Toon posts:

Asus A7N8X deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Laatst heb ik een nieuw mainboard gekocht, de A7N8X. Hier heb ik windows XP op geinstalleerd. Alles werkte goed en heb direct SP1 er bij geinstalleerd. Alles werkte toen nog steeds goed, maar na de installatie van de drivers (Nvidia Nforce 2 drivers) die bij het mainboard zaten werkte het niet meer goed. De pc geeft de fout melding NV_AGP.SYS bij het uitschakelen van de pc. Het afmelden in windows gaat goed, maar op het moment dat de pc uit hoort te gaan komt deze foutmelding. Weten jullie waar dit aanligt of heeft iemand dit probleem ook gehad?

Ook heb ik de nieuwe drivers (voor het mainboard) van internet al geprobeerd en dat werkt ook niet.

CPU: AMD 2200+
GEHEUGEN: Dane-Elec 2x 256Mb PC 2700
VIDEOKAART: Voodoo 5 5500 PCI

B.v.d Datron

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je vraag lijkt mij geknipt voor Groot Asus A7N8X Topic Deel 3 waar vele A7N8X goeroes rondhangen. Ook de startposts zijn erg behulpzaam ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Nieuw hier? ;) Idd wat Wekkel zegt, + natuurlijk de Asus site zelf. De FAQ over de A7N8X op de Asus site is erg compleet, en vergeet ook niet het forum van http://www.nforcershq.com . Daar is een hele sloot aan info te vinden specifiek ook over dit bord en desbetreffende drivers/problemen.

edit: vergeet natuurlijk ook niet de search te gebruiken op GoT zelf :P Er zijn zat topics over het bord, aangezien hij best populair is. Zowel in de grote A7N8X topics als in specifieke BIOS/geluid/etc. probleem topics is ook flink wat te vinden :)

[ Voor 34% gewijzigd door Remy op 11-06-2003 15:50 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt al wel rondgekeken in de verschillende topics, maar kan niks over dit probleem vinden. Als je de vraag in het Groot Asus A7N8X Topic Deel 3 stelt dan krijg je lang niet zoveel antwoorden dan in een apart topic. Dat komt natuurlijk omdat daar zoveel andere vragen worden gestelt.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Heb dit probleem ook gehad. Oplossing bij mij: schijf leegmaken, opnieuw WinXP erop, en toen niet de Setup gedraaid van de driver-cd.

Die installeert namelijk die crashende agp-driver. Je kan vanuit Device Manager drivers installeren voor alle niet-herkende devices, en dan laat je hem dus op de Asus CD zoeken.

Voor de AGP dinges is er al een standaard driver geinstalleerd die het prima doet, dus die hoef je niet te vervangen.

[ Voor 89% gewijzigd door John_Glenn op 11-06-2003 16:00 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 15:54:
Ik heb echt al wel rondgekeken in de verschillende topics, maar kan niks over dit probleem vinden. Als je de vraag in het Groot Asus A7N8X Topic Deel 3 stelt dan krijg je lang niet zoveel antwoorden dan in een apart topic. Dat komt natuurlijk omdat daar zoveel andere vragen worden gestelt.
Ok dan :P Misschien zou een betere topictitel een aardig idee zijn geweest dan. Maar wees dan wat vollediger in je startpost, wat betreft die foutmelding. Ook welke drivers (nVidia of Asus), versie van die drivers, etc je hebt gebruikt kan erg veel helpen om gerichter het probleem te tackelen.

Overigens heeft nVidia dus die 2.41 drivers teruggetrokken vanwege enorm veel problemen, maybe dat je die hebt gebruikt?

edit: John_Glenn, prima, no worries mate ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Remy op 11-06-2003 16:02 ]

LinkedIn
Instagram

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

never mind...

[ Voor 76% gewijzigd door John_Glenn op 11-06-2003 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik weer.

Allemaal bedankt voor jullie tips. Ik heb het gedaan op de manier die John Glenn zei en dat werkt perfect :D. De pc gaat nu weeer netjes uit zonder fout melding.

p.s. de volgende keer zal ik een betere topic titel bedenken en duidelijk de versie van de drivers erbij zetten. Sorry voor de onduidelijkheid. ;)

slotje dus :O
Pagina: 1