- enorme schop omhoog -
Vandaag heb ik de hele dag met de Coolpix 3100 van een vriend mogen spelen. Ik heb zelf een Minolta Dimage X20 maar wil graag een 3 mp camera.
De Coolpix 3100 is geweldig, maar twee dingen zitten mij dwars, beide hopelijk te beantwoorden door andere (ex-) Coolpix 2100/3100 users
1) Wanneer ik het scherm uitdoe om batterijen te besparen, wordt de autofocus systeem t-r-a-a-g. Ik druk dan de shutter geheel of half in, dan moet de Coolpix ongeveer 3-5 seconden nadenken (niet overdreven), dáárna gaat hij pas focussen, en dáárna maakt hij pas een foto. Bijna 10 seconden verder.
Het lijkt wel alsof de Coolpix dan in een soort slaapstand terecht komt als je het scherm uitschakelt. Anyway, vraag is: is dit normaal? En heeft de Coolpix 3200 dat ook?
2) Geen vaste ISO instellingen. Ik vind het leuk om met het beschikbare licht foto's te maken, en deze camera is daar geschikt voor omdat het een unieke Best Shot Selector functie heeft (8 foto's heel snel maken, scherpste opslaan), maar ik hou mijn hart een beetje vast aan de Auto ISO van deze camera. ook schrijnt 'ie grainy te worden als je zonder filts in een schemer omgeving een foto neemt.
Vraag is: wie heeft er meer ervaringen mee dan ik? In een minder verlichte plaats foto's zonder flits nemen met de coolpix.
Graag tips & tricks van andere Coolpix gebruikers.
Alors.