Toon posts:

Hoe P2 koeler te demonteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de FAN van een P2 processor er af halen om schoon te maken alleen die processor zit muurvast en ik kan de fan er niet gewoon los afhalen...
wie weet hiet wat van? :?

Verwijderd

Je kan proberen om gelijktijdig te draaien en te trekken om hem zo los te krijgen :)
En wat zit er eigenlijk precies vast?

Verwijderd

Topicstarter
de processor alleen als ik de FAN los schroef dan komt ie er niet uit :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 15:44 ]

Verwijderd

Je hebt het dus over een P2-slot processor? Zo'n vierkante logge blok? Daar zou ik niet van riskeren de fan ervan af te halen....

Ik heb mijn fan gewoon met een kwastje wat zuiver gemaakt, snorde daarna weer vrolijk verder :)

Verwijderd

Is het een socket 7 of een slot 1 processor?
Als het een slot 1 is moet je opletten dat het clipje aan de achterkant van de processor wel los zit, bij een socket 7 moet je wel het voetje omhoog doen :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Ziet hij eruit als deze > http://www.computerplug.com/accessories/fan-p2.jpg ? Want dat is een clip systeem. Aan de bovenkant zit zo'n zilverkleurige clip, die omklikken, en je kan em er zo vanaf halen :)

LinkedIn
Instagram

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
Je kan de fan toch gewoon eraf schroeven, als het zo'n in a box ding is dan is het iets lastiger maar dat gaat met zo'n verwisselbaar kruiskopstukje wat je in bepaalde verwisselbare schroevendraaiers kan stoppen ook prima. Je moet dan namelijk om een hoekje werken waar weinig ruimte is, kan je met een gewone schroevendraaier niet bij. Dat is dus voor het geval dat je niet de box uitelkaar/van het moederbord af wil halen. Met een gewone fan + heatsink heb je alleen maar een schroevendraaier nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal wel ff een pic maken als ik er bij kan

Verwijderd

processor muurvast? in je socket/slot? ben je niet vergeten je ZIF hendeltje omhoog te halen? ;) bij slot processoren wil er nog wel eens een verpakinkje om je processor zitten, even openklikken dus. En anders, kan je wat meer informatie geven over wat er vast zit aan wat en wat je al geprobeerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.vanweezel/pic8.jpg

er zit IDD een kapje overheen alleen zit die vast op het MoBo?

Verwijderd

nee, je hebt een slot processor, die plaatjes aan de smalle zijden zijn van je slot, dus op het moederbord, de grote zijden zijn van de processor. maar je zal waarschijnlijk wel je voeding eruit moeten halen, die zit nogal in de weg lijkt het.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Een PII is altijd Slot 1 :) Zitten er op de zijkant geen kleine opstaande dingetjes om in te drukken? Met de zijkant bedoel ik de opstaande plastic retentionmodule waar de Slot 1 cpu tussenzit. Druk die eens in en trek tegelijkertijd aan de hele cpu (dus die zwarte doodskist met HSF).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
jah dat is lgisch alleen anders zit ik nu zonder internet :(

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 11 juni 2003 @ 16:13:
Een PII is altijd Slot 1 :) Zitten er op de zijkant geen kleine opstaande dingetjes om in te drukken? Met de zijkant bedoel ik de opstaande plastic retentionmodule waar de Slot 1 cpu tussenzit. Druk die eens in en trek tegelijkertijd aan de hele cpu (dus die zwarte doodskist met HSF).
Ghehe LOL zwarte doodskist

Verwijderd

Het is duidelijk wel een SECC II behuizing (ofzoiets) en daar zit vaak aan de achterkant nog een afdek plaatje die de borgpinnen vastzet en de cooler onder spanning tegen de CPU aan drukt. Ik heb deze ook een keer weg moeten slijpen om een cooler eraf te halen. Is niet ideaal, maar we een oplossing, Alleen de cooler is daarna NIET meer te gebruiken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=slot1 koeler demonteren]
[search=slot1 koeler eraf halen]
[search=slot1 koeler verwijderen]
etc..

Handig hé, de Search? :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Als je de fan wilt verwijderen moet je ook de plastic bracket waar hij in zit los halen. Bij mijn boxed P2 (zo'n zelfde als jij hebt) was dat met 4 clips rondom. Schroevendraaier voorzichtig ertussen en een beetje wrikken, dan komt ie vanzelf los.

Breek de clips niet af, want dan kun je hem niet meer terugzetten. (of je doet het op dezelfde manier als ik: met ducktape :))

Om de CPU uit het slot te halen moet je de vergrendeling loshalen in de vorm van 2 haakjes op de hoeken van de behuizing, vaak wil dit wel eens vaster zitten... succes :)

Het helpt ook om gewoon een stofzuiger tegen de zijkant aan te houden, zodat je de stof er uitzuigt.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:20
Ik heb dat probleem ook gehad.
Ik heb de popnagels weggeboord.
Hierna ben ik er met een slijptol opgegaan on de uitstekkende punten weg te halen.

Ja ik ben gek. De slijptol was gewoon xo'n standaard bosch ding met hoge toeren.

De processor heeft het over leeft en draaid nog steeds

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

tijgermobiel schreef op 12 June 2003 @ 11:06:
Ik heb dat probleem ook gehad.
Ik heb de popnagels weggeboord.
Hierna ben ik er met een slijptol opgegaan on de uitstekkende punten weg te halen.

Ja ik ben gek. De slijptol was gewoon xo'n standaard bosch ding met hoge toeren.

De processor heeft het over leeft en draaid nog steeds
>:)

Dat dacht ik ook toen ik de koeler van m'n PII 350 eraf moest. Wat bleek nou, als je beter keek bleken het schroefjes te zijn die alleen met een insteeksleutel eruit te krijgen zijn, hoewel 'ie aan de bovenkant er als een popnagel uit ziet.

Was dat bij de jouwe ook niet toevallig het geval?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1