Celeron 700 op een P2B-F

Pagina: 1
Acties:

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Yo! 8-) Ik heb vandaag op de HCC een Celeron 700 gekocht, en die wilde ik dus fijn installeren, maar hij doet vreemd. Als ik mijn oude processor in mijn PC doe, dan start hij gewoon op, doe ik de nieuwe erin, dan gaat hij alleen aan, maar er gebeurt NIETS. :( Ik krijg niet eens een bios te zien :'(

Nu hebbik mijn bios al geflashed. Ik heb de goeie chips op mijn mobo zitten, dus het zou moeten werken. Isser iemand die weet wat het kan zijn?

Zou het aan de convertor kunnen liggen? Of is dat onmogelijk?

• Skate2000
:( Ik baal dus echt, helemaal niemand die het weet? Anders kan ik morgen weer naar Utrecht.. niet echt zin in. :(

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Ik neem aan dat je met een converter werkt. Het kan zijn dat je een paar jumpers op de convertor moet veranderen voor een celeron (kijk of er instructies op de convertor aanwezig zijn). Anderzijds is het niet ondenkbaar dat je cpu kaputt is (bussnelheid goed ingesteld?) of dat de 700 (nog) niet wordt ondersteund door je bios. Ik denk dat je CMOS "clearen" verder niet veel zin heeft met een niet-jumpervrij bios-mobo

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

Je converter kan ook nog wel eens kapot zijn, toen ik laatst een nieuwe celeron 2 667 had aangeschaft deed ie ook niks, want de converter was kapot :(
En bij mij zat er 1 jumper op daarmee kan ik de busspeed op 66, 100, 133mhz zetten... maar ik heb hem gewoon op standaard staan :)

Greetz

• Skate2000
OK dan! ik kan mijn convertor wel instellen, de voltages dan, maar het gaat niet onder 1.8V. ik moet dus 1.6v hebben. Daarom laat ik 'em lekker op auto staan.

De bussnelheid is goed ingesteld, en de 700 wordt nu ondersteund, door mijn biosupdate..

Ik denk dus dat mijn convertor stuk is, maar waarom doet mijn Celly 466 het dan wél op die converor? :? Ik znap er niets meer van.|:(

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een verkeerde Converter-kaart, je hebt er nl. een nodig
die Coppermine proc's ondersteund.
bijv. ASUS S370-DL , die is in te stellen
van 1,50 t/m 2,60 volt.
De prijs is Fl. 39,- bij Informatique
Pagina: 1