enige reactie

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Bij mij op mijn stage gebruiken ze Fujitsu siemens Futro's en deze werken redelijk.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Wij gebruiken de Neoware 3000 terminals:

http://www.neoware.com/products/eon/index.html

Deze werken goed, zelden een storing, via het net te configureren en te updaten. We zijn er erg tevreden over! Ik weet alleen geen leverancier in NL, maar misschien dat je dat via de site kunt vinden.

Succes!

Koop een taart en ga het vieren!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 15:57:
Ik werk in een klein bedrijf met ongeveer 130 werkplekken. Afgelopen winter hebben we een Citrix (MF XPe) netwerk geimplementeerd, werkend met published applications. Nu is het natuurlijk de bedoeling om over te stappen op Terminals in plaats van de nu nog denkende desktops. Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met bovengenoemde en of ze willen delen wat hun goed cq slechte ervaringen zijn met aangeschafte terminals? Ik zelf zat te denken aan Compaq EvO T20 serie.
Alvast bedankt voor enige reactie
Persoonlijk vindt ik je topicstart een beetje magertjes.

Dit roept alleen maar op tot opsomposts.

- Wat zijn de eissen
- Wat is je budget
- Wat heb je nu en waarom wil je naar domme terminals

Persoonlijk ben ik voorstander van zo goedkoop en dom mogelijk, omdat een terminal totaal niets meer hoeft te kunnen.
Heb zelf 1 van de allereerste NeoStations en die zijn perfect.
Nadeeltje is nog wel dat deze bij elke boot via TFTP zijn OSje moety downloaden, maar dat is tegenwoordig allang al niet meer zo ;)

Anyway , more input dus

Tijd voor een nieuwe sig..

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 20:39

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Garage schreef op 11 juni 2003 @ 16:04:
Wij gebruiken de Neoware 3000 terminals:

http://www.neoware.com/products/eon/index.html

Deze werken goed, zelden een storing, via het net te configureren en te updaten. We zijn er erg tevreden over! Ik weet alleen geen leverancier in NL, maar misschien dat je dat via de site kunt vinden.

Succes!
http://www.2systems.nl/

Niet bij de firma betrokken, wel ooit ingehuurd voor Citrix kennis en afname van enige NeoWare 3000's.

This footer is intentionally left blank

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:40
Wij hebben hier ook een aantal Neoware terminals staan (begint saai te worden). Wij hebben zowel de Linux als de CE variant draaien en ze doen eigenlijk precies wat ze moeten doen, niets meer en niets minder.
Een 7-tal van deze machines (linux model)gebruiken we als portable demo omgeving icm met TFT schermen en een Cisco aironet wireless netwerk. Dit werkt echt als een trein.
Mocht je meer willen weten of een aantal van die dingen willen kopen kun je ook contact opnemen met IBM, zij verkopen tegenwoordig ook die neoware terminals in plaats van hun eigen oude thin clients.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 12:32

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

misschien een domme vraag, maar waarom zou je die fatclients vervangen voor thinclients?

Tenzij je heel goedkoop aan thinclients kunt komen is het eigenlijk niet echt een optie (of de fatclients moeten wel heel erg oud zijn...)

Je kunt je fatclients ook thinner maken hoor...

Windows 95 erop, inplaats van explorer.exe als shell protman.exe gebruiken (of progman.exe, weet 't even niet zeker!) maak een hoofdgroep.grp aan dan en zet daarin je icoontjes en laat ze gewoon via een complete desktop werken. Je kunt dan 2 icoontjes maken: aan en uit :)

Dat werd bij mijn vorige baas ook gedaan, werkte perfect, gebruikers kunnen niets wijzigen als je de hoofdgroep.grp readonly maakt, en dat je de rest van de groepen verwijderd. Zo heb je in weze een thinclient maar dan met wat extra CPU en power...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 16:07
Wyse terminals, hele goede ervaringen mee!

Behalve dan als er een domme gebruiker achter zat _/-\o_ :+

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Idd.. Heb gewerkt met Wyse winterms (3350) en het zijn prettige machientjes. Ze kunnen hetzelfde als Garage noemt over Neostations. Wyse NL is heel klein, maar wel goede service !

offtopic:
hoe krijg je verdomme een goede tv out in zon winterm ?!?!? :(

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:40
Ik vind die Wyse terminal baggerdingen. Ze gaan achter elkaar kapot met de meest uiteenlopende problemen. Ik zou daar iig niet voor gaan.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Bruske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 19:07
Wij hebben hier ook Wyse terminals en we zijn er zeer tevreden over.

In de terminals van Compaq zitten Wyse onderdelen dus ik zou zeker voor Wyse kiezen ipv Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties _/-\o_ mede doordat er een onderhoudscontract bij compaq ligt is gekozen voor deze terminals. Binnenkort krijgen we de eerste binnen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nog even een opmerking over terminals. In mijn ervaring zijn ze (tot nu toe) altijd net wat 'laggier' (ze hebben meer lag :P ) dan een beetje performante PC. Bovendien zijn ze vaak erg duur, je koopt een lock-in met Citrix, en kan je je Citrix client moeilijk updaten.

Hiernaast zijn veel nieuwe Citrix features nog eens Win32 only (UPD v2, SpeedScreen 2), dus al met al moet je je afvragen ofdat je wel echt een TC wil, en dat je niet beter af bent met een goed gelockte PC.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

elevator schreef op 12 June 2003 @ 10:51:
Nog even een opmerking over terminals. In mijn ervaring zijn ze (tot nu toe) altijd net wat 'laggier' (ze hebben meer lag :P ) dan een beetje performante PC. Bovendien zijn ze vaak erg duur, je koopt een lock-in met Citrix, en kan je je Citrix client moeilijk updaten.

Hiernaast zijn veel nieuwe Citrix features nog eens Win32 only (UPD v2, SpeedScreen 2), dus al met al moet je je afvragen ofdat je wel echt een TC wil, en dat je niet beter af bent met een goed gelockte PC.
ik weet dat je Neoware Capio's kunt updaten, je hebt trouwens bij meerdere modellen ook een RDP optie erbij zitten, dus...

Je kunt evt. ook een Linux doosje kopen bijvoorbeeld zo'n HP clients, deze kun je zelf dmv Flashdisks update hoe je 't maar wilt...

Ik weet dat er terminals zijn waarin je achter een klepje weg kunt halen en waar je dan een CF kaartje vind dat als de "hardeschijf" dient, daarop staat dan WinCE en de client... Je kunt die nog veel meer zelf makkelijk updaten! :)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
wij maken gebruik van eizo schermen die dingen zijn perfect die 630 serie heb ik helemaal niks over te klagen over de compag thin clients waar dus nog geen scherm aan vast zit en alles is echt bagger gewoon problemen met dhcp enz enz ik zou voor de eizo gaan ziet er ook nog lekker uit ondaks dat keleuren toch vaak niet meer als 256 zijn.

• whocarez
hoe er wel rekeing mee palmtops e.d. kunnen niet aangeslotenw orden op een terminal daarvoor hebbie nog steeds je pc nodig om te kunnen synchroniseren

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Off gewoon een netwerk cradle...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

buddhole schreef op 14 juni 2003 @ 20:12:
Off gewoon een netwerk cradle...
of gewoon een fatclient met IntelliSync Enterprise edition erop :)

Merk je nog niet eens...

Verwijderd

elevator schreef op 12 June 2003 @ 10:51:
Zo'n nieuwe asus Pundit barebone, met ipv explorer.exe, de PN.exe.
(geen hond ziet het verschil tussen dat ding en een TC kastje op het eerste zicht)

• whocarez
speed screen altijd uitzette scheelt zoveel performance is gewoon duidelijk te merken, en zo'n netwerk cradle zou ik ook niet aan beginnen want als er dan meerdere mensen gaan synchroniseren dan sta je lekker te w8en opdegene voor je.
Pagina: 1