Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al eens eerder een post gedaan over de nikon coolpix 3100....
Ik ben benieuwd hoevel tweakers er nou een nikon 3100 hebben en wat ze er van vinden.
Ik heb er zelf 1 maar ik ken weinig mensen die er meer 1 hebben....
Wie heeft er een nikon 3100 en wat vind je hiervan??
Iemand problemen met de cam of tips..

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Nikon coolpix 3100

Kan je denk ik gewoon een kickje geven hoor, een nieuwe was niet nodig geweest :)
Je kan je posts vinden door op je naam te klikken :)

Hier is evt ook wel info erover te vinden :)

[ Voor 23% gewijzigd door GGS_206 op 11-06-2003 15:57 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

batterijduur van de 3100 is echt niet over te spreken
het wordt immers aan de praat gehouden door slechts 2x NiMH, en terwijl de canon a70 bijv door 4

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vind ik ook.....de battarijen zijn erg snel op...daarom heb ik extra setje erbij gekocht...
Ik had eerst 1 die was helemaal verkeerd sofware fouten, groene pixel op display, ik heb deze terug gebracht het duurde me 3 weken voor dat ik een nieuwe had! nou is hij wel helemaal goed gelukkig veder ben ik wel over de camara te spreken!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb deze camera nu twee weken, ben er best tevreden over. Wat betreft die batterij problemen: toen ik die camera kreeg zat er al de nieuwste firmware upgrade op, dus dat hoefde ik al niet meer te doen. De batterijen die erbij geleverd worden, moet je eerst 2 a 3 keer laden (wel eerst helemaal leeg verbruiken uiteraard! ;)), eer ze echt acceptabel lang meegaan. Ik heb er wel nog een lader incl. 4 batterijen (GP Powerbank 3) bij gekocht, leek me wel zo handig :).
Wat Prikkeldraad zegt over die batterijen, ben ik het niet helemaal mee eens, want zoals ik al zei: na een paar keer laden, gaan die batterijen m.i. redelijk lang mee. Maar het is wel aan te raden om een extra lader en/of extra sets batterijen erbij te kopen, want het is zonde als je nét iets moois ziet en geen foto kunt nemen, omdat je batt. in de lader zitten.

Ik kan nog niet zo heel veel over de camera zeggen, ik heb 'm tenslotte nog maar net, het is ook m'n eerste digicam, dus ik moet alle 'kneepjes van het vak' nog leren ;). Uiteraard ben ik ook wel erg benieuwd naar wat anderen van deze camera vinden, evt. aangevuld met tips e.d.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Ik heb die camera dus ook sinds kort. Nog niets laten afdrukken, maar op mijn scherm zien ze er zeeeeer mooi uit. Vooral dagfoto's zijn zeer mooi.
Voor deze prijs vind je geen betere!

Voordelen (voor mij dan):

Nikon lens, dus zeer mooie foto's
Macro van 4cm
Zit goed in de hand en is klein en gebruiksvriendelijk.
Makkelijk in gebruik.
Gebruikt AAtjes die je overal ter wereld kan kopen
Gebruikt de goedkoopste geheugen kaarten (Compact Flash)

Nadelen:

Moeilijk te focussen in macro stand (gebruikt 5 punten voor focus)
Automatisch ISO zorgt ervoor dat nachtfoto's een beetje ruis hebben, maar hij maakt ze wel, die nachtfoto's (4s sluiterijd)

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 14:26

jonggoud.nl

@>--"--,--{

ik heb zelf een canon powershot s30, maar heb pas voor mijn vader de 3100 (voor 329 euro!!) gekocht. Ik moet zeggen dat het voor iemand die niet te veel eisen stelt een prima apparaat is. Maakt mooie (ietwat lichte) foto's. Wel een nadeel vindt ik dat het erg lang duurt voor hij opslaat en dat de filmpjes zonder geluid zijn. De menu's zijn wel weer erg goed gemaakt, en alles is snel te vinden.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Ik heb hem nu 3 weken en de foto,s buiten zijn zeer goed.
Maar de foto,s binnen of in schaduw zijn te donker in de auto stand.
meestal neem ik die in de nacht stand.
verders een minnetje voor zijn stroom verbruik.

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

ik vind dat ding lelijk :D net een speelgoed ding...

leg wat eurie's bij en koop een pentax optio s!!!! das pas een superding!!!

-- Mx-Generætion --

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Mx-KAEY schreef op 22 June 2003 @ 18:50:
ik vind dat ding lelijk :D net een speelgoed ding...
Dat is een digicam toch ook... een speledingetje?! :+

Afgezien van je ontzettend inteligente opmerking, als je nou echt niets zinnigs te zeggen hebt, dan alleen die camera af te kraken (mag wel hoor, maar wel graag met wat betere argumenten ;) ), zeg dan gewoon niets...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Kan iemand wat foto's hier neer zetten van deze camera. Misschien krijg ik dan toch nog spijt van mn A70. Waar ik dus heeeel erg tevreden over ben.

.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Welnee, daar krijg je echt geen spijt van, de 3100 valt eerder te vergelijken met de A60, met de A70 zijn gewoon meer handmatige instellingen mogelijk, iets waarvoor je ook wat meer betaald ;).

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

- enorme schop omhoog -

Vandaag heb ik de hele dag met de Coolpix 3100 van een vriend mogen spelen. Ik heb zelf een Minolta Dimage X20 maar wil graag een 3 mp camera.

De Coolpix 3100 is geweldig, maar twee dingen zitten mij dwars, beide hopelijk te beantwoorden door andere (ex-) Coolpix 2100/3100 users

1) Wanneer ik het scherm uitdoe om batterijen te besparen, wordt de autofocus systeem t-r-a-a-g. Ik druk dan de shutter geheel of half in, dan moet de Coolpix ongeveer 3-5 seconden nadenken (niet overdreven), dáárna gaat hij pas focussen, en dáárna maakt hij pas een foto. Bijna 10 seconden verder. :)

Het lijkt wel alsof de Coolpix dan in een soort slaapstand terecht komt als je het scherm uitschakelt. Anyway, vraag is: is dit normaal? En heeft de Coolpix 3200 dat ook?

2) Geen vaste ISO instellingen. Ik vind het leuk om met het beschikbare licht foto's te maken, en deze camera is daar geschikt voor omdat het een unieke Best Shot Selector functie heeft (8 foto's heel snel maken, scherpste opslaan), maar ik hou mijn hart een beetje vast aan de Auto ISO van deze camera. ook schrijnt 'ie grainy te worden als je zonder filts in een schemer omgeving een foto neemt.

Vraag is: wie heeft er meer ervaringen mee dan ik? In een minder verlichte plaats foto's zonder flits nemen met de coolpix.

Graag tips & tricks van andere Coolpix gebruikers.

Alors.

Pagina: 1