Het valt me op dat er de laatste tijd veel misbruik wordt gemaakt van de smileys.
Het primaire doel van de smileys is om aan te geven hoe iets bedoeld wordt. Positieve kritiek kan worden aangemerkt met een
, zodat men het niet opvat als aanval. Een expres geplaatste domme opmerking kan vergezeld worden van een
en iemand die in de wolken is omdat z'n mp3-speler zojuist thuisbezorgd is kan
plaatsen. Tot nu toe niks mis.
Maar dan krijgen we de
. Ofwel de knipoog-smiley. Als je iets zegt met een knipoog geeft dat aan dat je het niet helemaal serieus bedoelt. Of dat het om een grapje gaat. Maar wat je veel ziet is dat mensen hun serieuze mening of reactie vergezellen van een knipoog. Wat voorbeelden:
Erkens in "ik schop ItSnows"
megaleo in "Netwerk (via router) dat niet werken wil"
Schuey in "Zenuwachtig voor presentatie"
Br@m in "BBNed breid uit naar nieuwe gebieden."
Op zich zijn dit goeie reacties. Maar jammer dat sommigen gewoon uit gewoonte om de twee zinnen een knipoog gebruiken. Soms liggen posts op een grens-gebied van serieus/niet serieus, en dan werkt het verwarrend.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over misbruik van de
en de kots-smiley.
Wat vinden jullie hiervan?
Het primaire doel van de smileys is om aan te geven hoe iets bedoeld wordt. Positieve kritiek kan worden aangemerkt met een
Maar dan krijgen we de
Erkens in "ik schop ItSnows"
DenniX in "Help, ik krijg geen geld terug van genie"Ik vind dat flamen en dat is mijn mening
en verder:Dankjewel voor de reacties
megaleo in "Netwerk (via router) dat niet werken wil"
Schuey in "Zenuwachtig voor presentatie"
Br@m in "BBNed breid uit naar nieuwe gebieden."
Op zich zijn dit goeie reacties. Maar jammer dat sommigen gewoon uit gewoonte om de twee zinnen een knipoog gebruiken. Soms liggen posts op een grens-gebied van serieus/niet serieus, en dan werkt het verwarrend.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over misbruik van de

Wat vinden jullie hiervan?
[ Voor 3% gewijzigd door yohan op 11-06-2003 15:53 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]